جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
نماینده دشتی و تنگستان خبر داد:
کد خبر: ۴۶۴۲۶
يکشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۱

فکرشهر:  نماینده دشتی و تنگستان در مجلس از تحقق مطالبه چند ساله مردم نوار ساحلی و تجهیز کارگاه و آغاز عملیات لایروبی اسکله بندر محمد عامری خبر داد. 

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، سید کمال الدین شهریاری گفت: لایروبی اسکله بندر محمد عامری به عنوان یکی از مهمترین بنادر استان بوشهر، همواره مورد مطالبه به حق مردم نوار ساحلی و استان بوده است.

شهریاری گفت: اسکله ۷.۵ هکتاری این بندر فقط ۲ متر عمق داشته و این موضوع تردد و پهلوگیری شناورهای تجاری و صیادی را دچار مشکل میکرد و بر این اساس پیگیری های متعددی برای تحقق این خواسته مردم در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه با پیگیری های انجام شده و از سال ۹۵ برای واگذاری این عملیات چند بار مناقصه برگزار شده بود، افزود: خوشبختانه پیمانکار تعیین شده نسبت به تجهیز کارگاه اقدام نموده و بزودی عملیات اجرایی لایروبی ۱۱۰ هزار متر مکعبی این اسکله آغاز خواهد شد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ۲۴ تیرماه سال جاری زمین مورد نیاز تجهیز کارگاه به پیمانکار پروژه تحویل شده و طبق قرارداد منعقد شده ظرف مدت ۱۲ ماه به اتمام خواهد رسید.

شهریاری تصریح کرد: اعتبار تخصیص یافته به این پروژه ٨۴ میلیارد ریال است و علاوه بر لایروبی تا عمق ۴.۳ متری، احداث دایک سنگی و انتقال مواد حاصل از لایروبی به آن نیز طبق قرارداد انجام خواهد شد.

نماینده دشتی و تنگستان توسعه بنادر این دو شهرستان را از جمله اقدامات موثر بر توسعه و اشتغال درون زا عنوان کرد و افزود: سطح استحصال پشت دایک سنگی اسکله بندر محمد عامری حدود ۳ هتار خواهد بود که این محوطه جدید پس از انجام مطالعات فنی، در برنامه آتی توسعه این اسکله به منظور احداث بارانداز، انبار، ساختمان اداری، گارد، آتش نشانی، برج کنترل و غیره مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

شهریاری ضمن تشکر از همکاری مساعد سازمان بنادر و دریانوردی برای اجرای این پروژه و سازمان شیلات برای انجام لایروبی اسکله بندر لاور ساحلی با اعتبار ۵۲ میلیارد ریال، تاکید کرد: امیدواریم با تلاش مضاعف دستگاه های اجرایی و سازمان بنادر و دریانوردی شاهد تسریع در لایروبی و توسعه بنادر دو شهرستان دشتی و تنگستان باشیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر