سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
جستجو
آخرین اخبار فرهنگ و هنر
کد خبر: ۴۶۳۸۴
شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۲

فکرشهر: مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر گفت: حرکت علمی امام باقر (ع) برای همیشه بقای اسلام را تضمین کرد.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی صبح شنبه در جمع فعالان تبلیغی با تسلیت سالروز شهادت پنجمین پیشوای شیعیان اظهار داشت: امام محمد باقر دارای ویژگی‌های شخصیتی برجسته‌ای بودند و علم ایشان از برجسته‌ترین ویژگی‌ها بود.

وی افزود: از خدمات بزرگی که امام محمد باقر علیه السلام به جهان اسلام ارائه داد حفظ و مدیریت ارزش های دینی در جامعه بود، آن حضرت همانند آباء و اجداد طیبینش تمام تلاش خود را صرف معارف دینی و مقابله با نحله ها و جریانات انحرافی کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر تاکید کرد: مهمترین راهبردی که در این عرصه حضرت امام محمد باقر علیه السلام انجام داد ایجاد مکتب خانه ها و تربیت شاگردان دینی بود که با این حرکت علمی امام محمد باقر برای همیشه بقای اسلام را تضمین کرد و اگر حرکت علمی آن حضرت نبود شاید مکتب نورانی اسلام در همان دوران با چالش‌های عظیمی مواجه می‌شد.

حجت‌الاسلام سروستانی ابراز داشت: تربیت یافتگان مکتب امام محمد باقر (ع) به‌عنوان مدافعان حقیقی اسلام در مقابل جریانات انحرافی نقش آفرینی کردند و مکتب خانه هایی که امروز تحت عنوان حوزه‌های علمیه برقرار هستند مانند نهر جاری درخت اسلام را آبیاری و تنومند کرده اند و تربیت یافتگان مکتب آن حضرت مردم را با معارف نورانی اسلام عزیز آشنا می‌کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر ضمن تسلیت مجدد شهادت امام محمد باقر (ع) به همه شیفتگان و شیعیان آن حضرت ادامه داد: در نهایت وقتی خلفا احساس ضعف کردند توطئه شهادت امام را اتخاذ کردند و او را مظلومانه به شهادت رساندند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر