پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۴۶۱۶۵
دوشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۱

فکرشهر: دو بازیکن جوان استقلال با دستور موقت کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال به مدت یک ماه از هر گونه حضور در حوزه فوتبال، مجامع، مراجع و اماکن رسمی فوتبال جمهوری اسلامی ایران و بین‌الملل محروم شدند.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایسنا، شیرینی برد پرگل استقلال مقابل تراکتورسازی تبریز، با حکم کمیته اخلاق مبنی بر محرومیت دو بازیکن جوان این تیم به نام اللهیار صیادمنش و سجاد آقایی کم شد. کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال به غیراخلاقی خواندن حرکت این دو بازیکن نوجوانان در شادی گل بازیکنان استقلال در دیدار با ذوب آهن، این دو بازیکن را به مدت یک ماه از هر گونه حضور در محافل ورزشی در ایران و خارج از ایران محروم کرده است.

دستور موقت کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال با استناد به بند ۲۳ و ۶۵ آیین نامه این کمیته صادر شده است. در روزهای اخیر عده‌ای نسبت به قانونی نبودن این حکم اعتراض کردند. با نگاهی به دو بند مذکور، می‌توان متوجه مشروعیت کمیته اخلاق در اجرای این حکم بود. منتهی در بند ۶۵ آیین نامه اخلاقی جمله کوچکی از دید رییس کمیته اخلاق پنهان مانده که نقض قانون این کمیته است.

بر اساس بند ۲۳ کمیته اخلاق، رییس دیوان حکمیت که در این جا مرتضی تورک است، می‌تواند بدون مشورت دیگر اعضای کمیته، دستوراتی از قبیل تعلیق فردی تا سه مسابقه یا برای یک ماه، محرومیت فردی از فعالیت رسمی مرتبط با فوتبال تا یک ماه، وضع جریمه تا ۵۰ میلیون ریال، صدور یا لغو دستور موقت یا اقدامات موقتی با توجه به ماده ۶۵ را صادر کند.

بر اساس بند ۶۵، در صورتی که تصمیم گیری درباره موضوعی به سرعت انجام نمی‌شود، رییس دیوان تحقیق می‌توان دستور موقت صادر کند که این دستور حداکثر ۲۰ روز معتبر است.

با توجه به بندهای موردنظر، کمیته اخلاق به درستی درباره این دو بازیکن رایی صادر کرده است اما تنها نقطه ابهام برانگیز در صورت رای به مدت یک ماه است چرا که بر اساس بند ۶۵ و استفاده از کلمه موقت در رای صادر شده، کمیته اخلاق باید این رای را به مدت ۲۰ روز صادر می‌کرد. در این رای کمیته اخلاق به محرومیت یک ماهه اشاره کرده که بر اساس بندهای مذکور، استقلال می‌تواند نسبت به آن اعتراض کند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر