پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۵۷۸۲
جمعه ۱۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۰

فکرشهر: مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر با اشاره به ساخت و مقاوم‌سازی ۲۵۰۰ مسکن روستایی در استان گفت: برای ساخت و مقاوم‌سازی این واحدهای مسکونی ۶۲.۵ میلیارد تومان ابلاغ شده است.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، حمید حیدری بریدی در گفت‌وگو  با  از تخصیص سهیمه قیر رایگان برای آسفالت معابر روستایی استان بوشهر خبر داد و اظهار داشت: به ارزش 5 میلیارد تومان قیر رایگان سهمیه استان بوشهر تخصیص یافته که به‌زودی ابلاغ می‌شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته بیش از 200 کیلومتر معابر روستایی استان بوشهر آسفالت شد خاطرنشان کرد: با ابلاغ قیر رایگان به ارزش 300 میلیارد ریال سال گذشته حدود 200 کیلومتر معابر روستایی آسفالت شد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر از اجرای طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی و شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت خبر داد و بیان کرد: این طرح برای ساخت، بهسازی و مقاوم‌سازی مسکن در روستاها و شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت اجرا می‌شود.

حیدری بریدی از ابلاغ 62.5 میلیارد تومان برای اجرای طرح یاد شده خبر داد و عنوان کرد: امسال 2500 واحد مسکن روستایی با پرداخت تسهیلات کم‌بهره 5 درصدی ساخته، مقاوم سازی و بهسازی می‌شود که برای تحقق این مهم 62.5 میلیارد تومان به بانک‌های عامل ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه وام بلاعوض برای اجرای طرح یاد شده پرداخت می‌شود تصریح کرد: به هر واحد مسکونی که در طرح مقاوم‌سازی و بهسازی مسکن روستایی قرار بگیرد تا سقف 8 میلیون تومان از محل حساب 100 امام(ره) پرداخت می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر با بیان اینکه شهرستان‌های تنگستان، جم، دیلم و عسلویه در اولویت دریافت وام کم بهره و بلاعوض هستند افزود: به طور متوسط تاکنون 53 درصد از واحدهای مسکونی روستایی و شهرهای زیر25 هزار نفر جمعیت استان بوشهر مقاوم سازی شده که در اجرای این طرح شهرستان دشتی با 54 درصد بیشترین و عسلویه با 7 درصد کمترین مناطق در مقاوم سازی واحدهای مسکونی بوده است.

حیدری با تاکید بر نقش مهم مقاوم سازی در برابر حوادث پیش‌بینی نشده افزود: با توجه به اینکه استان بوشهر بر روی خط زلزله قرار دارد مقاوم‌سازی منازل نقش مهمی در جلوگیری از تخریب و بروز بحران دارد چراکه زلزله هم خسارت مالی و هم روانی بر روی خانوارها می‌گذارد که با مقاوم سازی واحدهای مسکونی، خانوارها از این خسارات مصون می‌مانند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر