جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۶۲۰۲
سه‌شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۴:۲۹

فکرشهر: نخستین فرمانده نیرو دریایی سپاه گفت: بعید می‌دانم آمریکایی‌ها در وضعیت فعلی به‌ دنبال جنگ نظامی باشند چون با شروع جنگ، معضلات جهان اضافه می‌شود و خاورمیانه آتش می‌گیرد.

به گزارش فکرشهر، سردار حسین علایی در گفت‌وگو با «خبرآنلاین» عنوان کرد: «همان روز که ترامپ اعلام کرد آماده مذاکره است ما می‌توانستیم بگوییم «ما نیز برای مذاکره منعی نداریم اما لازم است که دولت آمریکا بگوید اگر با هم مذاکره کردیم و به نتیجه رسیدیم چه تضمینی است که دوباره دولت ترامپ یا رئیس‌جمهور بعدی آمریکا توافق را به هم نزند؛ همانطور که ترامپ توافقات دوران اوباما را بهم زد.

او افزد: بعید می‌دانم آمریکایی‌ها در وضعیت فعلی به دنبال جنگ نظامی باشند، چون با شروع جنگ، معضلات جهان اضافه می‌شود و خاورمیانه آتش می‌گیرد. ضمن آن که آمریکایی‌ها در تحلیل‌شان می‌گویند: «ما بدون جنگ نظامی و با تحریم می‌توانیم اقتصاد ایران را به بن‌بست برسانیم و نتایج مطلوب خود را به دست بیاوریم.» بنابراین آمریکایی‌ها می‌خواهند مردم ایران از لحاظ روانی احساس کنند که حکومت‌شان در اداره کشور کارآمدی لازم را ندارد. این مسئله بیشترین بهره را برای آمریکا نسبت به جنگ نظامی حاصل می‌کند. نمی‌شود گفت موفق شدند اما نمی‌توان هم گفت آنها با فشارهایی که آورده و می‌آورند به هیچ نتیجه‌ای نرسیده‌اند.»

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر