شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۶۴۴۹
دوشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۶

فکرشهر:  رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با تاکید بر لزوم ارائه بهترین خدمات به مردم گفت: مطالبات مردم استان بوشهر در حوزه بهداشت و درمان محقق شود.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، سعید کشمیری  در آئین تودیع و معارفه رئیس شبکه بهداشت دیلم ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت پنجمین اختر تابناک امامت و ولایت امام محمد باقر (ع) بیان کرد: هفته دولت در پیش است، ما در این هفته رسالت مهمی که معرفی خدمات دولت به مردم است را بر دوش داریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: در حوزه بهداشت و درمان نیز در سراسر کشور، دولت تدبیر و امید خدمات کم نظیری را از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون به مردم ارائه کرده است.

وی تصریح کرد: در بحث سلامت مردم حدود ۳۰ درصد مربوط به حوزه بهداشت و درمان است و ۷۰ در صد آن مربوط به سایر سازمان ها است.

کشمیری افزود: در خصوص ۳۰ درصد مربوط به حوزه بهداشت و درمان نیز با گسترش شبکه های بهداشت از اوایل انقلاب تا به امروز در دور افتاده ترین روستاهای کشور خانه های بهداشت احداث شده است که خدمات بسیاری از جمله مراقبت از مادر باردار، مراقبت از کودک، مراقبت از نوجوان و جوان و سالمند، بیماریابی، درمان و ... انجام می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: شبکه بهداشت یک نعمت بزرگ است، مانند هوای پاک و آب زلال که تا زمانی که از آن برخورداریم متاسفانه درک درستی از آن نداریم.

کشمیری اضافه کرد: یادمان باشد که قبلا چه بیماری‌هایی ما را تهدید می‌کرد مانند مرگ و میر نوزاد، سرخک، مالاریا، ابله سرخچه.. ولی امروز این نوید را می‌دهم که به فرض مثال در بحث مرگ و میر نوزادان آمار بالا به صورت قابل قبول و چشمگیری کاهش پیدا کرده، چراکه مجموعه بهداشت و درمان از همه لحاظ پیشرفت داشته و روند مراقبت های اولیه نیز بهبود یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ادامه داد: از سلامتی که در دست ما است، ۹۰ درصد آن پیشگیری است و ۱۰ درصد آن درمان است و مردم ما باید به خود مراقبتی بصورت ویژه اهمیت دهند.

کشمیری در رابطه با دارا بودن پرونده الکترونیک برای افرادی که تاکنون اقدام به تشکیل آن نکرده‌اند گفت: پرونده الکترونیک در واقع زیرساخت سیستم ارجاع است و افراد جهت تسهیل و تسریع در امر خدمات رسانی لازم است که به تشکیل آن اقدام کنند.

وی عنوان کرد: زمانی که یک بیمار از مرکز درمانی یا خانه بهداشت لازم است به محلی بالاتر برای درمان ارجاع داده شود، لازم است که پرونده الکترونیک داشته باشد و سوابق بیماری‌ها و مراجعات بیمار توسط پزشک معالج رصد شود.

وی افزود: مردم ما استحقاق بهترین‌ها را دارند چراکه بهترین مردم هستند و توقعاتشان در حوزه بهداشت و درمان منطقی و به حق است.

کشمیری با اشاره به اقدامات ارزنده خیرین حوزه سلامت در شهرستان دیلم گفت: شهرستان دیلم از پتانسیل بالایی در دارا بودن خیرین حوزه سلامت بهره مند است که در جای جای شهرستان اقدامات نیکوکارانه آنها به چشم می‌خورد که جای تشکر قدردانی بسیار دارد.

در این آئین ایرج زنده بودی به عنوان سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیلم معارفه شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر