جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۵۸۸۱
يکشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۴

فکرشهر: استاندار بوشهر از افزایش ۵۳ برابری پرداخت اعتبارات ارزش افزوده به شهرداری‌ها و دهیاری‌های دشتستان خبر داد و گفت: طی پنج سال اخیر ۲۳۲ میلیارد تومان از این محل پرداخت شده است.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، عبدالکریم گراوند صبح یکشنبه در نشست برنامه‌ریزی و توسعه استان بوشهر در دشتستان اظهار داشت: رفع مشکل آب در دشتستان یکی از مهمترین مطالبات مردم دشتستان بود که در این راستا تلاش‌های گسترده‌ای صورت گرفت.

وی با اشاره به انجام اقدامات مهم و موثر برای عبور از مشکلات آب در دشتستان بیان کرد: خشکسالی‌های اخیر باعث کاهش چشمگیر منابع آبی دشتستان شد و دریافت آب از خط کازرون به عنوان یکی از منابع تامین آب این شهرستان به شدت کاهش یافت.

استاندار بوشهر از تدوین سند سازگاری با کم‌آبی در استان با هدف رفع و کاهش مشکلات کم‌آبی استان بوشهر خبر داد و خاطرنشان کرد: فقط ۱۰ درصد آب مورد نیاز از داخل استان تامین می‌شود و بخش عمده آب مصرفی از استان‌های هم‌جوار تامین می‌شود.

وی ادامه داد: با هدف بهبود راندمان آب مصرفی در بخش کشاورزی، اجرای شیوه‌های نوین آبیاری اهمیت بسیار زیادی دارد و به منظور انتقال آب از سد رئیسعلی دلواری در اجرای طرح تحول کشاورزی ۱۵۱ میلیارد تومان تخصیص یافته است.

گراوند با اشاره به تخصیص هزار میلیارد تومان به شهرستان دشتستان طی پنج سال گذشته، بیان کرد: در صورتی که میزان تخصیص اعتبارات ملی را نیز محاسبه کنیم دو هزار میلیارد تومان به این شهرستان پرداخت شده است.

وی از افزایش ۵۳ برابری پرداخت اعتبارات ارزش افزوده به شهرداری‌ها و دهیاری‌های دشتستان خبر داد و بیان کرد: طی پنج سال اخیر ۲۳۲ میلیارد تومان از این محل به شهرداری‌ها و دهیاری‌های این شهرستان پرداخت شده است در حالی که در پنج سال قبل از آن ۴۵ میلیارد ریال پرداخت شده بود.

استاندار بوشهر ضمن گرامیداشت روز خبرنگاران به نقش بسیار مهم اصحاب رسانه در جامعه اشاره کرد و ادامه داد: خبرنگاران نقش بسیار مهمی در عرصه روشنگری، بررسی نقاط ضعف جامعه و ارائه پیشنهادات به دستگاه‌های اجرایی دارند.

وی بر لزوم تلاش همه مسئولان برای رفع مشکلات مردم و پاسخگویی به نیازها و مطالبات آنان تاکید کرد و افزود: مردم نباید در پیچ و خم‌های اداری با مشکل روبرو شوند و مسئولان باید گره‌گشای مشکلات مردم باشند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر