جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۵۵۶۵
يکشنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۱

فکرشهر: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتی گفت: قاریان این شهرستان در سی و ششمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزی سراسر کشور و چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن کریم مرحله استانی مقام های برتر را کسب کردند.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، حمید زارعی افزود: چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن کریم از 8 تیرماه سال جاری در سراسر کشور آغاز و در 15 رشته و در قالب سه بخش آوایی انفرادی، معارفی، آواها و نغمات دینی در سه مرحله شهرستانی، استانی و کشوری برگزار شد.

وی یادآورشد: بخش آوایی انفرادی این دوره از مسابقات شامل قرائت ترتیل، قرائت تحقیق، حفظ 5 جزء، حفظ 10 جزء، حفظ 20 جزء و حفظ کل قرآن کریم است و بخش معارفی نیز تفسیر قرآن کریم، حفظ و معارف احادیث و حفظ موضوعی قرآن را شامل می‌شود.

دبیر شورای قرآنی شهرستان دشتی اضافه کرد: علاوه بر این در بخش نغمه هم شرکتت کنندگان در رشته های دعاخوانی، اذان، هم خوانی قرآن، انشاد انفرادی، همسرایی دو یا چند زبانه و مقطع خوانی گروهی قرآن کریم به رقابت پرداختند.

وی ادامه داد: قاریان شهرستان دشتی شامل سیده علیه حسینی مقام اول قرائت ، سیده شکوفه حسینی مقام دوم قرائت ، روح الله زارع مقام دوم رشته اذان و عصمت خضوعی آزاد مقام سوم رشته دعاخوانی مرحله استانی این دوره از مسابقات را به خود اختصاص دادند.

زارعی افزود:همچنین سید طاها حسینی درسی و ششمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزی سراسر کشور مقام اول را کسب کرد.

وی گفت: مرحله نهایی چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم مهرماه امسال در استان مرکزی برگزار خواهد شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر