پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۵۶۷۹
سه‌شنبه ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۴:۳۷

فکرشهر: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفت: واگذاری فضاهای مازاد آموزش مهارتی استان بوشهر به بخش خصوصی در راستای توسعه آموزش‌ها و استفاده از ظرفیت دیگر بخش‌ها در راستای مهارت آموزی در اولویت است.

به گزارش فکرشهر و به نقل از تسنیم ، عبدالمجید دراهکی ظهر امروز در بازدید از مراکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان گناوه با بیان اینکه آموزش‌های مهارتی نقش موثری در توسعه اشتغال و بهره وری تولیدات مناطق دارد اظهار داشت: فراگیری آموزش‌های مهارتی زمینه‌ساز خروج جوانان و جویندگان کار از بن بست بیکاری است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های شهرستان گناوه برای توسعه مهارت‌آموزی اظهار کرد: در حال حاضر آموزشهای فنی و حرفه‌ای متولی اشتغال در سطوح کلان شغلی نیست ولی می‌تواند ظرفیت‌های بسیاری را برای توسعه اشتغال و رونق تولید ایجاد کند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر با بیان اینکه آموزش با کیفیت خروجی آن اشتغال مهارت آموز است افزود: با توجه به اهمیت موضوع مهارت آموزی در کشور، باید به سمت کسب مهارت حرکت کنیم تا در آینده جوانانی ماهر در عرصه‌های مختلف کسب وکار داشته باشیم و این مستلزم ارایه آموزش های با کیفیت و نوین در مراکز آموزش فنی و  حرفه ای است.

دراهکی با بیان اینکه آموزش‌های نوین و هم‌راستا با نیاز بازار کار باید در سطح استان بوشهر ارایه شود، خاطرنشان کرد: در شرایط حاضر آموزش‌هایی اتفاق می‌افتد که منفک از نیاز بازار است و عموما دولتی انجام می‌شود اما امروز باید آموزش‌های مرتبط با نیاز بازار کار باشد و این آموزش باید توسط بخش غیر دولتی صورت بگیرد.

وی به واگذاری فضاهای مازاد آموزشی به بخش خصوصی در راستای توسعه آموزش‌ها و استفاده از ظرفیت دیگر بخش‌ها در راستای مهارت آموزی اشاره و گفت: باید مکان های بلااستفاده به بخش خصوصی واگذار شود با بهره‌گیری از ظرفیت دیگر بخش‌ها در ارایه آموزش‌های جدید پیش قدم باشیم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر به شناسایی نخبگان مهارتی برای حضور در مسابقات ملی مهارت در طول سال اشاره کرد و افزود: مربیان آموزشی باید در حین برگزاری دوره،  مهارت آموزانیکه ظرفیت حضور در مسابقات ملی مهارت را دارند شناسایی و معرفی کند تا برای حضور پر قدرت آنها در این مسابقات برنامه ریزی منسجمی انجام شود تا سبب افتخار استان بوشهر در دوره بعد مسابقات شوند.

دراهکی بیان کرد: وقتی یک جامعه دچار چالش می‌شود باید با همه ظرفیت‌های درونی خود استفاده کند و عمده توجه کشورهای توسعه یافته به مباحث آموزش و مهارت آموزی است که در این راستا در استان بوشهر نیز ظرفیت آموزشی خوبی وجود دارد و باید با همکاری هم در توسعه آموزش‌های مهارتی تلاش کنیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر