جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
طبق اعلام سازمان پزشکی قانونی؛
فکرشهر ـ آذر حسینی: جسد نوجوان ۱۳ ساله که روز جمعه پنجم مرداد ماه در آب‌های دریای روستای بندری گاهی غرق شده بود، روز یکشنبه ـ 7 مردادماه ـ پیدا شد؛ هنوز آمار مشخصی از تعداد غرق شدگان در تیرماه در استان بوشهر منتشر نشده ولی...
کد خبر: ۴۵۵۶۷
دوشنبه ۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۱:۲۳

فکرشهر ـ آذر حسینی: جسد نوجوان ۱۳ ساله که روز جمعه پنجم مرداد ماه در آب‌های دریای روستای بندری گاهی غرق شده بود، روز یکشنبه ـ 7 مردادماه ـ پیدا شد؛ هنوز آمار مشخصی از تعداد غرق شدگان در تیرماه در استان بوشهر منتشر نشده ولی طبق آمار رسمی اعلام شده توسط سازمان پزشکی قانونی کشور، استان بوشهر رتبه سوم مرگ در اثرغرق شدگی در بهار 97 را به خود اختصاص داده است.

به گزارش فکرشهر، بر اساس این آمار، در سه ماه نخست امسال یعنی فروردین، اردیبهشت و خرداد، 223 نفر بر اثر غرق شدن جان خود را از دست داده‌اند که ۱۹۲ نفر مرد و ۳۱ نفر زن بوده اند و 17 نفر از این افراد هم در استان بوشهر غرق شده  و جان خود را از دست داده اند.
در این مدت استان‌های خوزستان با ۳۲، فارس با ۲۱ و بوشهر و تهران، هر کدام با ۱۷ فوتی به ترتیب بیشترین آمار تلفات غرق شدگی را داشته اند و استان‌های گیلان و مازندران هم به ترتیب با ۱۵ و ۱۴ فوتی ناشی از غرق شدگی طی بهار امسال در رتبه‌های بعدی قرار می‌گیرند.

همچنین، بر اساس همین آمار‌ها، بیشترین آمار تلفات غرق شدگی مربوط به رودخانه‌هاست، آنچنان که در سه ماه اول امسال از جمع تلفات غرق شدگی ۶۳ نفر در رودخانه‌ها جان خود را از دست داده‌اند.

هرچند تلفات غرق شدگی در کشور در سه ماه نخست امسال، نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۴.۹ درصد کاهش یافته ولی در استان بوشهر، گرما، بی آبی و قطعی برق، هجوم مردم و به خصوص جوانان به کانال های آبیاری، رودخانه ها و دریا را افزایش داده و با وجود اخطارها، این آب های سطحی در استان بوشهر، همچنان قربانی می گیرند.
 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر