شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۶۰۵۳
پنجشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۱

فکرشهر:  به مناسبت روز خبرنگار، در مراسم و برنامه‌های متعدد با حضور مسئولان شهرستان دیر و اصحاب رسانه، از خبرنگاران این شهرستان تجلیل شد.

به گزارش فکرشهر از مهر، فرماندار شهرستان دیر صبح پنجشنبه در مراسم تجلیل از خبرنگاران با تبریک سالروز شهادت محمود صارمی و روز خبرنگار، گفت: خبرنگاران چشمان بینا و گوش شنوای جامعه هستند و در پیشرفت جامعه نقش بسزایی دارند.

حمزه اعتماد با بیان اینکه اطلاع رسانی شفاف و دقیق به مردم و مسئولان از وظایف عمده خبرنگاران است، اظهار داشت: خبرنگاران نقش غیر قابل انکاری در انعکاس مشکلات و مسایل مردم به مسئولان دارند.

وی با تاکید بر اینکه خبرنگاران نقش موثری در پیروزی انقلاب و ۸ سال دفاع مقدس داشتند، تصریح کرد: خبرنگاران کسانی هستند که همواره در بطن جامعه حضور دارند و با مروت، جوانمردی، انصاف، عدالت، احترام به ارزش ها و باورهای جامعه قلم فرسایی می کنند.

فرماندار شهرستان دیر ضمن تقدیر از تلاش‌های خبرنگاران شهرستان دیر با بیان اینکه حق طلبی و حق گویی از ویژگی بارز یک خبرنگار است، گفت:خبرنگار برای آگاهی بخشی به جامعه خود نیازمند داشتن آگاهی است و باید همواره در تلاش برای کسب آگاهی باشند.

لزوم حمایت از خبرنگاران

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دیر، نیز در این آیین گفت: قلم خبرنگاران باید در جهت حفظ ارزش های اسلامی و هدایت جامعه به سوی اخلاق مداری حرکت کند.

غلامرضا ناطقی با بیان اینکه خبرنگاران می بایست در راستای شناسایی آسیب های جامعه و رساندن آنها به گوش مسئولان، از بطن جامعه باشند، اظهار داشت:خبرنگار در انجام ماموریت خطیر خود باید با تقوا و صداقت عمل کند و همواره در بیان حقیقت و نقد منصفانه در جامعه پیشقدم باشد.

وی با بیان اینکه خبرنگاران باید به علم روز مجهز باشند و مصالح عمومی مردم و شهر را بر هر چیزی ترجیح دهند، تاکید کرد: انتقاد سازنده همراه با ارائه راهکار مناسب مورد حمایت دولت است.

ناطقی، گفت:خبرنگاران بازوی قوی مدیران اجرایی در انجام وظایف هستند و باید روز به روز مورد حمایت و توجه جدی مسئولان قرار گیرند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دیر با بیان اینکه آگاهی بخشی باید عالمانه، علاقانه، نشاط بخش و امید آفرین و حق جویانه باشد و این رسالت مهم خبرنگاران است، افزود: اگر خبرنگار بتواند رسالت خود را به خوبی ایفا کند جامعه ای با نشاط، امید بخش و منسجم خواهیم داشت.

در این مراسم عباس بحرانی، یکی از خبرنگاران شهرستان دیر به نمایندگی از همه خبرنگاران، گفت: متاسفانه در شهرستان دیر هر ساله شاهد ریزش خبرنگاران هستیم و این ریزش‌ها برگرفته از نگاه و عدم حمایتی است که از سوی مدیران شهرستان به خبرنگاران و این جایگاه بسیار مهم دارند.

وی، تقویت روابط عمومی های ادارات شهرستان دیر، در راستای ارتباط مستمر با خبرنگاران را از درخواست های خبرنگاران شهرستان برشمرد و اظهار داشت: تشکیل خانه مطبوعات در شهرستان دیر، ساماندهی خبرنگاران، ارتباط بیشتر مسئولان با خبرنگاران و پرداخت هزینه اینترنت خبرنگاران از درخواست هایی است که همه خبرنگاران از مسئولان شهرستان دارند.

در پایان این مراسم از سوی ادارات شهرستان دیر، با اهداء لوح سپاس و هدایایی از خبرنگاران تجلیل شد.

جایگاه نخست پیام نور دیر در استان

رئیس دانشگاه پیام نور دیر گفت: دانشگاه پیام نور دیر به لحاظ استعدادهای درخشان و جذب دانشجو در رتبه نخست استان بوشهر قرار دارد.

حمزه بحرانی در نشست با خبرنگاران، ضمن تبریک ۱۷ مرداد روز خبرنگار، اظهار داشت: این دانشگاه در سال ۹۶ تاسیس و راه اندازی شد و تا کنون ۷۲۰ دانشجو از این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند.

وی با بیان اینکه دانشگاه پیام نور دیر جزء دانشگاه های برتر پیام نور استان است، افزود: دانشگاه پیام نور دیر، در سال گذشته رتبه دوم برگزاری امتحانات پایان ترم بر اساس شاخص های مربوطه را کسب کرده است.

بحرانی،با اشاره به مشکلات دانشگاه پیام نور دیر گفت: نبود خوابگاه و سرویس رفت و برگشت از مشکلات دانشجویان این دانشگاه است که مسئولان این شهرستان باید توجه ویژه ای برای حل آنها داشته باشند.

رئیس دانشگاه پیام نور دیر، با بیان اینکه، ۸۰ درصد دانشجویان این دانشگاه دختر هستندو برای رفت و آمد به دانشگاه وسیله نقلیه ندارند،اظهار داشت:در حال حاضر ۵۰۰ دانشجو در ۱۲ رشته در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

بحرانی گفت: ارتقا و تجهیز سایت رایانه دانشگاه نیاز به اعتبار ویژه شهرستانی نیاز دارد و به دلیل اینکه ساختمان دانشگاه دارای سه طبقه است، نصب آسانسور در این دانشگاه ضروری به نظر می رسد.

وی با بیان اینکه این دانشگاه تاکنون چهار قهرمانی و نایب قهرمانی استانی و کشوری در رشته های فوتبال، فوتسال و دو و میدانی کسب کرده است، افزود: اردوهای جهادی، طرح ولایت، برگزاری یادواره شهدا، اردوهای راهیان نور و برنامه های متعدد فرهنگی توسط تشکل های این دانشگاه بویژه بسیج دانشجویی هرساله برگزار می شود.

 

خبرنگاران زبان گویای جامعه هستند

رئیس دادگستری شهرستان دیر گفت: خبرنگاران زبان گویای عدالت و ترازوی عدل و انصاف در جامعه هستند.

عیسی نوشاد، در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در دیر، ضمن تبریک روز خبرنگار، نقش خبرنگاران را در انسجام و ایجاد وحدت ملی بی بدیل و قابل تقدیر دانست، و تاکید داشت: امروز اصحاب رسانه و خبرنگاران، از بازیگران موثر تبدیل تهدیدها به فرصت های طلایی و تاریخی در جامعه به شمار می روند.

نوشاد با بیان اینکه نقش خبرنگاران در بهبود معضلات اجتماعی پر رنگ و حیاتی است، تصریح کرد:خبرنگاران نماینده افکار عمومی در جامعه می باشند و قضاوت عجولانه در همه مسائل قابل قبول نیست.

وی، با تاکید بر اینکه خبرنگاران حرفه ای شهرستان دیر، خوب می نویسند و در عرصه مسائل اجتماعی قضاوت درستی دارند، گفت: خوشبختانه جایگاه خبرنگار حرفه ای در نظام رسانه ای کشور امروز به خوبی احساس می شود و باید تلاش کنیم تا برای گردش صحیح اطلاعات و اخبار در جامعه، فضاهای مناسب حمایتی نیز برای فعالیت این قشر تلاشگر، فراهم شود.

رئیس دادگستری شهرستان دیر، حفظ اخلاق رسانه‌ای را یکی از شاخص‌های مهم هر رسانه برشمرد و اظهار داشت: اجرای رسالت اطلاع رسانی و عملکرد حرفه ای خبرنگاران به عنوان بخشی از جامعه موجب تقویت همگرایی های ملی در مسیر توسعه کشور خواهد شد.

نوشاد گفت: امروز نظام سلطه به سرکردگی آمریکا و رژیم صهیونیستی و با همراهی ارتجاع منطقه، جنگ تمام عیاری را برای ناکارآمد نشان دادن نظام و القای شکاف و بی اعتمادی بین مردم و حاکمیت و دور ساختن نسل جوان از آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب آغاز کرده است و اصحاب رسانه می بایست با درک عمیق از همه توطئه های دشمن، به رسالت خطیر خود بپردازند.

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر