شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
«فکرشهر» گزارش می دهد:
فکرشهر: اجازه ندادیم مدیران ما به خاطر نداشتن نقدینگی، دستشان بلرزد/ مردم از دولت حمایت کنند/ بودجه ها و اعتبارات دشتستان در این چند سال/ خبرنگاران باید روشنگری داشته باشند/ اولویت های اعتباری دشتستان/ آخرین خبر از تقاطع غیر هم سطح برازجان از شیراز/ شهرداری ها اعتباراتشان را مدیریت کنند/ احداث سد آبپا در دشتستان متوقف شده/ وزارت نیرو به دلیل برخی محدودیت ها تاکنون تصمیمی نگرفته...
کد خبر: ۴۵۹۱۰
يکشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۱

فکرشهر ـ اسماء بوستانی: استاندار بوشهر که برای بازدید از پروژه های عمرانی و بررسی رویکرد توسعه دشتستان به برازجان سفر کرده بود، در شورای برنامه ریزی و توسعه استان که در فرمانداری برگزار شد، ضمن تشکر از صبوری مردم دشتستان در راستای بحران آب گفت: تمام گزینه های ممکن در جهت تامین آب شهر برازجان به کار گرفته شده و هیچ گونه قصور و کوتاهی در مدیریت آب استان صورت نگرفته است. خشکسالی های پی در پی و مکرری که در کشور اتفاق افتاد باعث کاهش آبدهی چشمه ها شده و مشکلات فراوانی را برای شهرستان های همجوار ما نیز به وجود آورده و استان بوشهر نیز دامنگیر این مشکلات شده است.

اجازه ندادیم مدیران ما به خاطر نداشتن نقدینگی، دستشان بلرزد
عبدالکریم گراوند در این نشست که تحت الشعاع «بحران آب» قرار گرفته بود و حول این محور مطالب مطرح می شد، از دستگاه های اداری و اجرایی استان و مدیران حوزه آب به دلیل تلاش در بهره گیری از گزینه های ممکن در تامین آب شرب استان تشکر کرد و اظهار داشت: هیچ وقت اجازه ندادیم که محدودیت مالی ایجاد شود و مدیران ما به خاطر نداشتن نقدینگی، دستشان بلرزد و کار شهرستان دشتستان با وقفه مواجه شود.
وی با اعلام اینکه مدیریت استان باعث شد که دوران سخت بحران آب را با استفاده از منابعی که در اختیار داشت، مدیریت کند، ادامه داد: استان بوشهر استانی است که ۹۰ درصد آب شرب آن از استان های همجوار تامین می گردد و فقط ۱۰ درصد به منابع داخلی استان اتکا داریم. باید بدانیم جغرافیایی که در آن زندگی می کنیم از نظر بارندگی و رطوبات آسمانی خشک و نیمه خشک است. 
گراوند افزود: در کل کشور ایران اسلامی اگر در حوزه مصرف آب برنامه ریزی نکنیم در آینده با چالش های جدی تری مواجه خواهیم بود؛ از این رو خواهشمندم الگوی صحیح مصرف در دستور کار قرار گیرد تا بتوانیم این دوران سخت را مدیریت کنیم.

مردم از دولت حمایت کنند
استاندار بوشهر، حمایت و  پشتیبانی مردم از دولت را خواستار شد و افزود: در زمان جنگ و دوران دفاع مقدس، همه مردم با اتحاد و همدلی پشتیبان دولت بودند و به دولت کمک کردند تا بتوانند در جنگ پیروز شوند، اما امروز در میدان جنگ اقتصادی دولت بیش از گذشته نیازمند حمایت و پشتیبانی مردم است. کسانی که تریبون در اختیار دارند باید بدانند که این تریبون باید در جهت وحدت و انسجام بخشی به جامعه اسلامی باشد. دستگاه های اداری و اجرایی استان نیز مکلف به پیگیری حل مشکلات مردم هستند، دستگاه های اجرایی نباید مردم را در پیچ و خم فعالیت های اداری گرفتار کنند.
گراوند با اعلام این که اگر می خواهیم نشان دهیم که به این انقلاب علاقه داریم باید در کنار هم و دست در دست هم پیگیر رفع مشکلات هموطنانمان باشیم، گفت: شهرستان دشتستان در حوزه آب نیاز به کمک بیشتری دارد، باید وابستگی آب این شهرستان را به حداقل ممکن برسانیم که اگر روزی چشمه و چاه های ما با مشکل مواجه شد، دغدغه و نگرانی نداشته باشیم.

بودجه ها و اعتبارات دشتستان در این چند سال
استاندار اظهار داشت: در دولت تدبیر و امید، طی ۵ سال، حدود هزار میلیارد تومان اعتبار به شهرستان دشتستان تعلق گرفت که با اعتبارات منابع ملی، حدود دو هزار میلیارد تومان اعتبار به شهرستان دشتستان اختصاص یافت. از سال ۸۷ تا سال ۹۱ نیز حدود پنج سال، ۴ و نیم میلیارد تومان ارزش افزوده  به شهرداری و دهیاری های شهرستان دشتستان داده شد. در دولت تدبیر و امید از سال ۹۲ تا خرداد ماه سال ۹۷، حدود ۲۳۲ میلیارد تومان که ۵۳ برابر اعتبارات قبلی بود در اختیار شهرداری ها و دهیاری های شهرستان دشتستان قرار گرفت.

خبرنگاران باید روشنگری داشته باشند
استاندار بوشهر به خبرنگاران و فعالیت ان ها نیز اشاره کرد و گفت: حضور خبرنگاران و فعالیت آنها می تواند سلامت نظام اداری و پیشرفت جامعه اسلامی را تضمین کند. خبرنگاران باید روشنگری داشته باشند، نقاط ضعف مدیران را بیان کنند و پیشنهادات خیرخواهانه خود را در اختیار دستگاه های اداری و اجرایی قرار دهند. امید است اصحاب رسانه و خبرنگاران که می توانند رسالت بزرگی برای توسعه و آبادانی کشور داشته باشند، رسالت خود را با انعکاس درست، سالم و به موقع مسایل و مشکلات انجام داده و به رفع این مسایل کمک کنند.

اولویت های اعتباری دشتستان
فرماندار دشتستان نیز در این جلسه گفت: دولت تدبیر و امید همواره در راستای حفظ شان کرامت انسانی، حقوق بشر و اعتلای فرهنگ عمومی مردم بزرگ ایران دارای برنامه های ارزشمندی بوده است و توفیقات خوبی به دست آورده است.
ارسلان زارع با اعلام اینکه در سال ۹۶ و در دو مناسبت هفته دولت و دهه فجر بیش از ۱۹۰ پروژه نیمه تمام کوچک و بزرگ عمرانی به بهره برداری رسیده اند، افزود: مجموعه هزینه های این طرح ها ۱۶۰ میلیارد تومان بود. در سال جاری از مرحله اول توزیع اعتبارات عمرانی، ۱۲۱ میلیارد تومان، با فاصله نزدیک نسبت به شهرستان بوشهر، جایگاه دوم اعتبارات عمرانی را داشتیم اما به سبب تعدد پروژه های کوچک و بزرگ نیمه تمام که به ۵۰۰ پروژه می رسد کوشش کردیم که با اولویت طرح های نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بالاتر توزیع اعتبارات را انجام دهیم.
زارع افزود: برخی پروژه ها دارای اولویت بودند، به ویژه بخش آب که ۳۶۰ میلیارد تومان به بخش آب و آبخیزداری اختصاص یافت. با توجه به چالشی که امسال بابت افت شدید میزان بهره برداری آب آشامیدنی از تاسیسات کازرون به آن دچار شده ایم و دستور استاندار، شرکت آب و فاضلاب شهری و روستایی استان با همه تلاش ها ناگزیر به اجرای برخی پروژه های کوتاه مدت شدند که این فعالیت نیاز به تقویت اعتبار دارد.

آخرین خبر از تقاطع غیر هم سطح برازجان از شیراز
ارسلان زارع با اشاره به پروژه تقاطع غیر هم سطح ورودی برازجان از سمت شیراز نیز گفت: این پروژه از جمله پروژه های خوبی است که جزء مطالبات مردم بوده است و ان شااله فاز یک آن تا دو ماه دیگر به اتمام می رسد. اعتبار این پروژه ۳ میلیارد و نیم در نظر گرفته شده که نیاز به تقویت منابع اعتباری دارد. 
فرماندار دشتستان در خصوص بیمارستان هفده شهریور نیز بیان داشت: امید است که فاز اول بیمارستان هفده شهریور را پیمانکار با اندک مساعدت مالی بتواند تمام کند، اما برای سال ۹۸ نیاز است که در لایحه بودجه ردیف داشته باشد. پیشنهاد بنده به دانشگاه علوم پزشکی، صدور مجوز کمیسیون لایحه ماده ۲۳ سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور است که با افزایش اعتبارات این پروژه با برنامه زمان بندی تکمیل شود.

شهرداری ها اعتباراتشان را مدیریت کنند
معاون عمرانی استانداری نیز از افتتاح ۴۸ پروژه در دشتستان در هفته دولت خبر داد و گفت: این پروژه ها با اعتبار ۹۶ میلیارد تومان افتتاح خواهند شد که ۱۹ پروژه با اعتبار ۲۱ میلیارد تومان در حوزه شهرداری ها است.
مهرداد ستوده افزود: در سال ۹۶ نزدیک به ۹۸ میلیارد تومان به دهیاری ها و شهرداری های شهرستان دشتستات تعلق گرفت که این اعتبار بالاتر از نقدینگی کل شهرستان است. انتظار ما از دهیاری ها و شهرداری ها این است که این اعتبارات هدفمند هزینه شوند و حتما مدیریت شود که میزان اعتبارات در کجاها هزینه می شود.
وی درباره اعتبارات سال ۹۷ نیز گفت: تا پایان تیرماه ۹۷، حدود هفت میلیارد تومان اعتبار در حوزه روستایی و بیست میلیارد تومان اعتبار به شهرداری ها تعلق گرفت. شهرستان دشتستان در منابع انسانی حرف های زیادی دارد و امیدواریم که این نخبگان آینده سازان استان، شهرستان و مملکتمان باشند.

احداث سد آبپا در دشتستان متوقف شده
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان بوشهر نیز با اعلام اینکه بیش از ۷۵ درصد باغ های آبی استان در شهرستان دشتستان وجود دارد، اظهار داشت: خوشبختانه با تلاش ویژه، مصوبه انتقال آب به شبکه های آبپخش گرفته شده و هفته آینده فراخوان آن نیز صادر خواهد شد.
شاهپور رجایی افزود: عملیات سد آبپا در سطح شهرستان دشتستان در حال حاضر متوقف شده است. سیلاب سال ۹۱ باعث کشته شدن ۸ نفر از شهر برازجان شد که امید است در خصوص اتمام فعالیت این سد تدابیری اندیشیده شود.

وزارت نیرو به دلیل برخی محدودیت ها تاکنون تصمیمی نگرفته
وی اضافه کرد: مطالبات جبران کمبود آب شهرستان دشتستان از کازورن را انجام داده ایم و به وزارت نیرو تحویل داده ایم، اما متاسفانه به دلیل اتفاقات و مسایل اجتماعی پیشگیری کردند. تمرکز بیشتر ما بر روی منابع آب جایگزین است، پیگیر این هستیم که مصوبه بحث آب برازجان را در همین ماه بگیریم. وزارت نیرو نیز به دلیل برخی محدودیت ها تاکنون تصمیمی در این راستا نگرفته اند. کل کشور با مشکل کمبود آب مواجه هستند و امیدواریم برای شهر برازجان تصمیماتی گرفته شود که تا سال آینده مشکل آب کاملا برطرف شود.

 

نظرات بینندگان
معلوم نیست کدام شیر پاک خورده ای
|
-
|
دوشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۶
معلوم نیست کدام شیر پاک خورده ای برای اولین بار موضوع مرکز استان شدن برازجان را در مجلس یا هر جای دیگر مطرح کرد. از همان زمان بدبختی های آن شروع شد و طرح سرکوب و منزوی کردن و تو سری خوردن و در محاق قرار دادن این چهار راه پر رونق استان و شهرستان در دستور کار قرار گرفت و به عقب رانده شد. شهر سر سبز و جاصلخیز و پر رونقی که نگین سبز استان و دارای سفره های غنی آب شیرین زیر زمینی و معادن گچ و سنگ بود که همه به تاراج رفت. شاه لوله های عظیم الجثه و غار مانند آب سفره های زیر زمینی اش را به سوی دریا بردند و کوه هایش تخریب شد تا با سنگ و گچ او عمارت های بندری بسازند. شهری که دیگر چهار راه نیست و برای گرفتن یک عدد مداد و خودکار هم باید از جاهای دیگر اجازه بگیرد و التماس کند! چه قریه های چند خانواده ای که شهر شدند و شهر باستانی در حد یک روستای درندشتی ماند. جز
اینقدر چریدی، کو دنبه ات؟
|
-
|
دوشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۵
اینقدر چریدی، کو دنبه ات؟
تشنگان را نماید اندر خواب همه عالم به چشم چشمه آب
|
-
|
دوشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۰
نه فقط بچه های تو قنداق که سگ و گربه هم میدونن که ما در سر زمین و منطقه خشکی زندگی میکنیم و سال خشکی داشته ایم. پیر زنای لچه و بیسواد هم میدونستند و بی آبی را پیش بینی میکردند و مشک و دول خود را با قطرات آب باران پر کرده بودند و نگاه داشته ب.دند برای تابستون بی آب! متخصصین حوزه آب هم که هشدار داده بودند؛ شما خواب بودید و خواب ماندید و چرت میزدیدو حالا بفکر رفع مسؤلیت افتاده اید و کلاس علمی باز کرده اید و میخواهید درس زمین شناسی و جغرافیا به مردم یاد بدهید؟ ببخشید اگه بد خواب شذید ! بفرمائید بروید بخوابید. خواب های خوش خوش ببینید. با بودن چنین مسؤلین خواب آلوده خوش خوابی ما هم میرویم بخوابیم تا خواب اب را ببینیم. شتر خواب پنبه دانه را میبیند، عاشق خواب معشوق دست نیافتنی و ما هم خواب اب روزانه.
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر