جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
در جلسه کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی:
فکرشهر: جلسه کارگروه آب در کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر برازجان تشکیل شد...
کد خبر: ۴۶۵۷۵
پنجشنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۳:۵۹

فکرشهر: جلسه کارگروه آب در کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر برازجان تشکیل شد.

به گزارش فکرشهر، این کارگروه، برای پیگیری درخواست های مردمی پیرامون حل معضلات آب در شهر برازجان و با حضور رییس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی، دو تن از اعضای شورا، معاون عمرانی و شهرسازی شهرداری برازجان، مسوول شهرسازی شهرداری برازجان، مشاور رسانه ای و سازمان های مردم نهاد و مسوول روابط عمومی شورا و چند تن از فعالان مدنی برگزار شد.

  رییس  کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی و حاضرین جلسه به دیدگاه های خود پیرامون مشکلات آب شهر برازجان پرداختند و پیشنهادات خود را در جهت رفع مشکل آب شهر برازجان ارایه دادند.

 در این جلسه، ساحل تنگستانی به عنوان رییس و غلامرضا شاکری به عنوان دبیر کارگروه انتخاب شد و فعالین مدنی هم اعلام آ مادگی کردند که در راستای پیگیری مسایل آب در سایر اداره ها به این کارگروه کمک نمایند. در همین راستا 11 مصوبه و 12 پیشنهاد جهت پیگیری حل مشکلات آب شهر برازجان در دستور کار قرار گرفت که به شرح زیر هستند:

1.    پیگیری مشکلات آب شهر برازجان و گزارش به کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر از طریق رییس اداره آبفا به صورت هفتگی
2.    پیگیری و تعیین وضعیت آب شیرین کن شهر برازجان از طریق اداره کل آب منطقه ای استان بوشهر و وزارت نیرو
3.    پیگیری بهسازی لوله های فرسوده آب شهر برازجان جهت کاهش هدر رفت آب از طریق سازمان برنامه و بودجه کشور
4.    پیگیری و تعیین تکلیف برداشت از چاه های در حال حفر و بررسی احتمال مشکلات زیست محیطی این موضوع بر شهر برازجان
5.    پیگیری احداث فاضلاب شهری بخصوص در مناطق پائین دستی شهر برازجان
6.    تعیین تکلیف دره های فصلی جهت احداث سیل بند و سد خاکی و پیگیری اجرای طرح های آبخیزداری و آبخوان داری جهت تغذیه مصنوعی سفره های آب زیر زمینی و چاه های در حال حفر
7.    پیگیری جهت تشکیل پلیس آب ازطریق آبفا شهرستان دشتستان جهت جلوگیری از هدر رفت آب منازل سطح شهر
8.    پیگیری و تعیین وضعیت بهداشتی توزیع آب تصفیه در سطح شهر برازجان از طریق شبکه بهداشت شهرستان دشتستان بصورت مداوم  
9.    پیگیری پروژه سد سازی دره هشت رود جهت تأمین آب سال های آتی برازجان و دشتستان
10.  بررسی و تعیین تکلیف انشعاب های غیرمجاز آب در سطح شهر جهت دریافت کنتور
11.  بررسی و پیگیری مدیریت چاههای آب کشاورزی و استفاده از آنها در آب شرب شهری از طریق جهاد کشاورزی
12.  بررسی و تعیین تکلیف انشعاب های غیرمجاز آب خانه باغ ها، باغ شهری ها و ...

 

مصوبات جلسه کارگروه آب نیز به شرح زیر است:

  ـ دعوت از اداره های آب، بهداشت، محیط زیست، منابع طبیعی و آبخیزداری، شهرداری (سازمان پارک ها و فضای سبز) و جهاد کشاورزی جهت شرکت در جلسات تخصصی و معرفی اعضای کارگروه آب به مسئولین ادارات جهت پیگیری و اعلام گزارش به کمیسیون.
 سازمان پارک ها و فضای سبز با همکاری کارگروه، اجرای طرح استفاده از گونه های گیاهی کم مصرف آب در پارک ها و فضای سبز را در دستور کار قرار دهد.
 در صورتی که شورای شهر تبصره ماده 3 جهت سال آینده مصوب کند، باید برای اجرای این مصوبه ضوابط مشخص تعیین نماید.

ـ مصوب گردید وضعیت تبصره ماده 3 که شورای محترم چهارم شهر برازجان از تصویب گذرانده و مجوز اجرای آن را به اداره آبفا داده بود، بررسی و در راستای بهسازی شبکه فرسوده توزیع در سطح شهر مبالغی از شهروندان دریافت و برای بهسازی لوله های فرسوده اقدام نمایند. همچنین مصوب شد عملکرد اداره آبفا در خصوص این تبصره در ماههای گذشته مورد بررسی قرار گیرد.

 ـ مصوب گردید  یک نماینده از کارگروه آب در راستای پیگیری مطالبات شورای شهر برازجان به شرکت آب و فاضلاب کشور معرفی گردد.

ـ مصوب گردید سازمان پارکها و فضای سبز حداکثر طی 14 روز آینده گزارشی ازعدم استفاده از آب آشامیدنی در پارکها وفضای سبز به این شورا اعلام و در صورت استفاده از آب لوله کشی شهری نسبت به قطع آن و جایگزینی با آب مخصوص فضای سبز اقدام گردد.

ـ مصوب گردید در راستای آموزش فرهنگ شهروندی اداره فرهنگی شهرداری تعدادی تابلو تبلیغاتی و دیگر اقلام تبلیغی در راستای فرهنگ سازی کاهش مصرف آب و آموزش به شهروندان اختصاص دهد.

ـ مصوب گردید میزان آلایندگی چاه های پارک ها و فضای سبز بصورت مداوم نمونه برداری شود تا در صورت لزوم  در مواقع بحرانی از آنها استفاده شود

ـ مصوب گردید شهرداری برازجان و سازمان نظام مهندسی در هنگام صدور پروانه پایان کار از طریق ناظران خود طبق مبحث 14 و 19 قانون مقررات ملی ساختمان در صرفه جویی انرژی (آب و برق و گاز) با نظارت و دقت بیشتر نسبت به استاندارد بودن شیر آلات و لوازم برقی بکار گرفته شده در ساختمان ها اقدام و پس از تأئیدیه آنها، شهرداری اقدام به صدور پایان کار نماید.

ـ مصوب گردید در راستای پیگیری طرح های آبخیزداری و آبخوان داری و کمک به اداره آبفای شهرستان دشتستان و منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دشتستان در راستای احیای آبهای زیر زمینی از  دکتر کوثر عضو هیات علمی بازنشسته بخش تحقیقات حفاظت خاک و آبخیزداری مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان فارس دعوت به عمل آید در جلسات بعدی کارگروه آب حضور یابد.

ـ مصوب گردید شهرداری با همکاری اتاق اصناف جهت جلوگیری از هدر رفت آب مغازه های تصفیه آب و ماشین‌شویی ها ابلاغیه‌ای صادر نماید و این واحدهای صنفی ظرف مدت 2 ماه نسبت به احداث مخزن یا حوضچه سپتیک جهت جمع آوری پسآب ناشی از تصفیه آب یا شستشوی ماشین آلات اقدام نمایند و نتیجه اقدامات به این شورای شهر برازجان ارسال گردد.

نظرات بینندگان
فرهاد
|
-
|
پنجشنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۱
جمع کنین این دغل بازی ها رو بابا...
طهماسب
|
-
|
پنجشنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۴
سلام وخسته نباشید خدمت خانم تنگستانی.
بازی های محلی
|
-
|
جمعه ۰۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۴
بازی های محلی
شعر بازی جمون جمون( جمبون جمبون )
  جمون جمون،  نام  نوعی بازی بچگانه است که در گذشته میان دختر بچه ها  در برازجان مرسوم بوده : 
     جمون جمون هویزه/ خاله م رفته بوبزه / آورده مرغ ریزه/  مرغک آروم نویمو /  دلم دیوونه  ویمو / بحق شاه مظلوم  / دست بالا ت بگردون
برگرفته  از کتاب  « سیری در گویش دشتستان » تالیف ( طیبه) پری برازجانی
 
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر