جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: یک عقاب طلایی 2 ساله ماده که توسط شکارچیان غیر مجاز در شرایط بدی در گناوه نگهداری و سپس در محیط رها شده بود، نجات یافت...
کد خبر: ۴۶۷۹۷
سه‌شنبه ۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۱:۵۶

فکرشهر: یک عقاب طلایی 2 ساله ماده که توسط شکارچیان غیر مجاز در شرایط بدی در گناوه نگهداری و سپس در محیط رها شده بود، نجات یافت.

به گزارش فکرشهر، روابط عمومی محیط زیست استان بوشهر به نقل از حسین دلشب، در این باره نوشت: پس از بررسی گزارش های مردمی مبنی بر مشاهده یک بهله پرنده شکاری عقاب طلایی در شهر گناوه، ماموران این اداره به محل مذکور مراجعه  نمودند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست تشریح کرد: این پرنده پس از جدا شدن از طبیعت توسط متخلفین به دلیل عدم نگهداری صحیح و جدا شدن از زیستگاه اصلی خود دچار ضعف عمومی شدید شده است.

دلشب افزود: عقاب طلایی کشف شده متاسفانه قادر به پرواز نبوده و در کنار خیابان رها شده بود.

وی اظهر داشت: با رعایت کلیه نکات فنی و بهداشتی، این بهله عقاب جهت مداوا به استان انتقال داده شد تا پس از بهبود در ارتفاعات استان فارس که زیست گاه این نوع عقاب است، رها سازی شود.

دلشب با اشاره به اینکه این عقاب، از گونه عقاب طلایی با سن تقریبی حدود  2 سال و جنس ماده است، گفت: با توجه به نوع گونه و عدم مهاجرت به مناطق گرمسیری به نظر می رسد شکارچیان و افرادی سودجو، عقاب را به منظور خرید و فروش، زنده گیری نموده ولی به دلیل وجود شرایط نامناسب و همچنین عدم توانایی متخلفین در نگهداری این گونه آن را در محیط شهری رها نموده اند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر