جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
معاون وزیر بهداشت مطرح کرد
کد خبر: ۴۶۱۴۳
يکشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۹

فکرشهر: معاون امور اجتماعی وزیر بهداشت با تاکید بر لزوم افزایش سواد سلامت جامعه، گفت: اگر افراد به فکر سلامت خود و خانواده‌شان نباشند، هرچقدر هم مراکز درمانی توسعه یابند، مشکلی حل نخواهد شد.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایسنا، دکتر سید محمدهادی ایازی در اولین همایش خیرین سلامت سیستان‌وبلوچستان که در مشهد برگزار شد، با اشاره به آمار بیماران هموفیلی و تالاسمی در سیستان و بلوچستان گفت: آنچه که اهمیت دارد، مشارکت مردمی است. بنابراین به جرات می‌توان گفت که آمار بالای بیماران نشان‌دهنده این است که ما در زمینه مسائل فرهنگی توسعه‌مند، ضعیف هستیم.

وی گفت: متاسفانه سیستان‌وبلوچستان وضعیت خوبی ندارد، اما به عقیده من می‌توان بخش قابل توجهی از مشکلات آن را برطرف کرد. در دوره جدید بالغ بر ۷۵۰ پروژه بهداشتی درمانی کلید خورده که بخشی از آن افتتاح شده، بخشی در آستانه افتتاح و بخشی نیز تا پایان دولت به بهره‌برداری خواهد رسید.

ایازی عنوان کرد: اگر ما به دنبال این موضوع نباشیم که سواد سلامت جامعه را افزایش دهیم تا خودشان به فکر خود و اعضای خانواده‌شان باشند، هرچقدر هم مراکز درمانی توسعه پیدا کند، مشکلی حل نخواهد شد. نتیجه این امر مسائل و بیماری‌هایی است که روزبه‌روز بیشتر می‌شود و پیامد آن هم این است که اگر ما به ازای هر بیمار در سال، ده‌ها میلیون تومان هزینه کنیم، باز هم مشکلی حل نخواهد شد.

معاون امور اجتماعی وزیر بهداشت عنوان کرد: در این راستا باید فرهنگ‌سازی ‌صورت گیرد و از ظرفیت‌های مختلف استفاده شود تا مردم به فکر سلامتی خودشان باشند. باید حتما به این فکر باشیم که مجموعه‌های مردم نهاد توسعه یابند تا سواد سلامت در جامعه بالا رود؛ البته در این راستا اقداماتی هم صورت گرفته اما کافی نیست.

وی ادامه داد: نکته بعدی در مشارکت این است که مشارکت باید در توسعه زیرساخت‌ها باشد و ما نباید فکر کنیم که چون استانی محروم است، نمی‌توان موفق به انجام کارهای خوب شد. این در حالی است که با حضور افراد توانمندی که در استان وجود دارد، می‌توان کارهای خوبی انجام داد.

ایازی تاکید کرد: اگر این اراده وجود داشته باشد و فرهنگ‌سازی نیز صورت گیرد، ما شاهد اتفاقات خوبی در آینده خواهیم بود. در واقع باید سازوکاری فراهم شود که از ظرفیت این امور استفاده شود. امید است محرومیت‌هایی که در استان سیستان‌وبلوچستان وجود دارد، به طور قطعی حل شود و ما شاهد اتفاقات خوبی باشیم و نگرانی‌هایی که در این خصوص وجود دارد، کاملا برطرف شود.  

معاون امور اجتماعی وزیر بهداشت عنوان کرد: اگر ما به دنبال این موضوع نباشیم که سواد سلامت جامعه را افزایش دهیم تا خودشان به فکر خود و اعضای خانواده‌شان باشند، هرچقدر هم مراکز درمانی توسعه پیدا کند، مشکلی حل نخواهد شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر