شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: بالاخره لایحه ایجاد 8 منطقه آزاد و 12 منطقه ویژه اقتصادی که دولت مدت ها پیش به مجلس فرستاده بود، تصویب شد که طبق جزییات منتشر شده از آن مصوبه، اهالی استان بوشهر از 2 منفعت مناطق آزاد محروم شده اند...
کد خبر: ۴۷۰۶۱
چهارشنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۷

فکرشهر: بالاخره لایحه ایجاد 8 منطقه آزاد و 12 منطقه ویژه اقتصادی که دولت مدت ها پیش به مجلس فرستاده بود، تصویب شد که طبق جزییات منتشر شده از آن مصوبه، اهالی استان بوشهر از 2 منفعت مناطق آزاد محروم شده اند.

به گزارش فکرشهر، بر اساس لایحه تصویب شده دولت در مجلس، مجوز واردات خودروهای سواری خارجی در محدوده مناطق آزاد جدید صرفا به اشخاصی اعطاء می شود که دارای مجوز فعالیت اقتصادی در محدوده منطقه باشند و تردد خودروهای فوق صرفا در محدوده مصوب (فنس کشی شده) این قانون امکان پذیر است.

همچنین، واردات کالا از خارج کشور به مناطق آزاد جدید به منظور عرضه به مسافرین، ممنوع و اعطای معافیت کالای همراه مسافر از مناطق مذکور به سرزمین اصلی صرفا شامل کالاهای تولید شده در آن مناطق می باشد.

بر اساس خبری که نماینده دشتی و تنگستان اطلاع رسانی کرده، محدوده منطقه آزاد بوشهر شامل نقاطی از شهرستان های بوشهر و دشتستان است که در زمان استاندار سابق تعیین شده بود و بر این اساس مردم بومی و محلی حق واردات خودروهای خارجی را نداشته و فعالین اقتصادی مجازی که حق واردات خودرو را دارند نیز صرفا در محدوده مشخص حق تردد دارند. یعنی همان نقاط دو شهرستان بوشهر و دشتستان که فنس کشی نیز خواهد شد!

بر اساس این لایحه، به نظر می رسد نه تنها مسافرین سایر نقاط کشور، بلکه حتی مردم استان بوشهر که در خارج از محدوده فنس کشی شده زندگی می کنند، نمی توانند کالاهای وارداتی را به قصد انتقال به محل سکونت خود (خارج از فنس) خریداری و خارج کنند!

به نوشته خورموج نیوز، با توجه به دو بند قانون فوق که استفاده از خودرو خارجی و کالاهای وارداتی در خارج از فنس را غیر مجاز اعلام کرده و اینکه بیشتر فرصت های شغلی احتمالی در پی توسعه صنایع تولیدی در محدوده این مناطق، شامل جوانان بومی استان نشده و به آشنایان صاحبان و سرمایه گذاران این صنایع خواهد رسید؛ عملا عایدی خاصی به مردم استان نخواهد رسید جز بالا رفتن قیمت ملک!

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر