جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۶۱۰۰
شنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۲:۳۴

فکرشهر: مدیر گروه بازرگانی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی گفت: استان بوشهر دارای ویژگی های خاص اقتصادی و تجاری است و  گزینه خوبی برای تبدیل شدن به منطقه آزاد تجاری است.

به گزارش فکرشهر از مهر، سعید غلامی باغی ظهر جمعه در بررسی فعالیت‌های تجاری و بازرگانی استان بوشهراظهار داشت: باتوجه به اینکه حمایت از تولیدات داخلی مهمترین اصل در رونق بخشی به اقتصاد و ایجاد اشتغال است به همین مجلس مبارزه هر چه بشتر با رود کالای قاچاق در کشور را از اولویت های کار خود قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه  به همین منظور لایحه دولت برای اصلاح بندهای قانون مبارزه با کالای قاچاق در حال انجام است، افزود: این قانون در سال ۹۲ تصویب و بالغ بر ۶۰ مورد آن در سال ۹۴ اصلاح شده است.

 مدیر گروه بازرگانی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هیئت تحقیق و تفحص مجلس نظارت طبق قانون در سال با برنامه ریزی های مختلف برای بررسی و نظارت بازدید های میدانی را نیز انجام می دهد.

غلامی باغی گفت: استان بوشهر دارای ویژگی های خاص اقتصادی و تجاری است همچنین دارای زیر ساخت های مختلف در بخش های گمرکی، پسکرانه بندری، مواصلاتی و دیگر بخش های دیگر است و  گزینه خوبی برای تبدیل شدن به منطقه آزاد تجاری است.

وی بیان کرد: اکنون لایحه ایجاد ۸ منطقه آزاد در کمیسون اقتصادی مجلس به تصویب رسیده که این مناطق با جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی، تولید و صادرات می تواند موجب رونق بخشی در موضوعات مختلف تجاری و اقتصادی شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر