پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۶۳۱۶
جمعه ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۱:۲۸

فکرشهر: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: با توجه به شرایط اقتصادی موجود، در راستای حمایت از اقشار آسیب‌پذیر دولت برای دهک‌های پایین جامعه بسته حمایتی ویژه‌ای ارائه می‌کند.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، محمد‌جواد آذری‌جهرمی در نشست شورای اداری استان بوشهر با اشاره به تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: این شرایط آثاری بر ارزش پول ملی، نرخ تورم و وضعیت اقتصادی جامعه گذاشته که تلاش برای حل مشکلات و تحقق مطالبات مردم به ویژه قشر ضعیف جامعه مورد توجه قرار گرفته است.

وی، با بیان اینکه آسیب‌پذیری این شرایط بر قشر ضعیف جامعه بیش از اقشار دیگر است  گفت:کسانیکه دارای حقوق ثابت هستند با بالا رفتن تورم و کم شدن ارزش پول ملی هم ارزش دارایی آنها و هم قدرت خرید آنها کاهش می‌یابد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، این شرایط را  برای ایجاد شکاف بین مردم و نظام و فراهم کردن بستر لازم در تحقق اهداف مورد نظر دشمن برای نارضایتی مردم دانست و گفت: ملت ایران اسلامی همواره ثابت کرده است که برای حفظ نظام و کشور از ارزشمندترین دارای‌هایی خود گذشت می‌کند.

آذری‌جهرمی با تاکید بر تدوین تدابیر لازم از سوی دولت مردان و بدنه اجرایی دستگاه‌ها برای حل مشکلات جامعه افزود: دولت برای قشر ضعیف جامعه و دهک‌های کم‌درآمد در شرایط فعلی بسته‌های ویژه‌ای تدوین می‌کند که این مهم قدرت خرید مردم را افزایش می‌دهد و سطح خرید مردم را حفظ می‌کند.

وی رفع موانع کسب و کار را  دیگر برنامه‌ها دانست و تاکید کرد: موانعی که پیش‌روی کسب و کار داخلی و رونق تولید است باید برطرف شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، افزایش بدهی شرکت‌ها ، موسسات  و مغازهای بزرگ را از دیگر تهدیدات شرایط کنونی اقتصادی دانست و بیان کرد: در این راستا اگر بدهی این موسسات و شرکت‌ها پرداخت نشود  سبب پرداخت نشدن حقوق کارگران و کارکنان می‌شود که باید تسریع و تسهیل در امور‌ اجرایی آنان ایجاد شود.

آذری‌جهرمی افزود: ناامیدی مردم زمانی محقق می‌شود که ببینند مسئولان توجهی به مشکلات نمی‌کنند که در راستا باید ارتباط مسئولان با مردم تقویت شود.

وی، با اشاره به  تحولاتی عرصه جهانی در عرصه جنگ اقتصادی آمریکا خاطر نشان کرد: آمریکا ابزار استراتژیک خود«پول و منابع ارزی» را به رخ همه کشورها کشیده است به گونه‌ای که جنگ آمریکا تنها به سوی جمهوری اسلامی نیست بلکه شرق آسیا، چین، روسیه، اروپا و ترکیه با آن درگیر است که در کوتاه مدت تاثیر مهمی در افت ارزش پول ملی آنها می‌گذارد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه کشورهای جهان در برابر سلاح استراتژیک آمریکا به سطح بیداری رسیده‌اند گفت: به زودی با رفتاری که آمریکا در دنیا دارد سیستم تبادلات مالی منطقه‌ای برای کاهش سیطره آمریکا شکل می‌گیرد.

آذری جهرمی با بیان اینکه سیستم‌های پیام رسان مالی به سمت جایگزینی می‌رود تصریح کرد: این فرایندها که آغاز شده کوتاه مدت نیست و در بین اقتصاددانان دنیا مورد توجه قرار گرفته است.

وی، با اشاره به افزایش استقراض دولت آمریکا از صندوق رزرو مالی و ارزی بیان کرد: مفهوم این استقراض در دنیا که اقتصاد دانان بیان می‌کنند کاهش ارزش دلار در برابر سایر ارزها است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه چینی اقتصاد آمریکا ترک خورده است تصریح کرد: با  این رفتار آمریکا چینی اقتصاد آمریکا ترک برداشته و آثار این تصمیم‌گیری‌ها به خودشان باز می‌گردد.

آذری جهرمی با بیان اینکه تحریم‌ها در اقتصاد ایران اثر می‌گذارد افزود: باید واقع بینانه به این مهم توجه شود و برای آن برنامه‌ریزی شود.

وی با بیان اینکه استان بوشهر در حوزه زیرساخت‌های ارتباطی توسعه قابل توجهی کرده است خاطر نشان کرد: پارسال 389  سایت نسل چهارم در استان بوشهر نصب و راه اندازی شد و تمام شهرهای استان تحت خدمات پهن باند موبایل قرار گرفتند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: در اجرای پروژه یاد شده  300 میلیارد تومان سرمایه گذاری شد و استان بوشهر را در شاخص‌های توسعه ارتباطات در جایگاه هشتم کشوری قرار داد.

آذری جهرمی از اجرای 5 طرح زیرساخت  مخابراتی در استان خبرداد و بیان کرد: 5 طرح در قالب 44 پروژه برای نیمه دوم امسال در استان بوشهر اجرایی می‌شود که ظرفیت زیرساخت ارتباطی استان افزایش می‌دهد.

وی با بیان اینکه زیر ساخت لازم برای تجهیز دیتا سنتر در استان فراهم می‌شود گفت: با اجرا و تکمیل  این طرح  زمینه توسعه کسب و کارهای نو پا  افزایش می‌یابد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر