جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۵۶۴۹
سه‌شنبه ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۰

فکرشهر: سرپرست فرمانداری تنگستان با اشاره به نقش مهم این شهرستان در تولید میگوی پرورشی گفت: بخش عمده‌ای از میگوی پرورشی استان بوشهر از مزارع پرورشی دلوار و ۸۵ درصد بچه میگوی مزارع پرورشی در مراکز تکثیر تنگستان تولید می‌شود.

به گزارش فکرشهر و به نقل از تسنیم؛ احمد دشتی صبح امروز در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه نقش مهم تنگستان در توسعه و پیشرفت را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: تنگستان با داشتن 76 هزار نفر جمعیت و سه شهر و دو بخش  نقش مهمی در توسعه دارد که ضرورت دارد توجه ویژه‌ای به زیرساخت‌های آن شود.

بوشهر| 85 درصد بچه میگوی مورد نیاز مزارع پرورشی استان در تنگستان تولید می‌شود

وی آبزی‌پروری را یکی از ظرفیت‌های تنگستان دانست و خاطرنشان کرد: بخش ساحلی دلوار با داشتن بیش از 100 کیلومتر مرز دریایی با خلیج فارس یکی ازمراکز مستعد آبزی پروری، طرح‌های شیلاتی، صید و صیادی است.

سرپرست فرمانداری تنگستان از تولید بچه میگو در تنگستان خبرداد و بیان کرد: ظرفیت تولید بچه میگو در تنگستان بسیار بالا است به‌گونه‌ای که سالانه 85 درصد بچه میگوی مورد نیاز اراضی پرورش میگوی استان بوشهر در مراکز تکثیر تنگستان تولید می‌شود.

دشتی، گردشگری را یکی دیگر از ظرفیت‌های تنگستان دانست و افزود: تنگستان با دارای بودن مناظر طبیعی بکر، دریا ، ساحل، آثار تاریجی  و باستانی  ظرفیت بی نظیری در پذیرش توریست در استان  دارد.

وی، خواستار تسریع در اجرای طرح‌های مناطق گردشگری دل‌آرام و خائیز و جذب حضور سرمایه گذاران بخش خصوص شد.

سرپرست فرمانداری تنگستان با اشاره  به اینکه بخش مرکزی عمده درآمدشان از راه کشاورزی و نخلداری است خاطر نشان کرد: شهرستان تنگستان  با دارا بودن بیش 750 هزار اصله نخل سالانه در آن بیش از 25 هزار تن خرما تولید می‌شود  و در چند سال  اخیر با شور شدن آبهای نخلستان  این اراضی نخلستانی دچار آفت شدید شده است.

دشتی با تاکید بر تسریع در ساخت سدهای باهوش و خاییز گفت: برای حل مشکلات کشاورزان و تامین آب شامیدنی  مناطق مختلف تنگستان نیاز است در ساخت سدهای باهوش و خاییز تسریع شود که برای شتاب بخشی به این پروژه‌ها  نیاز به تزریق اعتبارات ملی است.

دشتی، با اشاره  به اینکه 420  میلیارد ریال  سهم اعتباری شهرستان در کمیته برنامه ریزی مصوب شده است  گفت: اعتبارات  تملک دارایی  تنگستان امسال با رویکرد اتمام پروژه‌های نیمه تمام و افتتاح طرح‌ها است.

وی با اشاره  به اینکه در توزیع اعتبارات اولویت با عمران شهری، روستایی و عشایری است افزود:  نوسازی شبکه آبرسانی مورد توجه است و برای جبران کمبود آب روستاها  چند تانکر آبرسانی به بخش ساحلی دلوار افزوده شده است.

دشتی با اشاره  به اینکه این اعتبارات پاسخگوی نیاز شهرستان  تنگستان نیست خاطر نشان کرد: اگرچه در دولت تدبیر و امید اعتبارات خوبی برای ساخت پارک‌ها، دیوارهای حفاظتی، سالن‌های ورزشی، زمین‌های چمن مصنوعی و نهضت آسفالت اختصاص ساخت ولی  سه شهر در شهرستان  به ویژه مرکز شهرستان  اعتبارات آن متناسب با نیاز آن  نبوده است .

سرپرست فرمانداری تنگستان با بیان اینکه بیش از 70درصد کوچه و معابر مرکز شهرستان قبلا  آسفالت نبود اظهارداشت:  با شروع به‌کار شورای جدید روند بهسازی و آسفالت  کوچه و معابر مرکز شهرستان  تا حدودی سرسامان  گرفته که از  شهریور سال گذشته تاکنون بیش از 60 هزار مترمربع آسفالت شده که تاهفته دولت  امسال به بیش از 150 هزار متر مربع  می‌رسد که  نیاز به  حمایت‌ها و توجه بیشتر است.

وی، با اشاره به اینکه 12 میلیارد ریال برای  ساخت پل دوم باهوش از اعتبارات شهرستان مصوب شده  تصریح کرد: استانداربوشهر نیز قول داد 10 میلیارد ریال دیگر برای سرعت بخشیدن به  احداث این پل  اختصاص داده شود.

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر