جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۵۸۰۱
جمعه ۱۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۲:۱۸

فکرشهر: سرپرست شبکه بهداشت و درمان تنگستان گفت: سالانه بیش از چهار هزار و ۲۰۰ دیالیز در شهرستان تنگستان انجام می‌شود.

به گزارش فکرشهر از مهر، عادل مقدس صبح جمعه در حاشیه عیادت از بیماران دیالیزی بیمارستان امام حسین (ع) شهر اهرم به مناسبت روز اهدای خون در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در حل حاضر ۳۲ بیمار در شهرستان تحت پوشش بخش دیالیز هستند که سه بار در هفته از این بخش خدمت دریافت می‌کنند.

عادل مقدس با اشاره به امکانات بخش دیالیز بیمارستان امام حسین (ع) ادامه داد: تعداد بیماران نیازمند دیالیز بیشتر از این تعداد است اما امکانات به ما اجازه نمی‌دهد بیش از این تعداد بیمار را پذیرش کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در همین راستا یک دستگاه همودیالیز دیگر به این بخش اضافه خواهد شد اما نیاز مداخله خیرین برای تامین تعداد دیگری دستگاه همودیالیز احساس می‌شود.

مقدس در این عیادت سرزده از بیماران این بخش از نزدیک در مورد مسائل و دغدغه‌ها و نگرانی‌های بیماران دیالیزی بیمارستان امام حسین (ع) به عنوان یکی از اصلی ترین دریافت کنندگان خون در جامعه گفتگو کرد.

وی بیان کرد: نبود جایگزین مناسب برای خون، محدود بودن مدت زمان نگهداری خون و فرآورده های خونی و نیاز همیشگی به خون و فرآورده های آن سبب شده است اهدای خون، اهمیت و جایگاهی ویژه بیابد.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان تنگستان گفت: خوشبختانه فرهنگ اهدای خون به خوبی در میان مردم ما نهادینه شده و مردم با اطلاع از حساسیت پرداختن به این کار خداپسندانه، در این مسیر قدم برمی‌دارند.

مقدس خاطرنشان کرد: هر فرد سالم می‌تواند در سال تا چهار بار خون اهدا کند و با این کار علاوه بر کمک به سلامتی خود و کشف بیماری‌های نهفته، نجات بخش زندگی دیگران نیز باشد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر