پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
استاندار بوشهر در پاسخ به «فکرشهر» مطرح کرد:
فکرشهروی افزود: در راستای بهبود و حل مشکلات آب شهر برازجان باید به کشاورزان منطقه کازرون پول داده می شد که کشت نکنند و واقعا کشت نکردند؛ کشور مشکل کم آبی دارد؛ رطوبات آسمانی و خشکسالی داشته ایم، چشمه ها نیز مشکل پیدا کردند...
کد خبر: ۴۶۶۸۸
شنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۴

فکرشهر ـ اسماء بوستانی: استاندار بوشهر خبر شورای شهر برازجان مبنی بر نبودن «نام شهر برازجان به عنوان شهرهای دارای تنش آبی در لیست استان بوشهر» را تکذیب کرد و گفت «پس هزینه های حفر چاه و منابعی که جذب می کنیم» از کجا می آید؟

عبدالکریم گراوند این سخنان را در نشست خبری خود که عصر روز شنبه ـ سوم شهریورماه ـ برگزار شد، در پاسخ به سوال «فکرشهر» مطرح کرد.

وی، در پاسخ به سوال خبرنگار «فکرشهر» درباره خبر شورا و مطرح نشدن نام شهر برازجان در لیست شهرهای دارای تنش آبی استان بوشهر گفت: این صحبت منطقی نیست و اگر کسی خارج از مجموعه استانداری اطلاع رسانی کرده اند، اشتباه بوده  است؛ در حوزه برنامه بودجه که در دالکی ۱۰ میلیارد تومان اصلاح شبکه انجام خواهیم داد، این هزینه ها از کجا می آید؟ اگر این چنین است پس هزینه های حفر چاه و منابعی که جذب می کنیم، از کجا می آید؟ اگر از محل اعتبارات تنش آبی نیست پس از کجاست؟ این هزینه های  تنش آبی است که صرف بهبود وضعیت آب شهر برازجان می شود.

وی افزود: در راستای بهبود و حل مشکلات آب شهر برازجان باید به کشاورزان منطقه کازرون پول داده می شد که کشت نکنند و واقعا کشت نکردند؛ کشور مشکل کم آبی دارد؛ رطوبات آسمانی و خشکسالی داشته ایم، چشمه ها نیز مشکل پیدا کردند. 

استاندار بوشهر افزود: در رابطه با آبفا حدود ۲۰ میلیارد تومان قرارداد بسته شد که ۷ میلیارد تومان آن فقط در شهرستان دشتستان بوده است؛ همه منابع را در راستای حل مشکل شهر برازجان بسیج کردیم؛ اگر امکانات را به کار نمی گرفتیم، آبی که در حال حاضر شهروندان برازجانی از آن استفاده می کنند، از کجا تامین می شد؟ این آب ها با هزینه، پیگیری و اجرای خط انتقال و ایستگاه هایی که اجرا کرده ایم تامین شده است. ۱۲ حلقه چاه که آب منطقه ای متولی آن است نیز در دستور کار قرار گرفته است.

گراوند در پاسخ به سوال دیگر «فکرشهر» و خواسته مردم برای احداث آبشرین کن شهر برازجان نیز اظهار داشت: بخشی از آب شهر برازجان از طریق دریا و بخش دیگر با افتتاحیه سد دالکی تامین خواهد شد. در خصوص حل مشکل آب شهر برازجان ۳ بار به همراه مدیران آب استان به وزارت خانه رفتیم و توافقاتی نیز در این راستا صورت گرفت.

وی ادامه داد: در آینده آب شهر برازجان و مناطق دارای بحران آب را از طریق دریا تامین خواهیم کرد؛ در جهت آبشیرین کنی که در منطقه آب پخش و دالکی نصب خواهد شد، مناقصه برگزار می شود؛ برنامه درازمدت ما بر این است که آب برازجان از طریق دریا و سد دالکی تامین شود؛ همزمان با اجرای پروژه سد دالکی قرار است آبشیرین کن ۲۵ هزار مترمکعبی نیز اجرا شود؛ در جهت تامین آب شهر برازجان تمام امکانات از نظر مالی را بدون دریافت حتی یک ریال از تهران، به شخصه در استان تامین کردم. 

استاندار بوشهر درباره سرنوشت پتروشیمی دشتستان نیز در پاسخ به «فکرشهر» گفت: در بحث پتروشیمی دشتستان خودمان نیز تعجیل داریم؛ با توجه به طرح  آمایش سرزمین که در سازمان برنامه بودجه در حال اجرا است؛ سوالی را از حوزه سازمان برنامه و بودجه داشتند که این سازمان باید پاسخ دهد، مسایل زیست نحیطی نیز در این قضیه لحاظ شده است که همه ما منتظر اظهار نظر کارشناسی هستیم؛ بعد از نظر کارشناسی حتما در رابطه با پتروشیمی برازجان نیز تعیین تکلیف می شود.

گراوند ادامه داد: گزینه جایگزین را به مجری پیشنهاد داده ایم که مجری نپدیرفت؛ گزینه های پیشنهادی را مطرح کردیم که در جواب گفتند اگر زمین در آن مکان به ما تحویل دادید اجرا خواهیم کرد در غیر این صورت اجرا نمی کنیم.

نظرات بینندگان
آن ممه را لولو برد!
|
-
|
يکشنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۶:۲۳
بد
آن ممه را لولو برد!
بدانند که آن ممه را لولو برد. با ظهور و روی کار آمدن نشریه و سایت تازه وارد و ح رفه ای و بنظر من، بدون سانسور و ممیزی فکر شهر که سنت عقب افتاده و ارتجاعی سانسور
و حذف گزینشی نظرات غیر گرایشی و غیر تعریفی و غیر خوشایندگوئی مردم و شهروندان را ، با شجاعت و صداقت در هم شکسته و رسم نوین احترام به نظرات مستقل و أزاد مردم را بنا نهاده است، دیگر مثل گذشته و أن سال ها ی تک نشریه ای، نظرات مردم حذف و سانسور نمیشود و حضرات علیرغم رسانه های سانسوری گرایشی و همفکر و توجیه گر و ماست مالی کن و مصلحت گرا، بازخور عملکردهای خود را خواهند دید و از بازتاب کارهای خود که در معرض دید و قضاوت مردم قرار دارد با خبر خواهند شد و متوجه خواهند شد که مردم چگونه کارهای آنها را ارزیابی میکنند
ناشناس
|
-
|
يکشنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۸
پتروشیمی دشتستان باید در برازجان اجرا میشد چرا که جوانان این شهر مشتاق اجرای چنین طرحهای اشتغال زا هستند شهرک صنعتی برازجان بهترین انتخاب برای ساخت این طرح است.
كارشناس
|
-
|
پنجشنبه ۰۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۳:۰۱
پتروشيمي دشتستان فقط اسم دهن پركني داره ،اين واحد فقط ١٠٠نفر اشتغال زايي داره كه در مقابل يك كارخانه بسته بندي خرما با يك بيستم سرمايه گذاري اشتغال زايي ٤برابري اصلا قابل مقايسه نيست ،در صورتي كه با طرح امايش سرزمين الويت دشتستان كارخانه بسته بندي خرما ميباشد نه پتروشيمي ،صنعتي آب بر در اين خشكسالي و الودگي و اشتغال زايي بسيار پايين اصلا توجيه نداره ،بايد پرسيد از استاندار محترم شهرستاني كه شما در تامين آب شستشوي آن مانده ايد و متوصل به آب غير بهداشتي چاههاي كشاورزي شده ايد از كجا ميخواهيد آب آن را تامين بكنيد!!لطفا اگر قصد و قدرت آباداني دشتستان را نداريد لااقل با يك تصميم اشتباه نابودش نكنيد
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر