چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۶۹۷۴
يکشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۶:۴۳

فکرشهر: معاون شیلات استان بوشهر با اشاره به کاهش 49 درصدی صید میگو گفت: فردا آخرین روز صید میگو در آب های استان بوشهر است.

به گزارش فکرشهر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر، عباس آهنگرمقدم با بیان اینکه صید میگو از سوم مرداد در آب‌های خلیج فارس محدوده استان بوشهر آغاز شد افزود: 10هزار صیاد بوشهری با استفاده از بیش از هزار و 200 فروند لنج و قایق در 38 روز گذشته 855 تن میگو صید کردند.

وی با اشاره به کاهش 49 درصدی صید میگو اضافه کرد: در حالی صیادان استان پارسال یک هزار و 600 تن میگو صید کردند این میزان امسال 745 تن کمتر بوده است.

معاون شیلات استان بوشهر خاطرنشان کرد: بیش از 70 درصد ذخایر میگوی استان بوشهر از نوع ببری سبز است که بهترین میگوی خلیج فارس به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه صید میگو از فردا 12 شهریور در محدوده آب های استان بوشهر ممنوع است گفت: این تصمیم به منظور حفظ ذخایر آبزیان خلیج فارس، تضمین بهره‌برداری پایدار از دریا و تدوام اشتغال در حرفه صیادی اتخاذ شده است.

آهنگر مقدم تاکید کرد: از فردا صدور مجوز صید میگو در آبهای استان بوشهر متوقف می‌شود و هرگونه صید میگو در کلیه صیدگاه‌های استان بوشهر ممنوع است و مالکان شناورهای صیادی موظفند نسبت به تخلیه ادوات صید میگو از دریا اقدام کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر