جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیر مرکز ثبت سینوزیت مزمن ومتخصص ایمونولوژی و آلرژی استان بوشهر گفت:حدود 28.4 درصد مردم این استان به بیماری سینوزیت مبتلا هستند که براساس مطالعات و آمارها رتبه نخست دنیا در ابتلا به سینوزیت را دارد...
کد خبر: ۴۶۲۹۰
پنجشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۶

فکرشهر: مدیر مرکز ثبت سینوزیت مزمن ومتخصص ایمونولوژی و آلرژی استان بوشهر گفت:حدود 28.4 درصد مردم این استان به بیماری سینوزیت مبتلا هستند که براساس مطالعات و آمارها رتبه نخست دنیا در ابتلا به سینوزیت را دارد.

به گزارش فکرشهر، شکراله فرخی با اشاره به راه اندازی مرکز سینوزیت بوشهر افزود: تنفس دالان حرارتی رطوبتی که 9 ماه از سال در استان بوشهر حاکم است می تواند شرایطی فراهم کند که سینوسها دچار التهاب شوند.

وی یادآورشد: سینوس ها حفره هایی در میان استخوان های جمجمه و صورت هستند که پر از هواست واگر به هر دلیلی این حفره ها دچار گرفتگی شوند سینوزیت اتفاق می افتد اما بیشترین دلیل این بیماری ناشی از حساسیتهاست و براساس بررسی های انجام شده میزان شیوع حساسیتها در استان نسبت به عوامل حساسیت زا در درون منزل بسیار زیاد است.

فرخی سرماخوردگی، عفونت های قارچی، آلرژی، عفونت ها، ویروس ها، باکتری ها و انحراف تیغه بینی از دیگر عوامل بروز سینوزیت ذکر کرد.

وی ادامه داد: دومین مرکز تخصصی، درمانی و تشخیصی سینوزیت کشور با چهار میلیار ریال اعتبار در درمانگاه ایثار این استان افتتاح و آماده خدمات رسانی به مردم است.

فرخی اظهارداشت: در این درمانگاه ازجدیدترین دستگاهها و به روز ترین تجهیزات و روشهای درمانی استفاده شده و این مرکز ارتباط مستقیمی با مرکز سینوزیت اروپا دارد.

مدیر مرکز ثبت سینوزیت مزمن و متخصص ایمونولوژی و آلرژی استان بوشهر به ایرنا گفت: این مرکز با همکاری انجمن آسم و آلرژی اروپا به ارائه خدمات می پردازد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر