جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر/ فرماندهی انتظامی دشتستان در جمع خبرنگاران:
فکرشهر: فرماندهی انتظامی شهرستان دشتستان گفت: مردم دشتستان و خصوصا شهر برازجان در بحث آب بسیار خوب عمل کردند و توانستیم با همت مردم و کمک رسانه ها و سایر افراد مشکل آب را بهبود ببخشیم؛ هر چند مشکل آب حل نشده و باید برای سال آینده نیز برنامه ریزی مناسب انجام داد...
کد خبر: ۴۶۲۴۳
چهارشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۱:۳۱

فکرشهر: فرماندهی انتظامی شهرستان دشتستان گفت: مردم دشتستان و خصوصا شهر برازجان در بحث آب بسیار خوب عمل کردند و توانستیم با همت مردم و کمک رسانه ها و سایر افراد مشکل آب را بهبود ببخشیم؛ هر چند مشکل آب حل نشده و باید برای سال آینده نیز برنامه ریزی مناسب انجام داد.

 به گزارش فکرشهر، سرهنگ جواد رضوی، در نشست با اصحاب رسانه به مناسبت روز خبرنگار، افزود: نیروی انتظامی با توجه به رویکردی که اعلام شده در حوزه عملکرد و پیشگیری باید فعالیت کند و در همین راستا، ما نیز در حوزه پیشگیری، در حال برگزاری کلاس ها و دوره های مختلف برای اقشار جامعه هستیم، ضمن اینکه بیشترین کار ما در مدارس است که پس از بازگشایی مدارس با اعزام کارشناسان، آموزش های لازم انجام خواهد شد.

وی در حوزه عملکردی فرماندهی انتظامی شهرستان دشتستان هم مطالبی بیان داشت و گفت: امسال در مقایسه با سال های گذشته تاکنون، ۲ درصد کاهش جرائم خشن و ۴۰ درصد کاهش در قتل داشته ایم و آدم ربایی و گروگانگیری هم اصلا نداشته ایم و در بحث سرقت به عنف هم ۲۵ درصد کاهش داشته ایم.

رضوی ادامه داد: در دشتستان، بیش از ۸۰ درصد جرائم خشن کشف شده است و در واقع، تمام قتل ها کشف شده و فقط کشفیات سرقت به عنف هنوز کامل و صد در صد نیست.

فرمانده انتظامی شهرستان دشتستان از اقدامات پیشگیرانه سرقت این فرماندهی در کل شهر و خصوصا مناطق آلوده و حساس نیز خبر داد و گفت: در سرقت داخل خودرو در دشتستان، ۳۲ درصد کاهش داریم و در سرقت قطعات اتومبیل ۳۵ درصد و سرقت اتومبیل نیز ۳۳ درصد کاهش داشته ایم و آمار قابل توجه اینکه ۹۰ درصد از سرقت های شهرستان کشف شده است.

وی افزود: در بحث کشفیات مواد مخدر نیز در مجموع خوب عمل شده است و امیدواریم تا پایان سال توفیقات بیشتری داشته باشیم.

سرهنگ رضوی از کاهش صد در صدی مزاع دسته جمعی در دشتستان نیز خبر داد و گفت: خوشبختانه با بلوغ فکری مردم در این حوزه موردی نداشتیم و نزاع فردی نیز ۳۰ درصد کاهش داشته است.

وی این را هم گفت که آمار خودکشی به نسبت سال گذشته در دشتستان پایین آمده و این در حالی است که سال گذشته، «واقعا آمار خودکشی بالا بوده و کاهش این آمار، از همه جای تشکر مسوولین امر دارد».

فرمانده انتظامی دشتستان، درباره اقدامات پیشگیرانه برای کاهش تصادفات نیز، اظهارداشت: در بحث تصادفات اگر محلی باشد که در آن تصادف زیاد رخ می دهد، نسبت به رفع اشکالات ترافیکی محل اقدام می کنیم که از جمله آن می‌توان به سرعت گیرهای غیراستاندارد اشاره کرد که برچیده شده و ۳۸ درصد کاهش تصادفات فوتی داشته ایم.

وی با اشاره به کاهش تصادف موتورسیکلت ها، ادامه داد: بیش از ۵۵ درصد موتورسیکلت های شماره گذاری شده سطح استان در شهرستان دشتستان است ولی با این وجود ۲۸ درصد کاهش سرقت موتورسیکلت داریم.

او گفت که نیروی انتظامی شهرستان دشتستان، در برخورد با توزیع کنندگان مواد مخدر خرده فروش نیز ورود کرده و بسیار خوب پیش رفته است.

سرهنگ جواد رضوی، یکی از مباحث روز کشور را «احتکار» عنوان کرد و در این باره گفت: انباری را کشف کردیم که احتکار کرده بود و شامل اجناس مختلفی بود و کشفیات دیگری نیز داشته ایم که قیمت بالایی داشته اند و اینطور نیست که پلیس فقط به قاچاقچیان خرده بپردازد.

وی ادامه داد: در مبارزه با کالای قاچاق نسبت به سال گذشته ۱۶۰ درصد افزایش کشف کالای قاچاق داشتیم که در نزدیک به ۸۰ درصد از افرادی که کالای آنها کشف شده، دادنامه علیه صاحب کالا صادر و محکوم شده اند.

فرمانده انتظامی شهرستان دشتستان اضافه کرد: نگاه ما این روزها در بحث قاچاق به صورت باندی و کلان است که در این راستا، ۴۰ دستگاه بی ام دبلیو و ۱۰ دستگاه تویوتا قاچاق که گمرکی نداشتند کشف کردیم و در دادگاه به عنوان جرائم سازمان یافته تشکیل پرونده شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر