سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۶۳۸۵
شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۳

فکرشهر: حجت‌الاسلام حسن روحانی قرار است ۶ شهریور برای پاسخگویی به وکلای ملت در مجلس شورای اسلامی حضور یابد.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، احمد امیرآبادی‌فراهانی، عضو هیئت رئیسه مجلس درباره زمان حضور حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در مجلس برای پاسخ به سوالات نمایندگان مجلس، اظهار کرد: بنده به صورت غیررسمی شنیده‌ام که امیری معاون پارلمانی رئیس‌جمهور روز سه‌شنبه 6 شهریور ماه را به آقای روحانی جهت حضور در مجلس پیشنهاد داده است و رئیس جمهور به صورت تلویحی پذیرفته است.

وی بیان کرد: البته هنوز رسما از طرف دولت به مجلس تاریخ دقیقی درباره حضور رئیس‌جمهور در مجلس اعلام نشده است.

شایان ذکر است؛ لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز (چهارشنبه 10 مردادماه) طرح سوال از رئیس جمهور را اعلام وصول کرد و گفت: همچنان تعداد 80 نفر از نمایندگان در طرح سوال خود از رئیس جمهور در صحن علنی باقی ماندند و لذا بیش از یک چهارم نمایندگان همچنان خواستار طرح سوال از رئیس جمهور بودند که طبق آئین‌نامه و مطابق اصل 88 قانون اساسی و ماده 213 آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی و بنا بر گزارش شماره "د" 499771114 مورخ 9 مرداد 97 کمیسیون اقتصادی سوال این نمایندگان از رئیس جمهور مورد بررسی قرار گرفت که با عنایت به اتمام زمان و عدم اقناع آنان در 5 محور اعلام وصول می‌شود.

لاریجانی درباره محورهای سوال از رئیس جمهور بیان کرد: عدم موفقیت دولت در مدیریت قاچاق کالا و ارز، استمرار تحریم‌های بانکی، عدم موفقیت دولت در کاهش نرخ بیکاری در چند سال اخیر، رکود اقتصادی شدید چندساله و افزایش روزافزون نرخ ارز و کاهش ارزش پول ملی محورهای سوال از رئیس جمهور است.طبق آئین‌نامه رئیس جمهور موظف است حداکثر تا یک ماه آینده برای پاسخ به سوالات نمایندگان در صحن علنی حضور یابد.

معاون پارلمانی رییس جمهوری خبر امیرآبادی را تکذیب کرد

معاون پارلمانی رییس جمهوری خبر احمد امیر آبادی نماینده مردم قم درباره زمان حضور رییس جمهوری در مجلس شورای اسلامی را تکذیب کرد .

حسینعلی امیری روز شنبه در گفت وگو با ایرنا درباره اخبار منتشره درباره حضور رییس جمهوری در مجلس شورای اسلامی افزود: من با آقای امیرآبادی ویا اعضای هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی و هیچکدام از نمایندگان درباره زمان حضور رییس جمهوری در مجلس شورای اسلامی صحبتی نکرده ام .

وی ادامه داد: منشاء خبر امیرآبادی، نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی نمی دانم از کجاست و خودشان در این باره باید پاسخگو باشند .

گفتنی است 'احمد امیرآبادی‌فراهانی عضو هیئت رئیسه مجلس، درباره زمان حضور حسن روحانی در مجلس برای پاسخ به سوالات نمایندگان مجلس، گفته است که بنده به صورت غیررسمی شنیده‌ام که معاون پارلمانی رئیس‌جمهور روز سه‌شنبه 6 شهریور ماه را به آقای روحانی جهت حضور در مجلس پیشنهاد داده است و رئیس جمهور به صورت تلویحی پذیرفته است'.

وی همچنین گفته که 'هنوز رسما از طرف دولت به مجلس تاریخ دقیقی درباره حضور رئیس‌جمهور در مجلس اعلام نشده است'.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر