جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۶۴۶۴
دوشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۳:۴۱

فکرشهر: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتی استان بوشهر گفت: 'سعید اسد پور خواجه گانی' معلم بازنشسته این شهرستان 400 جلد کتاب از کتابخانه شخصی اش را به باشگاه های کتابخوانی اهدا کرد.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، حمید زارعی افزود: شهرستان دشتی با راه اندازی 450 باشگاه کتابخوانی از شهرستان های برتر استان بوشهر و کشور در این زمینه است.

این دبیر بازنشسته مدارس شهر خورموج مرکز شهرستان دشتی گفت: با توجه به سفارش‌ های مکرر از بزرگان دین در زمینه تکریم و بخشندگی تصمیم گرفتم کتابهای کتابخانه‌ شخصی‌ام را برای استفاده به باشگاه های کتابخوانی این شهرستان اهدا کنم.

سعید اسد پور خواجه گانی افزود: کتاب و کتابخوانی به عنوان بالاترین سرمایه خرد اجتماعی در جامعه است و معتقدم کتاب نباید در کنج قفسه کتابخانه‌های شخصی خاک بخورد، بلکه پس از استفاده باید به باشگاه های کتابخوانی، کتابخانه‌های عمومی و سایر مراکز عرضه کتاب اهدا تا علاوه بر ترویج حرکتی فرهنگی در جامعه، باعث ارتقا و افزایش معلومات شهروندان دیگر شود.

خواجه گانی افزود:‌ کتاب بهترین دوست برای همه عرصه‌های مختلف زندگی فردی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی است، زیرا این دوست، شما را به سمت دانایی و خردورزی هدایت می‌کند.

وی با اشاره به لزوم حرکت جامعه به سمت کتابخوانی اضافه کرد: جامعه‌ای که آگاهی نداشته باشد در معرض انواع آسیب‌ها قرار خواهد گرفت ولی جامعه‌ای که دانا باشد می‌تواند خیلی از مشکلات را با خردورزی و آگاهی برطرف کند.

خواجه گانی اظهارداشت: همه ما باید به دنبال اهدای کتاب و تقویت پایه‌های فرهنگی جامعه خویش باشیم تا فرزندانمان بتوانند از این فضا بدرستی استفاده کنند.

شهرستان دشتی با 86 هزار نفر جمعیت در 80 کیلومتری جنوب بوشهر واقع است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر