پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۴۵۹۹۵
سه‌شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۶:۱۲

فکرشهر: وزیر ورزش و جوانان می‌گوید که بدهی‌های دو باشگاه استقلال و پرسپولیس تعیین تکلیف شده است و تا پایان سال خیال آن‌ها از بدهی به اشخاص حقوقی نیز راحت می‌شود.

به گزارش فکرشهراز تسنیم،  مسعود سلطانی‌فر در جلسه با اعضای هیئت رئیسه هیئت تحقیق و تفحص باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال اظهار داشت: از همراهی و حمایت‌های نمایندگان مجلس شورای اسلامی در فصل تنظیم، تدوین و شکل‌گیری برنامه ششم توسعه کشور و پشتیبانی از ورزش تشکر می‌کنم. امیدوارم با استمرار در این همراهی‌ها موضوعات مختلف ورزش از جمله تحقیق و تفحص از باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال نیز محقق شود.

وی افزود: بر خلاف برخی از مدیران که به تحقیق و تفحص اعتقادی ندارند، اما از حرکت مجلس شورای اسلامی استقبال می‌کنم، چرا که با رویکرد اصلاح گرایانه، جای بسی امیدواری است که با همراهی و همکاری یکدیگر در روند مسائل اجرایی بهبود به وجود آید تا زمینه خدمتگزاری به مردم در این حوزه بهتر و بیشتر از گذشته مهیا شود. از آبان ماه ۹۵ که فعالیتم را در وزارت ورزش و جوانان آغاز کردم، یکی از موارد مهمی که به آن پرداختم بررسی وضعیت این دو باشگاه بود که در این زمینه از مجمع تا ساختار باشگاه‌ها و هیئت مدیره‌های آن‌ها با مشکلاتی مواجه بود، چرا که به صورت کاملاً سنتی اداره می‌شد.

وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: از ابتدای حضورم در وزارت ورزش و جوانان وقتی با مبالغ کلان بدهی‌های مالیاتی برخورد کردم، این سؤال به وجود آمد که هیچگاه منابع اعتباری این دو باشگاه بیشتر از مصارف آن‌ها نبوده، پس چرا این مبالغ کلان بدهی مالیاتی به وجود آمده است. بر همین اساس جلسات مهمی را با رئیس سازمان مالیاتی کشور برگزار کردیم و طبق گزارشی که دریافت شد، متوجه عدم توجه به ارسال اظهارنامه‌های مالیاتی از سوی دو باشگاه در ۱۰-۱۵ سال گذشته شدیم که به دلیل همین بی‌توجهی باشگاه‌ها به ارائه اظهارنامه مالیاتی، مالیات آن‌ها به صورت علی رأس محاسبه شده است.

سلطانی‌فر گفت: در شرایط فعلی برای اولین‌بار در تاریخ دغدغه‌ای برای تأمین منابع مالی جاری پرسپولیس و استقلال وجود ندارد. ضمن آنکه بدهی‌های گذشته آن‌ها را پرداخت کرده‌ایم و تا پایان سال جاری هم خیال‌مان از بابت بدهی‌ها به اشخاص حقوقی راحت می‌شود و مباحث مالیاتی را نیز در ادامه پیگیری و به سرانجام خواهیم رساند. پرسپولیس و استقلال با چالش جدی به دلیل بدهی‌های فراوانی که داشتند، مواجه شده بودند و خطر حذف از لیگ قهرمانان آسیا آن‌ها را به شدت تهدید می‌کرد، اما در این زمینه به دلیل احترام به خواست عمومی هماهنگی‌ها و پیگیری‌های لازم صورت گرفت تا مشکلات حل شود تا پرسپولیس و استقلال بتوانند در لیگ قهرمانان آسیا شرکت کنند.

وزیر ورزش و جوانان یادآور شد: برای اولین بار این دو باشگاه پس از آنکه یکی لیگ برتر و دیگری جام حذفی را فتح کردند، حضور موفقی در لیگ قهرمانان آسیا داشتند به طوریکه همزمان به مرحله یک چهارم صعود کرده‌اند و اگر در این مرحله مقابل حریفان قطری پیروز شوند، در مرحله نیمه نهایی به هم برخورد می‌کنند و آنگاه یکی از آن‌ها در فینال لیگ قهرمانان آسیا حضور خواهد داشت.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر