سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
به گزارش فکرشهر، محمد جواد آذری جهرمی که سفری 2 روزه به استان بوشهر داشت، در نشست شورای اداری شهرستان دشتستان استان بوشهر از اجرای 15 طرح مخابراتی و ارتباطی در شهرستان دشتستان و تکمیل بیشتر آن ها بیشتر آنها تا پایان سال جاری خبر داد و افزود: بخش عمده ای از مسیر جاده ای شهرستان دشتستان...
کد خبر: ۴۶۳۷۰
شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۳:۲۰

فکرشهر: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تا پایان سال جاری شرایطی فراهم می شود که مردم دشتستان از خدمات ارتباطات پرسرعت و خوب و پایداری برخوردار خواهند شد.

به گزارش فکرشهر، محمد جواد آذری جهرمی که سفری 2 روزه به استان بوشهر داشت، در نشست شورای اداری شهرستان دشتستان استان بوشهر از اجرای 15 طرح مخابراتی و ارتباطی در شهرستان دشتستان و تکمیل بیشتر آن ها بیشتر آنها تا پایان سال جاری خبر داد و افزود: بخش عمده ای از مسیر جاده ای شهرستان دشتستان، به ویژه در مناطق کوهستانی، دچار مشکل پوشش است و اکنون 17 کیلومتر از این جاده بین پل نمازگاه تا شهر تنگ ارم فاقد پوشش است.

وی اضافه کرد: البته با دشواری های فراوانی توانستیم بخشی از این مسیر جاده ای را پوشش دهیم و بر اساس توافقات صورت گرفته با استاندار محترم، نماینده محترم مردم و فرماندار محترم شهرستان، 15 پروژه برای حل مشکلات ارتباطی و بهبود پوشش شبکه ارتباطی به ویژه در جاده ها  و 10 پروژه برای  پوشش روستایی  تا پایان سال جاری اجرا خواهد شد و برای تکمیل اجرای خط فیبر نوری بخش های بوشکان و ارم به زودی پیمانکار انتخاب و عملیات اجرایی آغاز می شود.

 استاندار بوشهر نیز در این جلسه، از خدمات دولت تدبیر و امید در استان خصوصا در حوزه شبکه ارتباطات و زیر ساخت های آن تشکر کرد و گفت: ازدیگر اقدامات ارزشمند دولت در شهرستان دشتستان، طرح تحول کشاورزی است که 10 هزار هکتار از اراضی این شهرستان را تحت پوشش شیوه های نوین آبیاری قرار می دهد.

عبدالکریم گراوند افزود: پروژه انتقال آب سد رییسعلی دلواری به دشت های شبانکاره و آبپخش از دیگر طرح های مهمی است که  با اعتبار 151 میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی تامین شده است و تا پایان سال جاری اجرایی می شود.

فرماندار دشتستان نیز در این جلسه گفت: دولت و نظام جمهوری اسلامی ایران در عرصه مخابرات و ارتباطات، خدمات گسترده ای به مردم عزیزمان ارائه نموده است که تاسیس مرکز توزیع پهنای باند زیر ساخت شهرستان و تکمیل پوشش 3Gو 4Gهمه شهرهای دشتستان و افزایش پهنای باند شهر برازجان آخرین آنها بوده است که در ماه های اخیر به بهره برداری رسیدند و توسعه شبکه تلفن ثابت در شهرهای دشتستان و افزایش سطح پوشش تلفن همراه به ویژه در جاده های کوهستانی بخش های ارم و بوشکان مورد درخواست است.

ارسلان زارع با اعلام پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصدی پروژه فیبر نوری از اهرم به کلمه مرکز بخش بوشکان اظهار امیدواری کرد با اجرای فاز دوم این طرح ارزشمند و اتصال شهرهای بوشکان و تنگ ارم و روستاهای دو بخش به خط فیبر نوری، مشکلات ارتباطی مردم آن خطه هم به طور اساسی حل شود.

وی همچنین، توسعه شبکه تلفن ثابت در شهرهای برازجان، شبانکاره، سعدآباد، آبپخش، وحدتیه و دیگر شهرها را نیز خواستار شد.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی نیز  با اشاره به اقدامات خوبی که در این شهرستان انجام شده، اظهار داشت: به دلیل گستردگی شهرستان دشتستان و جمعیت بالای آن، هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم.

محمد باقر سعادت در ادامه سخنان خود گفت: بحث پوشش جاده ای تنگ ارم به سه راهی دالکی، بوشکان به فراشبند، بنداروز به کلمه، کلمه به بوشکان و همچنین پوشش روستایی که شامل مرده خیر، تنگ درکش، تنگ فاریاب و... است، مورد انتظار می باشد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر