پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار جامعه
کد خبر: ۴۶۰۲۸
چهارشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۶:۳۶

فکرشهر:  بخشدار بردخون از توسعه آبرسانی در بردخون خبر داد و گفت: زیرساخت‌های مخابراتی بهبود می‌یابد.

به گزارش فکرشهر از مهر، علی اخلاقی ظهر چهارشنبه در نشست شورای اداری بخش بردخون اظهار داشت: هفته دولت فرصت مناسبی برای بیان دستاوردهای نظام اسلامی است و ضرورت دارد همه مدیران و مسئولان از همه ظرفیت ها بهره ببرند.

وی با تاکید بر اطلاع رسانی طرح ها و پروژه های آماده بهره برداری و عملیات اجرایی، افزود: مدیران دستگاه های اجرایی ارتباط رسانه ای خود را بیشتر کنند و دستاوردها و خدمات دولت را به صورت مطلوب‌تری در جامعه منعکس و به مردم اطلاع دهند.

اخلاقی با گرامیداشت ۱۷ مرداد روز خبرنگار، گفت: خبرنگاران قشری پرتلاش و بی ادعا هستند که نقش مؤثری در آگاهی بخشی و اطلاع رسانی عمومی دارند.

بخشدار بردخون اضافه کرد: اصحاب رسانه می توانند با سعه صدر و برنامه ریزی مطلوب با همراهی دلسوزان نظام اسلامی و نگاه حرفه ای به این عرصه، اعتماد مردم را به دست آورند.

وی به اعتبارات بخش بردخون اشاره کرد و گفت: در کمیته برنامه ریزی تلاش کردیم اعتبارات مناسبی برای بخش جذب شود که از تلاش و همکاری همه مدیران شهرستان و بخش تقدیر می کنیم.

نماینده عالی دولت در بخش افزود: اختصاص حدود ۱۰ میلیارد ریال برای تعویض و آب رسانی به روستای بردخون کهنه، آغاز عملیات آب رسانی به خورخان، اختصاص ۷ میلیارد ریال جهت بهسازی جاده بین مزارع بخشی از این نمونه است.

وی افزود: پروژه آبخیزداری دره خان با اعتبار ۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال، طرح جنگل کاری و بیابان زدایی با اعتبار دو میلیارد ریال، راه اندازی سیستم ۳G و ۴G در روستاهای بردخون کهنه شهنیا و توسعه شبکه تلفن ثابت شهنیا با اعتبار هشت میلیارد ریال در بخش آغاز یا به بهره برداری رسیده است.

فرماندار شهرستان در بردخون حضور یابد

حجت الاسلام محمدجواد عاشوری امام جمعه موقت بردخون با تأکید بر اخلاص در کار، اظهار داشت: حضور مسئولان در جامعه مایه امیدواری مردم می شود و در میزان رضایتمندی آنان مؤثر است.

وی با انتقاد از برخی مسئولان به دلیل فاصله گرفتن از مردم، افزود: فرماندار شهرستان تاکنون بین مردم بخش حاضر نشده و مردم توقع دارند یک بار در نمازجمعه بردخون حضور یابد.

عاشوری با بیان اینکه مدیران شهرستان در همه شهرها و روستاهای شهرستان مسئولیت دارند و مسئول شهر دیر تنها نیستند، اضافه کرد: مردم ما با همه مشکلات توقعات زیادی ندارند و حتی با دیداری می توان پاسخگوی انتظارات آنان شد.

امام جمعه موقت بردخون ادامه داد: برخی پروژه ها و طرح ها مشکلاتی دارند که انتظار است تا زمان بهره برداری این نواقص رفع شود.

عاشوری خواستار توجه بیشتر به مشکلات اقتصادی مردم شد و ابراز داشت: برخی تلاش می کنند از آب گل آلود ماهی بگیرند و به مردم فشار آورند.

وی افزود: نباید به بهانه تحریم ها قیمت ها افزایش یابد و بر مشکلات مردم افزوده شود.

عاشوری بر خدمت رسانی و رفع مطالبات مردم تأکید کرد و گفت: خدمات خالصانه و صادقانه مردم را نسبت به انقلاب و نظام اسلامی امیدوار می کند و موجب تقویت پایه های انقلاب اسلامی می شود.

احداث و مراقبت از پارک‌های جنگلی

مسئول منابع طبیعی و آبخیزداری بردخون نیز گفت: به دلیل اهمیت و جایگاه منابع طبیعی امسال برای تقویت آبخیزداری منطقه مبلغ ۸۵۰۰ میلیون ریال پیش بینی شده که جهت احداث سد در دره خان استفاده شود.

حسین زارعی افزود: در بخش جنگل کاری و احداث و مراقبت از پارک های جنگلی اعتباری معادل ۱۴۰۰ میلیون ریال در سطح ۶۰ هکتار تعیین شده و در زمینه بیابان زدایی و مدیریت مناطق بیابانی ۶۰۰ میلیون ریال در سطح ۳۶ هکتار از اراضی بخش مصوب شده است.

وی اضافه کرد: در زمینه نهال های جنگلی و بیابانی و حرا نیز امسال حدود ۵۵ هزار اصله نهال در نهالستان منابع طبیعی بردخون تولید داشته ایم.

کمترین تصادفات در شهرستان واقع شده است

حسن زارعی رئیس اداره راهداری شهرستان دیر اظهار داشت: روکش جاده دسترسی به خور خان آغاز شده و پل این مسیر تکمیل شده است.

وی افزود: ماشین آلات و نیروهای راهداری در بخش حضور یافته اند و مشغول هموار سازی جاده ها، نصب علایم، شانه سازی و خط کشی مسیرها هستند.

زارعی اضافه کرد: سه پل در جاده کناری احداث شده اما بدون روکش و آسفالت رها شده اند که تلاش می کنیم آسفالت آنها انجام شود.

وی ادامه داد: مسیر بردخون به بردخون کهنه توسط، شهرداری زیرسازی می شود و روکش آن را انجام می دهیم.

رییس راهداری شهرستان از تعامل و همکاری مسئولان تقدیر کرد و گفت: پس از پایان زیرسازی جاده بردخون به سجادیه، آسفالت آن انجام خواهد شد.

مهاجرت دانش آموزان نخبه

رییس اداره آموزش و پرورش منطقه بردخون نیز با تبریک روز خبرنگار گفت: یکی از عناصر اصلی جامعه آزاد و شفاف سازی رسانه است که هرچه قوی تر و امن تر شود تبادل اطلاعات گسترش می یابد و از تخلفات کاسته می شود.

ظهیر محمودی با گرامیداشت هفته دولت و لزوم اطلاع رسانی خدمات دولت، افزود: بازگشایی مدارس از بزرگ ترین فعالیت های آموزش و پرورش است که نیازمند مشارکت همه مردم و مسئولان است.

وی با تاکید بر نقد منصفانه، تصریح کرد: کنکوری های بردخون حدود ۳۰ نفر بوده اند و نمی توان با آمار زیاد شهرستان های دیگر مقایسه کرد و این مقایسه خیرخواهاته نیست.

محمودی اضافه کرد: جمعیت منطقه پایین است و عده ای از دانش آموزان نخبه مهاجرت کرده اند و با وجود مدارس عادی در منطقه انتظار کسب رتبه های زیر هزار نداریم.

رییس اداره آموزش و پرورش منطقه بردخون با بیان اینکه مدارس نمونه و خاص در منطقه فعالیت نمی کنند، گفت: عدم ارتباط اولیا با مدارس، عدم سرمایه گذاری خانواده ها در کنکور، عدم اجرای طرح نخبه پروری از عوامل ناکامی در کنکور است.

محمودی ابراز داشت: قبولی در کنکور و سرمایه گذاری در این زمینه از وظایف آموزش و پرورش نیست اما تلاش می کنیم دانش آموزان را در این زمینه یاری دهیم.

وی گفت: به نسبت جمعیت دانش آموزی سال گذشته در بین سه منطقه برتر استان در زمینه قبولی کنکور قرار داشتیم و امسال نبز رتبه مناسبی کسب می کنیم.

وی با اشاره به اینکه مسئولیت این ضعف را می پذیریم، خاطرنشان کرد: همراه با انتقادات منصفانه در انتظار ارائه راهکارها و پیشنهادات سازنده هستیم.

وی در پایان گفت: به دلیل اظهار نظری دو ماشین آموزش و پرورش بردخون توسط منطقه ویژه انرژی پارس از ما گرفته شد

کشاورزان الگوی کشت را رعایت کنند

حدیث بحرینی رئیس جهاد کشاورزی بخش بردخون اظهار داشت: میزان آب به شدت کاهش یافته و اگر صرفه جویی صورت نگیرد کشاورزان متضرر می شوند.

وی افزود: به دلیل بحران کم آبی نیاز به کاهش ۲۰ درصدی سطح زیر کشت است که همه باید در این زمینه مشارکت کنند.

بحرینی اضافه کرد: با کشاورزان تفاهم نامه امضا شد که کشت خود را کم کنند اما در عمل چیزی دیده نمی شود.

وی با گله از کشاورزان گفت: سال آینده الگوی کشت باید عملی و اجرایی شود و در مصرف آب صرفه جویی شود.

نظارت بهداشت بر صنوف مواد غذایی

نایب رئیس شورای اسلامی شهر بردخون نیز گفت: بر خلاف آنچه گفته شده صید میگو به دلیل صید ترال از اول شهریور آغاز و تا اول مرداد سال بعد ادامه دارد

مجید دریایی افزود: برخی از شهروندان متقاضی تلفن ثابت هستند اما تاکنون این خواسته آنان عملی نشده است.

وی با تاکید نظارت بهداشت بر صنوف مواد غذایی، اضافه کرد: انتظار داریم مددجویان شهر نیز دیده شوند و اقدامات دولت اطلاع رسانی شود.

دریایی ادامه داد: برخی اقدامات در محدوده شهر قرار ندارد اما مایلیم مدیران روستاها همکاری کنند تا فعالیت های مؤثری صورت گیرد.

شهردار بردخون نیز گفت: تعدادی از طرح ها در هفته دولت افتتاح می شود که امیدواریم موجب رضایت مردم شود.

ارسلان حصیری افزود: تلاش می کنیم از فعالیت های مختلف در منطقه حمایت شود تا خدمتی صادقانه به شهروندان ارایه شود.

در ادامه مسئولان ورزش و جوانان، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، اصناف، کتابخانه عمومی، مجتمع فرهنگی هنری، هلال احمر شهرستان، کمیته امداد، فنی حرفه ای شهرستان، منابع طبیعی، بهداشت و درمان، شیلات، مسئول دفتر نماینده جنوب استان و بنیاد شهید شهرستان پیرامون فعالیت ها و مطالبات خود سخن گفتند

توسعه آسفالت در بردخون

رئیس بنیاد مسکن شهرستان دیر اظهار داشت: ۴۵ درصد اعتبارات شهرستان حدود ۹۰ میلیارد ریال در بخش بردخون هزینه شده است.

جلایی با تقدیر از حمایت و همراهی نماینده مجلس و فرماندار شهرستان، افزود: سال گذشته در زمینه صدور سند اقدام کردیم که ۲۷۰ در شهرستان صادر شده و ۱۲ مورد به بخش بردخون اختصاص داشت.

رییس بنیاد مسکن شهرستان به موضوع تسهیلات اشاره کرد و گفت:در بخش بردخون ۲۵ فقره تسهیلات احداثی و ۲۵ فقره تعمیری داشته ایم که ۵۰ تا ۸۰ میلیون ریال بلا عوض است.

جلایی خواستار ایجاد فضای سبز در بوستان های امید شد و ادامه داد: بوستان امید روستاهای وحدت آباد و بردخون کهنه در هفته دولت افتتاح و آبکش نیز احداث آن آغاز می شود.

وی از همراهی دهیاران، مردم و شوراهای اسلامی تقدیر کرد و افزود: در شهرستانی زندگی می کنیم که مسئولان دلسوز و مردمی دارد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان دیر نیز گفت: بخش بردخون دارای ۲۲ شهید و ۵۳ جانباز سرفراز است که مایه افتخار مردم و مسئولان هستند.

داریوش محمدی با بیان اینکه دو شهید خوش نام در شهر بردخون مدفون هستند، افزود: بیشتر گلزارهای شهدا در بخش بردخون ساماندهی شده و به مرور انشعاب برق مستقل برای آنها گرفته می شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر