پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۵۹۹۶
سه‌شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۶:۲۲

فکرشهر: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با تاکید بر فراهم شدن مکانیزم کنترل اشتغال بهبودیافتگان از اعتیاد گفت: برای مسدود شدن زمینه بازگشت بهبودیافتگان به چرخه اعتیاد باید راهکارهای لازم تدوین و اجرایی شود.

 

به گزارش فکرشهر از تسنیم، مجید خورشیدی ظهر امروز در نشست کمیته مشارکت‌های مردمی و سازمان‌های مردم نهاد استان بوشهر با بیان اینکه برای جلوگیری از بازگشت بهبودیافتگان به اعتیاد باید مبنای اصولی تدوین و عملیاتی شود اظهار داشت: اشتغال، مهم‌ترین عامل  بازگشت  به اعتیاد در بهبودیافتگان است که این مهم باید در اولویت قرار بگیرد.

وی با تاکید بر تقویت مراحل  3 ‌گانه پیشگیری، درمان و ادامه تداوم سلامت در معتادان  افزود: فراهم شدن اشتغال و مسدود کردن راههای بازگشت به اعتیاد در بهبودیافتگان  نقش مهمی در مانع بازگشت آن‌ها به اعتیاد می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته در مبارزه با مواد مخدر و  افزایش آگاهی‌ها در جامعه بیان کرد: اشتغال برای بهبودیافتگان بر اساس شیوه نامه مدون و ارائه مشوق‌های لازم ایجاد و باید بستری فراهم شود تا این افراد بتوانند از نظر برنامه‌های مختلف از جمله اشتغال مورد حمایت قرار بگیرند.

خورشیدی، با تاکید بر این نکته که برنامه اشتغال  بهبودیافتگان از اعتیاد  باید به صورت منسجم تدوین و عملیاتی شود خاطر نشان کرد: برای مسدود شدن زمینه بازگشت بهبودیافتگان به چرخه اعتیاد باید راهکارهای لازم تدوین و اجرایی شود.

وی، نقش مهم سازمان‌های مردم نهاد در اجرای طرح‌های حوزه مبارزه با مواد مخدر را بسیار مهم دانست و تاکید کرد: سمن‌ها برای حضور در بخش‌های مختلف مبارزه با مواد مخدر، افزایش آگاهی‌های جامعه از نظر روانشناسی و رسیدگی به بهبودیافتگان باید تخصصی عمل کنند که این مهم نیاز به مهارت‌افزایی دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر  با تاکید بر صیانت و اشتغال بهبود یافتگان از اعتیاد گفت: شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر خدمات و برنامه‌های مهم و قابل تحسینی در این راستا انجام داده که  ادامه این مهم امسال باید مورد توجه قرار بگیرد.

خورشیدی  سیاست‌ها و رسالت سازمان‌های مردم نهاد در این عرصه را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: وظیفه‌ ذاتی سمن‌ها  توانمندسازی جامعه هدف در مقابل با آسیب‌های اجتماعی است و برنامه‌ریزی برای پیشگیری گرایش به اعتیاد در همه مقاطع سنی باید فراگیر شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر