پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۵۹۰۵
يکشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۸

فکرشهر: رئیس اداره مشاوره آموزش وپرورش استان بوشهر گفت: امسال 20 پایگاه انتخاب رشته دانشگاهی برای داوطلبانی که در آزمون سراسری مجاز به انتخاب رشته شده اند درمناطق و شهرستان های این استان برپا شده است.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، علیرضا ریزی افزود: این پایگاه ها از 15 تا 20 مرداد جاری در سراسر استان بوشهر فعال هستند و در صورت تمدید زمان انتخاب رشته توسط سازمان سنجش آموزش کشور امکان تمدید مهلت فعالیت آنها وجود دارد. 

وی از داوطلبان و اولیای آنها خواست در روزهای اول مهلت انتخاب رشته در این پایگاه ها حاضر شوند. 

ریزی بیان کرد: امسال 60 مشاور و 30 نفرعوامل اجرایی آموزش دیده و مجرب در پایگاه های انتخاب رشته استان بوشهر کار انتخاب رشته داوطلبان را انجام می دهند.

وی افزود: در این پایگاه ها مشاوران با استفاده از نرم افزارهای فرهیختگان شریف و سایت سازمان سنجش به انتخاب رشته برای داوطلبان می پردازند.

رئیس اداره مشاوره آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: با توجه به اینکه مشاوران با استفاده از این نرم افزارها و رتبه دانش آموزان در کنکور سراسری مکان احتمالی قبولی دانش آموزان را می توانند پیش بینی کنند به همین دلیل آشنایی دانش آموزان قبل از انتخاب رشته با رشته ها و دانشگاه ها براساس استعداد، علایق و اولویت انتخاب دانشگاه های مادر ضروری است.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه امکان جابه جایی در دانشگاه های پذیرفته شده پس از قبولی وجود ندارد به همین دلیل دانش آموزان و والدین آنها نسبت به انتخاب خود حساسیت بیشتری نشان دهند زیرا با این انتخاب سرنوشت فرزندانشان رقم می خورد.

این مقام مسوول با بیان اینکه در رشته های پرطرفدار 60 درصد سهم هر رشته ناحیه ای و 40درصد کشوری و در سایر رشته ها 80 درصد به داوطلبان بومی تعلق می گیرد گفت: براساس تقسیم بندی ها استان بوشهر در کنار استان های فارس، کهیگلویه و بویراحمد و هرمزگان در قطب و ناحیه پنج کشور قرار دارد و داوطلبان باید نسبت به انتخاب رشته خود به این امر توجه داشته باشند.

ریزی اضافه کرد: پایگاه های انتخاب رشته آموزش و پرورش مطمئن ترین مرکز برای انتخاب رشته است و والدین و دانش آموزان می توانند بااطمینان خاطر در این پایگاه ها حضور یابند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر