جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر/ مدیر کل اداره راه و شهرسازی استان بوشهر در جمع خبرنگاران مطرح کرد:
فکرشهر: مدیر کل اداره راه و شهرسازی استان بوشهر در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: در استان بوشهر ۳۴۸۲۷ واحد مسکونی مسکن مهر در قالب ۵ ساله، خودمالک و دارای تفاهم نامه سه جانبه و اجاره نامه ۹۹ ساله بوده است...
کد خبر: ۴۶۴۱۰
يکشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۵:۲۲

فکرشهر - اسماء بوستانی: مدیر کل اداره راه و شهرسازی استان بوشهر در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: در استان بوشهر ۳۴۸۲۷ واحد مسکونی مسکن مهر در قالب ۵ ساله، خودمالک و دارای تفاهم نامه سه جانبه و اجاره نامه ۹۹ ساله بوده است.

به گزارش فکرشهر، فرزاد رستمی افزود: واحدهای مسکن مهر استان بوشهر شامل شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت، شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر جمعیت و شهرهای جدید بوده است.

 رستمی اظهار داشت:  تا کنون ۳۰۵۰۹ واحد مسکونی مسکن مهر در سطح استان افتتاح شده و مابقی واحدها  در شهرهای بزرگ استان و در هفته دولت تحویل متقاضیان داده خواهد شد.

وی از تحویل واحدهای مسکن مهر در چهار شهر بزرگ استان خبر داد و افزود:  ۱۸۲۵۸ واحد، کل واحدهایی است که در شهرهای بوشهر، گناوه، برازجان و خورموج که شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر جمعیت هستند وجود دارد که تا کنون ۱۴۷۰۸ واحد به متقاضیان تحویل داده شده و در هفته دولت و تا اواخر شهریور ماه نیز در شهر بوشهر، ۳۰۶ واحد، در شهر برازجان ۱۲ واحد تعاونی ۹۹ ساله، ۴۲۳ واحد در شهر گناوه و ۱۲۶ واحد در شهر عالیشهر که جمعا ۱۰۶۷ واحد است به متقاضیان تحویل داده خواهد شد و امید است که امسال پرونده مسکن مهر بسته شود.

فرزاد رستمی با بیان اینکه همزمان با تحویل مساکن مهر در بحث خدمات زیر بنایی نیز فعالیت هایی صورت گرفته، اظهار داشت: در شهرهای بوشهر و گناوه، در بحث فاضلاب، با توافق شرکت آب و فاضلاب مشکلات در حال رفع می باشد؛ در سطح زیربنایی مشکلات تا حدودی حل شده است که در کنار آنها فعالیت های روبنایی نیز در حال انجام است؛ در شهر برازجان دو باب مسجد و در شهرهای بوشهر و عالیشهر نیز ۵ باب مسجد ساخته شده است.

وی مجموعه بافت نا کارآمد استان را ۱۶۸۵ هکتار اعلام کرد و افزود: در ۱۲ شهر استان بوشهر بیش از ۱۸۳۰۰۰ نفر در بافت های نا کار آمد زندگی می کنند که بیشتر این بافت های نا کارآمد متعلق به شهر بوشهر و برازجان است.

مدیر کل اداره راه و شهرسازی استان افزود: بعد از تشکیل ستاد استانی و با حمایت شرکت عمران بهسازی شهری ایران عملیات اجرایی چند پروژه شروع شد که این پروژها عبارتند از: افتتاح مدرسه ۹ کلاسه در تنگک ۳ با اعتبار دو میلیارد و سیصد میلیون تومان، احداث سالن ورزشی در کنار ورزشگاه با برآورد اولیه یک میلیاردو چهارصد میلیون تومان در تنگک ۲، اصلاح شبکه های آبرسانی برخی محلات شهر بوشهر، ساخت خانه بهداشت در محله رایانی بوشهر با پیشرفت ۹۷ درصدی و با تجهیز دانشگاه علوم پزشکی، جداره سازی و کف سازی میدان جمعه و کوچه های اطراف، تحویل قیر رایگان به شهرداری ها جهت آسفالت معابر و مناطق در محله های نا کار آمد صورت گرفته است.

رستمی با اعلام اینکه ۲۷۰۰ محله نا کارآمد در کل کشور وجود دارد ادامه داد: بیشتر محلات نا کارآمد استان در شهرهای بوشهر و برازجان است که هر ساله ۲۷۰ محله در کل کشور باید کارآمد شوند. در استان بوشهر ۷۴ محله نا کارآمد داریم که تقریبا ۹ محله را شروع کردیم  و ۴ محله در اولویت کارآمدی بیشتر قرار دارند.

رستمی درباره فعالیت های اداره راه و شهرسازی را در محدوده های بافت نا کارآمدی برازجان عنوان کرد: تکمیل سالن ورزشی حسین آباد، پارک دره گرمسیری برازجان، چمن مصنوعی و آسفالت معابر در دست اجرا است و برای شهرستان گناوه، اهرم، خورموج و دیر جهت آسفالت معابر در محله های ناکارآمد، نیز در اختیار آنها  قیر رایگان قرار خواهیم داد.

وی در خصوص سند دار کردن واحدهای مسکونی نا کار آمد هم گفت: در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر جمعیت مشکل سند واحدهای مسکونی بافت های نا کار آمد حذف می شود.

رستمی در خصوص ورودی و بزرگ راه های استان گفت: در شمال استان، بزرگراه گناوه، دیلم، هندیجان است که مسیر گناوه دیلم تقریبا رو به اتمام است و اگر مشکل کمبود قیر رفع شود از خروجی شهر گناوه تا کمربندی شهر دیلم عملا چهار خطه خواهد شد.

وی درخصوص مسیر اهرم برازجان نیز گفت: در این راستا با اعتبار نفت شروع به فعالیت کردیم چرا که قانون بودجه ای وجود نداشت و به گروه بر خورده بودیم اما اکنون این مسیر در کریدور قرار گرفته است و مشکل اعتباری رفع شده است. فعالیت های دو بانده شدن آن انجام شده اما هنوز به مرحله آسفالت نرسیده است.

رستمی اضافه کرد: ورودی برازجان شیراز نیز در دست اجرا است و بسیاری از پروژه های اداره راه و شهرسازی در هفته دولت و تا آخر شهریورماه افتتاح خواهد شد.

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر