چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
شهردار آب پخش در آیین تقدیر از خبرنگاران:
فکرشهر: شهردار آب پخش می گوید در 8 ماهی که به عنوان اولین شهردار زن در استان بوشهر، سمت شهرداری را پذیرفته، با سختی های زیادی مواجه شده است...
کد خبر: ۴۶۲۰۹
سه‌شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۳

فکرشهر: شهردار آب پخش می گوید در 8 ماهی که به عنوان اولین شهردار زن در استان بوشهر، سمت شهرداری را پذیرفته، با سختی های زیادی مواجه شده است.

به گزارش فکرشهر، اعظم صمصامی که به مناسبت روز خبرنگار در جمع خبرنگاران دشتستان سخن می گفت، افزود: معتقدم خانم ها توانایی هر کاری را دارند، حتی شهرداری که سخت ترین مدیریت در بین مدیریت های مختلف است؛ با این حال خبرنگاران خیلی به من لطف داشتند و کمک های زیادی در مواقع و موارد مختلف کردند و با این نگاه که مدیر خانم است، حمایت لازم را انجام دادند.

صمصامی، با اشاره به این که مشکلات مالی شهرداری، سخت ترین بخش کار در شهرداری بوده، ادامه داد: هر چند اعلام کرده اند تا پروژه ای تمام نشده، نباید پروژه جدید داشته باشید اما من مهم ترین برنامه عمرانی امسال در آب پخش را روی مبلمان شهری و استفاده از پتانسیل شهر برای گردشگری و مبلمان شهری قرار داده ام.

وی اضافه کرد: مردم این روزها حال خوبی ندارند و سعی دارم با نور و آب و... آن ها را شاد کنم.

شهردار آب پخش این را هم گفت که «با توجه به اینکه بیش از ۱/۵ میلیون اصله نخل در این شهر داریم، برنامه دارم که از آن در قالب شهر نور و بافت تاریخی استفاده کنیم و مطالعاتی هم در این راستا انجام گرفته و با شهرداری اصفهان نیز مذاکره کرده ایم».

صمصامی افزود: هر چند که آب پخش محل ترانزیتی است و باید جاده اصلی را کار کرد، اما سعی داریم که تمرکز کارها از مرکز شهر را برداریم و برنامه ای هم داریم که در محلات کار کنیم و دفع آب های سطحی را انجام دهیم و در قالب پروژه جاده سلامت سه محله را به هم پیوند بزنیم.

وی اضافه کرد: برای هفته دولت هم پنج طرح داریم که با حضور مسوولین افتتاح و به بهره برداری خواهند رسید و آسفالت و پیاده رو سازی را هم به صورت روتین انجام می دهیم، اما برنامه شاخص ما مبلمان شهری است و البته برنامه دارم که شهر الکترونیک را برای اولین بار در آب پخش انجام دهم.

صمصامی گفت: در شهرداری آب پخش، کمیسیون ماده ۱۰۰ و ۷۷ وجود نداشته که به آن ها را ایجاد کرده ایم و دنبال درآمد پایدار هستیم که با توجه به این ها، بودجه سال ۹۷ را بیش از ۹ میلیارد تومان بسته ایم و امیدوارم محقق شود.

وی، مشکلات مالی شهرداری آب پخش را در قالب چک طلبکاران عنوان کرد و اظهارداشت: این مساله، بارها مشکلاتی ایجاد کرده و تا پولی به حساب می آید، می بینیم که حساب خالی است و طلبکاران پول را برداشت کرده اند.

شهردار آب پخش، درباره ارتباط شورا با شهرداری هم گفت که هر چند « در کل تعامل شورا با شهرداری ایده آل نبوده» اما از این ارتباط راضی است و اضافه کرد: شورا نماینده مردم است و با توجه به قول هایی که به مردم در ایام انتخابات داده و باید به مردم پاسخ دهد، نگاهش با نگاه من مدیر متفاوت است؛ اما در این دوره که من هستم، وحدت بین اعضای شورا صورت گرفته و این تعامل با شهردار هم خوب بوده، ولی من هم توقع دارم که اعضای شورا، با توجه به مشکلات شهرداری و مردم، وقت بیشتری برای رفع این مشکلات بگذارند.

باسابقه ترین عضو شورای شهر آب پخش نیز در این نشست گفت: برخی رفتارهای مسوولین برای حل مشکلات مردم، کمی ما را دلسرد کرده و قطعا روی جامعه هم همین گونه خواهد بود.

مصطفی رضایی ادامه داد: یکی از مشکلات مردم، آب بود و توقع این نبود که هر روز که یک نفر یا تعدادی از مردم اعتراض کردند، آب آن منطقه را به طور موقت وصل کنند و سپس قطع کنند و باید کار اساسی در این زمینه صورت پذیرد و کارهای فعلی، مسکن هستند.

وی افزود: ان شااله که همه مسوولین، از مدیران کشوری تا شهرداران و شوراها، تمام تلاش خود را کنند تا مردم راضی و خشنود باشند و با دست همدلی که به یکدیگر می دهیم، این مشکلات حل شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر