پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر/ نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس:
فکرشهر: نماینده مردم تنگستان و دشتی در مجلس شورای اسلامی در نشست با اصحاب رسانه گفت: سیاست وزارت کشور انتخاب فرمانداران غیر بومی است. اگر مدیران بومی شوند بیشتر مشکلات اشتغال حل خواهد شد...
کد خبر: ۴۶۵۷۶
پنجشنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۵:۲۲

فکرشهر - اسماء بوستانی: نماینده مردم تنگستان و دشتی در مجلس شورای اسلامی در نشست با اصحاب رسانه گفت: سیاست وزارت کشور انتخاب فرمانداران غیر بومی است. اگر مدیران بومی شوند بیشتر مشکلات اشتغال حل خواهد شد.

به گزارش فکرشهر سید کمال شهریاری عقب ماندن تنگستان و دشتی  از نظر توسعه و پیشرفت را انتخاب مدیران نا کارآمد دانست و افزود: در حوزه مدیریت من به عنوان نماینده مردم دشتی  و تنگستان در دو سال گذشته وضعیت اشتغال بهبود یافته به صورتی که در تنگستان وضعیت اشتغال از 18.1 درصد به زیر 18 درصد و در دشتی از 15.2 درصد به زیر 15 درصد رسیده است و امیدوارم بتوانم در این راستا بیشتر فعالیت داشته و موفق تر از قبل عمل کنم.

شهریاری علت نیمه تمام ماندن طرح های عمرانی استان بوشهر را کمبود منابع اعتباری دولتی اعلام کرد و اظهار داشت: یکی از اولویت های مهم ما، تکمیل پروژه های عمرانی نیمه تمام است و به دلیل زیاد بودن پروژه های عمرانی در سطح کشورو کمبود اعتبارات دولتی این پروژه ها نیمه تمام مانده اند به صورتی که شاید تا 50 سال آینده نیز این پروژه ها تکمیل نشوند.

وی در خصوص انتصاب فرماندار تنگستان اظهار داشت: در این راستا نیروی با تجربه ای مد نظر داریم، هماهنگی ها با استانداری صورت گرفته و امیدواریم که با منصوب شدن فرماندار تنگستان مدیریت پایداری را برای این شهرستان رقم بزنیم.

نماینده مردم تنگستان و دشتی در مجلس با بیان اینکه اگر مدیران بومی شوند بسیاری از مشکلات اشتغال حل خواهد شد ادامه داد: بسیاری از نیروه های گاز و پتروشیمی منطقه پارس جنوبی غیر بومی هستند و بیشتر مشکلات اشتغال بدلیل مدیران غیر بومی است.

وی در خصوص ورودی اهرم برازجان بیان داشت: این پروژه هیچ گونه ردیف اعتباری نداشت، در اواخر سال 96 که بودجه سال 97 تصویب شد، قطعه اهرم برازجان را در ردیف کوریدور قرار دادیم و به امید حق توانستیم  عملیات اجرایی آن را شروع کنیم و در حال حاضر 12 کیلومتر آن تا مرحله آسفالت کردن آماده است .

شهریاری عملکرد و فعالیت های خود را در جهت بهداشت و سلامت را نیز بدین صورت اعلام کرد: پیگیری و آغاز عملیات اجرایی احداث درمانگاه تامین اجتماعی در شهر خورموج، پیگیری و تصویب احداث درمانگاه تامین اجتماعی در در تنگستان، پیگیری و تخصیص وسایل توانبخشی به اداره بهزیستس دشتی و تنگستان.

شهریاری درخصوص فعالیت بنادر دشتی و تنگستان گفت: با پیگیری های مداوم موفق به گرفتن اعتبار 5/2 میلیارد تومان جهت اجرای لایروبی اسکله بندر لاور ساحلی شدم  و راه اندازی بندر تخصصی صادرات مواد معدنی در بندر خورشهاب نیز یکی از فعالیت های دیگرم است.

وی با بیان این که «به پویش فرزندت کجاست علاقه مند است»، افزود: من 4 فرزند دارم که همگی در شغل دولتی نیستند.

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس بحث جداشدن بخشی از حوزه انتخابی خود را نیز کاملا رد کرد و افزود: اگر بخشی از شهرستان ها جداشده اند، مربوط به دوران من نبوده و شهر عالی شهر هم طبق تعاریفی در شهرسازی و معماری ایران که آن زمان بوشهر قابل توسعه نبود، ساخته شد.

وی در مورد جدا شدن بخش بوشکان از دشتستان و الحاقش به شهرستان تنگستان نیز گفت: اگر مردم بوشکان علاقه دارند، من مخالفتی ندارم ولی این کار با کسب نظر از دشتستان و نماینده آن و گذراندن سیکل اداری می تواند انجام شود.

شهریاری در مورد سوال از رییس جمهور نیز گفت: سوال پنج گانه از رییس جمهور را امضا کردم و آن را پس نگرفته ام ولی یک سوالم را با توجه به شرایط کنونی از رییس جمهور پس گرفتم.

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر