پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر/ عضو شورای اسلامی شهر تهران در اختتامیه جشنواره عکس پدر معنوی تنگستان:
فکرشهر: آیین اختتامیه جشنواره عکس پدر معنوی تنگستان، به مناسبت چهلمین روز از درگذشت حاج شیخ حسین حق شناس، در تنگستان (اهرم)  برگزار شد...
کد خبر: ۴۶۶۲۶
شنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۲:۰۷

فکرشهر ـ اسماء بوستانی: آیین اختتامیه جشنواره عکس پدر معنوی تنگستان، به مناسبت چهلمین روز از درگذشت حاج شیخ حسین حق شناس، در تنگستان (اهرم)  برگزار شد.

به گزارش فکر شهر، سرپرست فرمانداری تنگستان با بیان اینکه این جشنواره به یاد و نام  آیت الله حاج شیخ حسین حق شناس برگزار شده است اظهار داشت: این شخصیت بزرگ در دوره نوجوانی به تحصیل علم و دانش و علوم حوزوی مشغول بود و فعالیت های مذهبی زیادی در خارج از کشور نیز داشت؛ فعالیت های عام المنفعه زیادی از جمله، ساختن مساجد و حتی دارالقرآنی که امروز جشنواره در آن برگزار شده است ، از این رو  دارای محبوبیت زیادی در بین مردم بود.

احمد دشتی با اعلام اینکه مرحوم آیت الله حق شناس ارتباط خوبی با جوانان و هنرمندان داشت افزود: ایشان با توجه به کهولت سن، بارها صندلی خشک پلاتو را به پاس احترام به هنرمندان تحمل می کرد و به تماشای هنر تئاتر پرداخت؛ به موسیقی و عکاسی نیز علاقه مند بود از این رو جوانان این دیار به این بزرگوار ادای دین کردند و به صورت خودجوش این جشنواره را به یاد مرحوم برگزار کردند.

وی افزود: قطعا این جشنواره جای رشد دارد و با پشتکاری که از هنرمندان این دیار می بینم و با حمایت مسوولین امیدوارم که سال آینده این جشنواره به صورت ملی برگزار شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران، ضمن تبریک به مناسبت  آغاز هفته دولت  اظهار داشت: یکی از نگرانی های ما محرومیت استان توانمند بوشهر است که این محرومیت ناشی از ناشناختگی استعدادهای این استان است؛ استان بوشهر دارای بزرگترین منابع گاز، پایانه های نفتی و مهمترین نیروگاه انرژی اتمی و دارای ۷۲۰ کیلومتر نوار ساحلی است؛ این استان دارای تاریخ و فرهنگ، ادبیات غنی شاعران بزرگ است؛ اما ناشناختگی این چهره های توانمند باعث شده توانایی این استان کمتر توصیف شود.

محمدجواد حق شناس با اشاره به شهامت ریسعلی دلواری ادامه داد: واقعه ریسعلی دلواری واقعه تاریخی بود که یک اندیشمند صاحب قلم به نام همایون شهنواز این واقعه بزرگ را به نام دلیران تنگستان قلم زد؛ در واقع ریسعلی دلواری دو خالق داشت: یکی خداوند بزرگ و پدر و مادرش و دیگری همایون شهنواز بود که او را به ایران و ایرانیان شناساند.

فرزند مرحوم حاج شیخ حسین حق شناش، عکاس را توانمند ترین هنرمندی دانست که  می تواند مهمترین وقایع را ماندگار کند و افزود: امیدوارم که جشنواره عکس تنگسیر بتواند در میان جشنواره های عکس ایران موقعیتی ممتاز پیدا کند و در تقویم‌ جشنواره های عکس ایران ماندگار شود.

به گزارش خبرنگار فکرشهر، این جشنواره  توسط موسسه فرهنگی قرآنی ابراهیم خلیل الله (ع) اهرم و با همکاری انجمن سینمای جوان این شهر برگزار شد. تعداد آثار ارسالی ۲۰۰ اثر بود که با انتخاب هیئت داوران ۲۰ اثر به جشنواره راه یافت و از بین این ۲۰ اثر و با رای سه داور به نام های سعید عرب زاده، شهرام ملکی زاده و کیوان آذرشب، سه اثر انتخاب شد؛یک اثر نیز در مراسم اختتامیه از نگاه مردم پذیرفته شد.

با توجه به اعلام نهایی برندگان از سوی هیات داوران، نیما قائدی نفر اول، سجاد رنجبر نفر دوم و یونس رازقی پور به عنوان نفر سوم به عنوان برندگان این جشنواره اعلام شدند.

نظرات بینندگان
طالب عاشوری
|
-
|
شنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۱:۳۷
سلام و عرض تبریک بمناسبت فرا رسیدن عید سعید غدیر خم مسئولین محترم تهرانی ها .شیرازی ها .دلواری ها .و همه مردم شهرهای کشور ایران زمین یک واقعیتی افشا کنم دلیل چه دارد که از دیار دلاور مردان بردخون نو مرد خستگی ناپذیر جانباز واسیری که انگشت او چشم او را در حال حی بریدند و درآوردند و خود فرماندهی قسمتی از قشون و آنهم از تفنگچی های منطقه شهرستان دیر بوده بنام خالوحسین دشتی فولادی بردخونی و شهدای دیگر نه به مرکز اعلام میکنند چه در استان بوشهر و غیره امید دارم حق را پایمال نکنید آخه این دلاور هم در راه آزادی و اعتلای فرهنگ و خاک میهن جنگیده اند با تشکر 
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر