پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۶۳۶۷
شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۲

فکرشهر:  نشست تخصصی ادبیات گناوه همراه با افتتاح کتابخانه تخصصی ادبیات گناوه و رونمایی از سه کتاب نویسندگان این بندر با حضور مسئولان استانی و شهرستانی، نویسندگان و شاعران برگزار شد.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، سید علی پاکنژاد فرماندار گناوه با تبریک فرارسیدن ۲۶ مرداد سالروز بازگشت غرورآفرین و سرافرازانه آزادگان به میهن اسلامی اظهار داشت: بسیار خرسند و خوشحالیم که امروز از سه کتاب و اثر ارزشمند از شاعران و نویسندگان شهرستان در این نشست تخصصی رونمایی شد.

وی گفت: افتتاح کتابخانه تخصصی ادبیات انجمن ادبی گناوه و نیز یکی از آیین‌های بسیار خوب امروز بود و با توجه به اینکه در سال‌های اخیر علوم انسانی مورد رصد بیشتر قرار گرفته امیدواریم با افتتاح اینگونه کتابخانه‌ها شاهد رونق بیشتر این مورد در شهرستان گناوه باشیم.

فرماندار گناوه تصریح کرد: در شهرستان گناوه در زمینه ادبیات و فعالیت‌های هنری کارهای بسیار خوبی انجام گرفته که جای تقدیر و تشکر از  انجمن ادبی این شهرستان را دارد.

وی گفت: با توجه به افتتاح این کتابخانه و اتفاق نیک و مبارکی که با این افتتاح در زمینه ادبیات در شهرستان افتاده است از اعتبارات شهرستان نیز مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال برای تجهیز این کتابخانه در اختیار اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان گناوه قرار می گیرد تا برای تجهیز بیشتر این کتابخانه بکار گرفته شود.

کتابخانه ادبیات تجهیز می‌شود

علیرضا سبحانی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گناوه نیز گفت: امروز رونمایی از سه جلد کتاب اثر غلامحسین دریانورد و محمد جعفر نجدی دو تن از شاعران و نویسندگان این شهرستان   با حضور مسئولان، هنردوستان و اعضای شورای شهر و هنرمندان ومنتقدان و شاعران استانی به خوبی برگزار شد.

وی گفت: در حاشیه این آیین رونمایی کتاب و نشست تخصصی ادبیات، افتتاح کتابخانه تخصصی ادبیات انجمن آدینه ادبی گناوه با حدود ۴۰۰ جلد کتاب تخصصی  ادبیات در زمینه  های مختلف ادبی برگزار شد.

سبحانی اظهار کرد: افتتاح این کتابخانه شروع حرکتی نوین برای استفاده بیشتر علاقمندان در انجمن ادبی گناوه پایه گذاری خواهد کرد و بیشتر برای افرادی که در زمینه تخصصی ادبیات فعالیت دارند مورد استفاده خواهد گرفت و کاربرد دارد.

وی گفت: علاقمندان به ادبیات در زمینه‌های مختلف می‌توانند از کتاب‌های این کتابخانه تخصصی به صورت امانت استفاده کنند و همچنین با اهدا کتاب به تجهیز بیشتر آن کمک کنند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گناوه تصریح کرد: فرماندار گناوه برای مساعدت در این زمینه و تجهیز این کتابخانه قول مساعد و همکاری بیشتر داده اند و مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال برای تجهیز بیشتر به اداره فرهنگ و ارشاد اختصاص دادند که در آینده این کتابخانه با کتاب های بیشتری مجهز و در اختیاز علاقمندان این رشته قرار گیرد.

رونمایی از ۳ کتاب

آیین رونمایی و جشن امضای  سه کتاب « دریامرد» اثر غلامحسین دریانورد، «ضربدر آینه ها» اثر محمد جعفر نجدی و «کافه شعر نهنگ سپید» اثر غلامحسین دریانورد از نویسندگان و شاعران گناوه در دومین نشست تخصصی ادبیات گناوه با حضور مسئولان و علاقمندان به ادبیات و هنرمندان برگزار شد.

مسئول انجمن آدینه ادبی گناوه صبح شنبه در این آیین گفت: این انجمن فعالیت‌های گوناگونی در زمینه ادبیات در شهرستان انجام داده است و در آینده نیز این فعالیت‌ها ادامه خواهد داشت.

مهدی بیات نسب افزود: از برنامه‌های آتی این انجمن برپایی کارگاه آموزشی و شب شعر «شعر سپید» با دعوت از شاعران است که در آبان ماه برگزار خواهیم کرد که برای برگزاری این برنامه انجمن آدینه ادب از همه علاقمندان دعوت به همکاری می کند.

وی افزود: از مشکلات موجود در برگزاری برنامه‌های ما عدم وجود یک سالن با متوسط گنجایش ۱۰۰ نفر برای برپایی برنامه های انجمن است زیرا اتاق این انجمن برای برپایی برنامه ها گنجایش کافی را ندارد و در سالن های بزرگتر نیز پراکندگی شرکت کنندگان در سالن را شاهد هستیم.

وی با اشاره به افتتاح تخصصی کتابخانه ادبیات به همت این انجمن و در حاشیه این نشست تخصصی گفت:هدف ما از راه اندازی این کتابخانه ایجاد یک کتابخانه تخصصی در زمینه ادبیات در شهرستان گناوه است که همه نوع کتاب ادبی در آن وجود داشته باشد و هر علاقمندی از اعظای انجمن یا دانشجویان و سایرین  که در زیمنه ادبیات کار یا تحقق انجام می دهند بتوانند از آن بهره مند شوند.

رونمایی از کتاب نویسندگان، سخنان نویسندگان پیرامون آثار رونمایی شده، خوانش قسمت هایی از کتاب دریامرد توسط جهانشیر یاراحمدی مسئول انجمن نمایش استان، سخنان عبدالله رئیسی مدیر انتشارات زمزمه های روشن و مسئول انجمن شعر و ادب بوشهر پیرامون این نویسندگان  و آثار آنها، سخنان جواد متین عضو کانون ملی منتقدان کشور پیرامون کتاب دریامرد اثر غلامحسین دریانورد و اهدای لوح تقدیر به دو مهمان این نشست از دیگر بخش های این نشست تخصصی بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر