چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۵۷۵۰
پنجشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۱:۵۱

فکرشهر: امام جمعه شهرستان دیر، نماز جمعه را مظهرمشارکت مردم در صحنه سیاسی و اجتماعی دانست و گفت: امام جمعه به‌عنوان صدا و سخنگو مشکلات مردم را برای رفع آنها به سمع و نظر مسئولان می‌رساند.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، حجت الاسلام سید علی حسینی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران در بندر دیر با گرامیداشت روز خبرنگار نقش مهم اصحاب رسانه در جامعه بسیار مهم و تاثیرگذار دانست و اظهار داشت: خبرنگاران چشم و گوش تیزبین جامعه و پیگیر حل مشکلات و تحقق مطالبات مردم هستند.

امام جمعه دیر با اشاره به پنجم مرداد روز نماز جمعه به نقش مهم این فریضه الهی در تقویت اتحاد و انسجام مسلمانان  پرداخت و تصریح کرد:  نماز جمعه  مظهر تجلی آمیختگی دین و سیاست است و پاسخ روشنی به کسانی است که مدعی جدایی دین از سیاست هستند .

وی نماز جمعه را آیین عبادی و سیاسی دانست و با بیان اینکه در خطبه‌های نماز جمعه  مسائل  دینی، مذهبی و سیاسی مطرح می‌شود خاطر نشان کرد:  نماز جمعه مظهرمشارکت مردم در صحنه سیاسی و اجتماعی و امام جمعه به‌عنوان صدا و سخنگوی مردم برای بررسی و پیگیری مطالبات  مردم و رساندن آن به نظر مسئولان  است.

حجت الاسلام حسینی به برخی مشکلات جامعه اشاره کرد و با بیان اینکه اعتراض خیابانی بازی در زمین دشمن است گفت: اعتراض حق مردم است اما تجمع‌های خیابانی بازی در زمین دشمن است و مردم باید در این زمینه هوشیار باشند تا اهداف دشمن دنبال نشود.

امام جمعه دیر به فشارهای روانی و اقتصادی دشمن علیه ملت ایران پرداخت و ناامید کردن مردم از نظام را از اهداف دشمن دانست و تصریح کرد: دشمن قصد دارد مردم را مقابل نظام قرار دهد تا به اهداف مورد نظر دست یابد.

وی مذاکره با آمریکا را بی فایده و بی اهمیت دانست و تاکید کرد: سردمداران آمریکایی  اعتماد خود را در جهان از دست داده‌اند و مذاکره با ترامپ برای ایران هیچ دستاوردی ندارد.

امام جمعه دیر با بیان اینکه برجام یک تعهد بین المللی بود خاطر نشان کرد: این توافقنامه بین‌المللی که مورد تایید شورای امنیت قرار گرفت ولی ترامپ به آن بی توجهی و لغو کرد.

حسینی با بیان اینکه تریبون نماز جمعه شهر دیر برای تقویت بنیه اعتقادی و دینی مردم تلاش می‌کند افزود: خنثی کردن نقشه شوم دشمنان، بیان دستاوردهای نظام اسلامی، تبیین مواضع و منویات رهبر معظم انقلاب، بیان خدمات مسئولان و مشکلات مردم از برنامه‌های نماز جمعه دیر است.

وی بررسی و پیگیری ساخت اسکله صیادی، کالای همراه ملوان و ته لنجی، پیگیری تکمیل بیمارستان، مشکلات کشاورزی، صید غیر مجاز ترال و راه‌اندازی مدرسه علمیه پسران را از برنامه‌های در دست پیگیری دانست.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر