پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
به بهانه پربازدیدترین سایت خبری؛
فکرشهر: البته یادآور شوم اگر امروز در کنار انتشار 10 شماره  «ماهنامه» و همچنین نشر شصت و هفت شماره از «هفته نامه»، این سایت خبری به عنوان بیشترین بازدید کننده رتبه اول استانی را کسب نمود، مرهون تجربیاتی تلخ و تحمل مشقت های بیشماری... بوده است، چرا که...
کد خبر: ۴۵۶۰۰
دوشنبه ۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۱:۳۸

فکرشهر - محسن صدیق: اینجا سرزمین من دشتستان بزرگ، امروز مثل دیروز بارانی از آفتاب می بارید که زندگی را در کام خود فرو می برد! یک روز داغ تابستانی از مردادماه «یکهزار و سیصدو نود دو»، طی می شود تا خورشید حجاب از چهره بردارد.

برای کسب خبرهای استانی سایت های خبری را یکی یکی مرور می نمایم. لینکی از یک سایت خبری تحت عنوان «فکرشهر» پیرامون دشتستان بزرگ توسط دوستی برایم ارسال می شود.

پس از پرس و جوی کافی متوجه می شوم این خبر منتشر شده اولین لینک خبری این سایت تازه تاسیس می باشد که توسط یک خواهر و برادر، به نام نرگس و محمد محمدزاده فرد شروع به فعالیت نموده اند.

از آنجایی که سال ها «اتحاد جنوب» توانسته بود رابطه خوبی چه به صورت نوشتاری چه به صورت دیجیتالی با مردم این دیار برقرار نماید، ناخواسته ذهن خود تداعی گر این موضوع می شود که چگونه یک نشریه کاغدی، یا سایتی خبری غیر از اتحاد جنوب یا اتحادخبر فعلی می تواند با توجه به هزینه های موجود و مشکلات عدیده دنیای خبر رسانی زیر سایه آن ها ادامه حیات دهد و دیده شود!!

به هر حال موضوع را به فال نیک گرفتم، چقدر خوب فعالیت سایتی معتبر در امر خبرسانی برای شهروندان در کنار اتحادخبر، هر از گاهی مطالبی برای این سایت ارسال می نمودم.

یکسال و اندی گذشت تا این که در بهمن ماه سال نود و سه به همراه تنی چند از دوستانی چون آقایان کاشف، عبدالهی، کمالی پور، عارف، به دفتر آنان که مغازه ای در طبقه دوم پاساژ رضا واقع بود دعوت شدیم.

با توجه به این که خبرنگاران، همواره دارای کم‌ترین حمایت‌های مادی و معنوی هستند و بیشتر اوقات زیر آماج حملات تخریبی و انواع  اتهامات قرار دارند، آن شب، قبل شروع جلسه با توجه به علاقه، دلدادگی و انگیزه موجود در نزد آنان، از میزان کرایه مکان و تهیه هزینه ها و... و انگیزه کاری آن ها پرسیدم که این خواهر و برادر همزمان توام با لبخندی تلخ گذر... نمودند، هر چند تبسم آن ها گواه بسیاری از حرف های ناگفته بود.

نهایتا سرکار خانم محمدزاده فرد به عنوان مدیر مسوول سایت خبری فرمودند از شما دعوت نموده ام برای این که ماه آینده یعنی اسفندماه سال نود و سه اولین شماره «ماهنامه فکرشهر» را چاپ نماییم و این بار ما همگی با لبخندی که توام بود از نیش و نا امیدی به ادامه گفت وگو پرداختیم.

چیزی که جالب بود و برای من سوال بود این که آن ها که از پرداخت کرایه یک ماه مکان تا پرداخت اقساط دو عدد کامپیوتر موجود عاجز هستتد، چگونه قادر به انجام چنین کاری هستند! صلابت و اقتدار آن دو و به خصوص خواهر، تنها حقایق موضوعی بود که آن شب من و شاید دیگر دوستان به آن فکر نکرده بودیم، که خبرنگاری یک شغل نیست بلکه یک عشق است و یک رسالت و مسوولیت اجتماعی است.

نهایتا هر یک از دوستان در مقوله ای که اشرافیت داشتند به عنوان مدیر هر صفحه قرار شد مطالب خود را طبق هماهنگی به دفتر نشریه ارسال نمایند.

اسفندماه ۹۳ اولین شماره ماهنامه فکرشهر نهایتا به چاپ رسید که با استقبال بی نظیری روبرو گردید که پس از انتشار 10 شماره در فروردین ماه سال نود و پنج، به هفته نامه تبدیل گردید.

از آنجایی که نحوه فعالیت بیشتر این سایت ها و نشریات محلی انعکاس خبرهایی از قبیل مراسمات برگزار شده از سوی مسوولین یا به نوعی بلندگوی آنان محسوب می شود، با توجه به این که امروز تکنولوژی اولویت‌ اصلی به حساب می‌آید، تا آنجا که تراکم اطلاعات بیش از حد مجال فکر کردن را از نسل امروزی گرفته است، در فکرشهر مطالب تولیدی به چشم می خورد که نوعی یک کار تازه به شمار می رفت.

البته یادآور شوم اگر امروز در کنار انتشار 10 شماره  «ماهنامه» و همچنین نشر شصت و هفت شماره از «هفته نامه»، این سایت خبری به عنوان بیشترین بازدید کننده رتبه اول استانی را کسب نمود، مرهون تجربیاتی تلخ و تحمل مشقت های بیشماری... بوده است، چرا که شاهد بودم در روزهای تبلیغات انتخابات مجلس که به نوعی فصل فعالیت و درآمد این سایت ها و نشریات کاغذی محسوب می شود برای تبلیغ کاندیدا، آن ها برای تهیه هزینه چاپ نشریه و بدهی چاپخانه و دیگر هزینه ها طبق معمول ماه های قبل گرفتاری های خاص و همیشگی خود را داشتند.

اگر دیروز و در بدو شروع فعالیت خانم محمدزاده فرد با مدرک تحصیلی لیسانس مهندسی بهداشت محیط و اندک تجربه ای از دنیای رسانه با نوشتن مقاله ای که دارای حواشی فراوانی بود، هجمه های فروانی را متحمل می شد امروز و با کسب تجربیاتی متفاوت به عنوان دانشجوی ارشد روزنامه نگاری توانسته با پختگی بیشتر در سایه ای از آرامش بیشتر با موفقیت در این عرصه قلم بزند.

همواره در عرصه خبرنگاری و یا فعالیت رسانه ای هر خبرنگار، نشریه و یا سایت خبری که به هزار و یک نیرنگ متوسل شود تا اعتباری دست و پا کند سکه تقلبی چه از نظر اعتبار دهنده چه از نظر اعتبار گیرنده مساله ای بده و بستان است.

چرا که مخاطبان دیر یا زود متوجه می‌شوند یک رسانه چقدر در انعکاس اخبار صداقت دارد. به راستی که جعل چنین سکه ای در کار فکرشهر نبوده و نیست چرا که امروز اگر اینگونه دیده می شود، صرفا به دلیل ارتباطی از نوع حسنه توام با صداقت در کلام خود با مخاطبان خود بوده است.

در پایان یادآور شوم فارغ از نحوه آمارگیری بازدید کنندگان سایت های استانی که معمولا متفاوت است، امروزه اکثر کاربران و مخاطبین با گوشی موبایل این سایت ها را رصد می نمایند که علی رغم فونت نوشتاری نامناسب!! سایت «فکرشهر» برای گوشی موبایل باز توانسته در آمار ارائه شده جدید، بیشترین بازدید کننده را داشته است، امید است جهت رفاه حال کاربران موضوع به زودی مرتفع گردد و سایت های خبری استان به مطالب تولیدی روی آورند.

نظرات بینندگان
عبدالخالق عبدالهی
|
-
|
دوشنبه ۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۴
درود بر محسن 
سید امین حسینی
|
-
|
دوشنبه ۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۴
درود فراوان برادر صدیق عزیز .
کامبیز
|
-
|
سه‌شنبه ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۱:۵۵
درود برمحسن عزیز
به قول گذشته گان(بارکج به منزل نمی رسه)
اگر صاف رفتی و رسالت خود را آنگونه که باید به انجام رساندی، قطعا نتیجه های خوبی برای تو در بر خواهد داشت وبه محبوبیت واقعی خواهی رسید
وسایت فکرشهر از معدود سایت های خوبی هست، که ثمره تلاش صادقانه، چندساله خود را داره می بینه وبه حق خود رسید

درود برمجموعه فکر شهر
سیدحمیدرضا حسینی
|
-
|
سه‌شنبه ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۱:۵۶
دردیدارخصوصی باجناب محمدزادۀ عزیزمیزان شادی ومسرتم رابابت این موفقیت ابرازنمودم امیداست شاهدموفقیت ورشداین پایگاه خبری درسطح استان وکشورباشیم

 
سیدحمیدرضا حسینی
|
-
|
سه‌شنبه ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۱:۵۸
درودهادوست عزیزم جناب آقای محسن صدیق امیداست شاهدهمکاری بیشترشما بااین سایت باشیم انشالله که قلمتان روان ومانا باشد

 
خنیاگر
|
-
|
سه‌شنبه ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۲:۱۱
جناب صدیق بسیار عالی 
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر