شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۴۵۶۵۱
سه‌شنبه ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۲

فکرشهر: رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: فعالیت شرکت‌ها باید مطابق با استاندارد و بدون تهدید سلامت مردم باشد.

به گزارش فکرشهر به نقل از روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه؛ دکتر سعید کشمیری در اولین مجمع سلامت شهرستان عسلویه عنوان داشت: هرچند که وجود شرکت‌ها و پالایشگاه‌ها در منطقه باعث رونق اقتصادی شهرستان، استان و کشور می‌شود اما همه ما مسئولین موظف هستیم خطری که از آلاینده‌های صنعت در این منطقه به وجود آمده، با آگاهی و اطلاع‌رسانی دقیق مردم را از وجود خطرات آگاه سازیم.

وی تصریح کرد: می‌بایست همه سازمان‌ها و نهادها تلاش کنیم با ایجاد دبیرخانه سلامت، مطالعات اثربخشی در این زمینه به دست آورده تا مردم را از پیش‌بینی‌ها و آسیب‌های احتمالی مطلع نموده و شرکت‌ها را به شکل علمی و آکادمیک به لزوم فعالیت استاندارد بدون تهدید سلامت مردم متقاعد سازیم.

http://bpums.ac.ir/UploadedFiles/NewsFiles/00__95c08e5d.jpg

این مقام مسئول اضافه کرد: توسعه سلامت به‌عنوان یکی از اولویت‌های مهم در دستور کار است و باید به‌خوبی موردتوجه باشد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اظهار داشت: سلامت یک مقوله بسیار گسترده و استفاده از توانایی و ظرفیت سمن‌ها، جوانان فعال، پیام‌گزاران سلامت و متخصصان این حوزه ضروری است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه نیز ضمن خوشامدگویی به حاضرین اظهار داشت: سلامتی، صرفاً به معنی نداشتن بیماری نیست بلکه سلامتی یعنی برخورداری از رفاه کامل جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی می‌باشد.

جاسم زارعی افزود: پذیرفتن این تعریف به‌تبع خود وظیفه همه نهادهای توسعه برای توجه به انسان و جامعه سالم ضروری می‌سازد.

وی تصریح کرد: نقش سیستم بهداشت و درمان در ارتقای سلامت حداکثر ۳۰ درصد می‌باشد و تنها وفاق، همدلی و همکاری‌های مستمر و پایدار بین نهادهای مختلف دولتی، غیردولتی و مردمی به دستیابی به شاخص‌های سلامت می‌انجامد.

زارعی در ادامه بیان کرد: آلودگی هوا، فاضلاب‌های صنعتی، سموم و کودهای شیمیایی، فقدان مرکز دفع و مدیریت پسماندهای شهری، کمبود زیرساخت و نیروی انسانی بومی در حوزه بهداشت، سبک زندگی ناسالم و آسیب‌های روانی و اجتماعی می‌توان به‌عنوان مهم‌ترین مؤلفه‌های اجتماعی مؤثر بر سلامت در شهرستان عسلویه نام برد.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه عنوان داشت: در صورت ورود جدی شرکت‌های مستقر در اجرای پیوست سلامت و تقسیم هزینه‌های لازم جهت تقویت زیرساخت‌های بهداشت و درمان بین بیش از ۳۷۰ شرکت فعال در منطقه، مشکلات لاینحل موجود به‌سادگی قابل‌حل خواهد بود.

وی تصریح کرد: با یک حساب سرانگشتی، اگر هر شرکت متوسط ۱۰۰ میلیون تومان متقبل شود، اعتباری بیش از کل اعتبارات تملک دارایی شهرستان جمع‌آوری می‌شود که به‌راحتی حوزه سلامت را متحول خواهد نمود، مرکز تحقیقات سلامت و مرکز پیشگیری و درمان بیماری‌ها می‌توان دایر نموده و به‌سرعت کارهای اجرائی سند جامع سلامت شهرستان را دنبال کرد.

اولین مجمع سلامت شهرستان عسلویه با حضور رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، فرماندار عسلویه، امام‌جمعه، سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه و جمعی از مسئولین استانی، روسا و نمایندگان پیام‌گزاران سلامت ادارات، روسای کمیته‌های مدیریت سلامت همه‌جانبه شهرستان، نمایندگان، سمن‌ها، هنرمندان و سایر نهادها در محل سالن کنفرانس دانشگاه علمی کاربردی شهرستان عسلویه برگزار شد.

گفتنی است در پایان اولین مجمع سلامت شهرستان عسلویه بیانیه این مجمع قرائت شد و رییس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر به‌پاس حمایت‌های همه‌جانبه فرماندار عسلویه از حوزه سلامت با اهداء لوح از ایشان تقدیر کرد.

همچنین از طرف فرماندار و سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان از خیرین حوزه سلامت و اداراتی که با حوزه سلامت بیشترین همکاری داشته‌اند تقدیر شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر