جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۶۰۹۸
شنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۲:۳۱

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: تقویت مصوبه ته لنجی برای حمایت از معیشت مرزنشینان در دستور کار مسئئولان است.

 به گزارش فکرشهر از صداوسیما، عبدالکریم گراوند در نشست ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان بوشهر افزود: نباید معیشت کسانی که تجارت حلال و سالم دارند به بهانه قاچاق صدمه ببیند.

وی بیان کرد: مردم ساحل نشین استان بوشهر در خط مقدم مبارزه با جنگ اقتصادی دشمن قرار دارند، و باید فعالیت اقتصادی سالم آنان تقویت شود.

استاندار بوشهر با بیان اینکه قاچاق سازمان یافته می‌تواند اقتصاد را از پای درآورد، تصریح کرد: تا کنون در استان بوشهر قاچاق سازمان یافته وجود نداشته است.

رئیس هیات تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با اشاره به مهیا بودن زیرساخت‌های لازم، بوشهر را بهترین شهری دانست که ظرفیت دارد منطقه آزاد تجاری در آن ایجاد شود.

احمد انارکی با تاکید بر اجرایی شدن مصوبه کالای همراه ملوان افزود: یکی از راه‌های مهم معیشت ساحل نشینانان ته‌لنجی و کالای همراه ملوان است که کسی مخالف این نوع فعالیت نیست.

وی ادامه داد: بر اساس مصوبه کالای همراه ملوان می‌تواند شش بار در سال  سفر کند و میزان هر بار معافیت ترخیص کالا به میزان150 میلیون ریال است.

 

رئیس هیات تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی با اشاره به فعالیت 600 فروند لنج سنتی در استان خاطرنشان کرد: باید از این ظرفیت بر اساس قانون برای اشتغال  و رونق اقتصادی مناطق مرزی استفاده بهینه شود.

انارکی طولانی شدن روند ثبت سفارش را عامل قاچاق عنوان کرد و گفت: باید تسهیلات لازم برای فعالیت بازرگانان فراهم شود که این خود راهکاری اساسی در جلوگیری از قاچاق است.

او با بیان اینکه قانون جامع مبارزه با قاچاق کالا سال 92 به تصویب رسیده است، افزود: در سال  94 اصلاحاتی بر روی این قانون انجام شد و به تازگی هم دولت لایحه‌ای  برای اصلاح برخی از بندهای این قانون به مجلس ارائه کرده است تا تمام راه‌های ورود قاچاق کالا و ارز به کشور بسته و قاطعانه با این پدیده مبارزه شود.

رئیس هیات تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بخش اندکی از کالای قاچاق کشف و منجر به وصول جرایم می‌شود، تصریح کرد: از 12.6 میلیارد دلار حجم قاچاق کالا در کشور،  بخش اندکی  از آن کشف و منجر به وصول جرایم می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر