پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۶۴۱۶
يکشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۶:۲۲

فکرشهر: رئیس شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: ماجرای عبرت آمیز 28 مرداد سال 32 نشان داد سخنان تفرقه آمیز و وحدت شکن، در هر تریبون و لباس و پلاکاردی، بازی در زمین دشمنان کشور است.

به گزارش فکرشهر محسن هاشمی روز یکشنبه در هشتادمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به سالگرد کودتای آمریکایی 28 مرداد علیه دولت مردمی مرحوم مصدق گفت: این موضوع با رفتار ضدایرانی ترامپ در تشکیل گروه اقدام علیه ایران مقارن شده است؛ حافظه ایرانیان به خوبی به یاد دارد که نهضت ملی کردن نفت از نقاط درخشان و موفق همدلی و همراهی اقشار مختلف جامعه است.

وی با بیان این که بیگانگان در برابر این وحدت در آن مقطع زمانی ساکت نماندند و با سیاست تفرقه و ایجاد جدایی در صفوف جامعه و توسل به خشونت و توطئه توانستند دولت مردمی مصدق را در کودتای 28 مرداد 1332 ساقط کنند، تصریح کرد: یکی از افتخارات جریان روشنفکری و ملی ایران این است که در برابر استعمار و دخالت خارجی ایستاد و کسانی که امروزه جریانات روشن فکری و وطن‌دوست را وابسته به بیگانه و خائن معرفی می کنند، در واقع جبهه خودی را تضعیف و متفرق می کنند.

به گفته وی، باید بدانیم که جریان اصیل روشنفکری و ملی – مذهبی ایران در دفاع از منافع ملی و کیان وطن، در کنار جریان مذهبی و سنتی ایستاده و می ایستد.

هاشمی ادامه داد: امروز کشور با توطئه مشابهی از سوی بیگانگان به ویژه مثلث شوم آمریکا، اسرائیل و برخی دولت های عربی مواجه است و باید این هنر را داشته باشیم با هم دلی، وحدت و هم صدایی، در موضوع بدعهدی آمریکا و زیاده خواهی بیگانگان، صفی یکپارچه ومتحد را در درون جامعه ایجاد کنیم.

 مسئولان نباید از انتقاد مصون بمانند

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در بخش دیگر سخنان خود گفت: زمانی که رهبری انقلاب خود انتقادی می کنند چرا باید سایر مسئولان از انتقاد مصون بمانند.

وی با بیان این که برخی از دیدگاه های افراطی در فضای مجازی، با تفسیر نادرست سخنانم در همایش آسیب های اجتماعی درصدد ایجاد تفرقه و خوراک، برای رسانه های بیگانه هستند، افزود: زمانی که رهبری انقلاب خود انتقادی می کنند، چرا باید سایر مسئولان از انتقاد مصونیت داشته باشند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: رهبری به صراحت نگرانی خود را از کوچک شدن سفره مردم و اقشار آسیب پذیر بیان می کنند پس چرا باید در مورد خطر ازدیاد فقر در جامعه بی تفاوت ماند و ابراز نگرانی نکرد.

هاشمی با بیان این که بدانیم همه ما با هرسلیقه و گرایش سیاسی در کشتی جمهوری اسلامی ایران هستیم و هر آسیبی به این جامعه وکشور وارد شود، دامن گیر همه خواهد شد، تاکید کرد: بر طبل تفرقه واختلاف نکوبیم و امروز فرصت را برای خدمت به مردم و کاهش نارضایتی جامعه غنیمت شماریم شاید فردا دیر باشد.

منبع: انتخاب

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر