پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۶۱۵۴
يکشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۶

فکرشهر: معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری بوشهر گفت: بیش از ۵۰ درصد میگوی پرورشی کشور در استان بوشهر تولید و ۸۰ درصد آن صادر می‌شود.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، سعید زرین‌فر ظهر امروز در عملیات برداشت میگو پرورشی در منطقه حله استان بوشهر با بیان اینکه این استان در پرورش میگو در کشور پیشتاز است اظهار داشت: پرورش میگو در استان بوشهر از دهه 70 آغاز شد که بیش از 50 درصد میگوی کشور در استان بوشهر تولید می‌شود.

وی، با بیان اینکه امسال 4 هزار و 800 هکتار از اراضی ساحلی استان بوشهر به پرورش میگو اختصاص دارد بیان کرد: ذخیره سازی بچه میگو در مجتمع‌های پرورشی استان بوشهر در سطح 4 هزار و 800 هکتار اراضی  انجام و بیش از یک‌میلیارد و 600 میلیون قطعه بچه میگو ذخیره سازی شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری بوشهر با اشاره به نقش مهم پرورش آبزیان در اشتغال، تولید و صادرات بیان کرد: ظرفیت پرورش میگو در اراضی ساحلی استان سبب شده که  ضمن اشتغال ساحل نشینان، زمینه رونق اقتصادی این مناطق فراهم شود.

زرین‌‌فر از آغاز برداشت میگو 2 بار در سال خبرداد و بیان کرد: این طرح به صورت آزمایشی با همکاری بخش خصوصی در 10 استخر پرورشی منطقه حله بوشهر اجراء و 30 تن میگو برداشت شد.

وی، با بیان اینکه با افزایش فعالیت پرورش دهندگان تحول مهمی در این بخش ایجاد شده گفت: با تحقق این مهم اشتغال پایداری برای صنعت پرورش میگو فراهم می‌شود و این در حالی است که صنایع وابسته به این صنعت توسعه می‌یابد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری بوشهر با اشاره به اجرایی شدن پرورش میگو 2بار در سال در همه سایت‌های پرورشی خاطر نشان کرد: طرح برداشت میگو 2 بار درسال در همه اراضی پرورشی از سال آینده اجرایی می‌شود که تولید این محصول در استان به 2 برابر افزایش می‌یابد.

زرین‌فر از تلاش  مسئولان شیلات و سرمایه‌گذاران در اجرای این پروژه قدردانی کرد و افزود: پرورش میگو نقش مهمی در اقتصاد استان در ابعاد گوناگون دارد چراکه ضمن ایجاد اشتغال، در تولید و صادرات نقش تاثیرگذاری دارد.

وی از تولید بخش عمده‌ای از  میگوی پرورشی کشور در استان خبرداد و بیان کرد:  بیش از 50 درصد میگوی پرورشی کشور در استان بوشهر تولید و 80 درصد آن صادر می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر