سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۶۲۸۶
دوشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۲

فکرشهر: جلسه ای به درخواست اعضای انجمن محیط زیستی زمین پاک با مسئولین شهرداری برازجان در سالن اجتماعات شهرداری برازجان با حضور مهندس متین نائب رئیس شورای اسلامی شهر برازجان و آقای خواجه پور کارشناس پسماند شهرداری برازجان تشکیل شد.

در این جلسه کارشناس حوزه پسماند گزارشی از عملکرد های واحد پسماند شهرداری برازجان را ارائه دادند.

به گزارش فکرشهر از روابط عمومی شهرداری برازجان، در خصوص راه اندازی سایت  پسماند شهر برازجان  با دو پیمانکار قرارداد بسته شده که فعالیت های آنان به شرح ذیل است:

۱. احداث و راه اندازی ۲ کانکس تفکیک زباله که پسماندهای خشک مردم را تحویل میگیرد که محل آن ها یکی در کنار آموزش و پرورش قدیم واقع در میدان دژ و دیگری در انتهای خیابان حسینیه ی اعظم واقع می باشد که به قول کارشناس پسماند شهرداری هردو فعال می باشند.

۲. به تمام مدارس به ازای هر ۴۰۰ نفر یک مخزن یا سطل زردرنگ جهت جمع آوری پسماندهای کاغذی تحویل داده شده است و در کنار این اقدام آموزش های لازم در خشوص پسماندها به دانش آموزان و معلمان و حتی در مهدکودک ها داده می شود. که حاصل فروش این کاغذها ایجاد بانک کتاب در برازجان بوده است.

۳. پیمانکار مربوط متقبل شده است که ماشین های جمع آوری پسماند خشک را کدگذاری و ساماندهی نماید که برخی از این رانندگان در برابر این اقدام مقاومت می کنند.

پیشینه ی سایت پسماند فعلی به بیش از ۴۰ سال میرسد که طی این چهل سال همواره در دحلی بالاتر از فلکه ی گنجی مساحتی حدود ۸۰ هکتار بوده است.

از قدیم الایام تا کنون زباله ها در آن منطقه بر روی سطح زمین و نهایتا در عمق ۲ متری ریخته میشده است.

و یکی از دلایل دودها و آتش سوزی های موجود در آن ناحیه که مردم شهر را آزرده خاطر ساخته است اشتعال زباله بدلیل گاز موجود در آنهاست و کسی آنها را آتش نمیزند و این فرایند به خودی خود انجام می گیرد.

با توجه به اینکه شهرداری برازجان در سال ۹۶ توانست از بین شهرداری های استان به صورت پایلوت برای ساماندهی پسماندها انتخاب گردد و بودجه ی ۱ میلیارد و ۸۰۰ تومانی را دریافت نماید اینک دست به احداث ترانشه هایی (گودال) با وسعت ۳۲*۷۲ به عمق ۷ متری نموده است که برای جلوگیری از ورود دام ها دست به نصب فنس هایی زده و برای استفاده از سنگ شکن ها اقدام به برق کشی نموده است که پروسه ی برق کشی به قول شهردار محترم تا یک ماه آینده به اتمام خواهد رسید.

مهندس محمدی اذعان نمودند که از این ترانشه ها بوی بد و آتش و دودی در آینده استحصال نخواهد شد.

قابل ذکر است که پیمانکار مربوط دستگاه تفکیک زباله ای در آن منطقه تعبیه نموده است که از این به بعد زباله های تر و خشک رو بصورت ساده و ابتدایی تفکیک خواهد نمود.

در ادامه این جلسه  بازدید میدانی از فعالیت های در حال اجرای سایت پسماند  به همراه مهندس محمدی شهردار برازجان صورت پذیرفت که در این بازدید شهردار برازجان گزارش کاملی از فعالیت های انجام شده در سایت پسماند شهر برازجان را بیان نمودند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر