پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
مدیرعامل آب منطقه ای استان بوشهر در پاسخ به «فکرشهر» مطرح کرد:
فکرشهر: مدیرعامل آب منطقه ای استان بوشهر می گوید برداشت آب از چاه هایی که برای برازجان حفر شده، تا سال ۱۴۰۰ ادامه خواهد داشت....
کد خبر: ۴۷۰۶۲
چهارشنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۰

فکرشهر ـ محمد محمدزاده فرد: مدیرعامل آب منطقه ای استان بوشهر می گوید برداشت آب از چاه هایی که برای برازجان حفر شده، تا سال ۱۴۰۰ ادامه خواهد داشت.

شاهپور رجایی در نشست خبری که ساعتی پیش در بوشهر برگزار شد، در پاسخ به سوال «فکرشهر» مبنی بر این که «دشت های دشتستان در حال فرونشست است و شما چه تضمینی دارید که با حفر چاه های آب برای آبرسانی به شهر برازجان و برداشت آب از این چاه ها، دشتستان یا خود برازجان یا روستاهای این شهرستان در فروچاله ها فرو نروند» پاسخ داد: حجم برداشت آب از چاه های دشتستان که حفر کرده ایم و در حال حفر هستیم، پنج هزار متر مکعب در روز است و این میزان برای کوتاه مدت هیچ اشکالی ایجاد نمی‌کند و برای دراز مدت نیز ما هیچ برنامه ای برای برداشت نداریم؛ برنامه کوتاه مدت تا سال ۱۴۰۰، میان مدت تا ۱۴۰۵ و دراز مدت تا ۱۴۱۰ است که برنامه ریزی کرده ایم.

وی افزود: پس از سال ۱۴۰۰، دستورالعمل قرق برای چاه ها ایجاد می کنیم و از آن ها فقط برای پدافند غیرعامل استفاده خواهد شد و این روند را برای تمام شهرستان های استان به کار خواهیم گرفت و اطمینان می دهم که حفر چاه در دشتستان تنها به عنوان پدافند غیرعامل است و اجازه نخواهیم داد از آن برداشت شود.

رجایی در پاسخ به سوال دیگر «فکرشهر» درباره میزان و منابع آب های شرب ورودی به شهرستان دشتستان گفت: ۴۳۰ لیتر در ثانیه از کازرون، ۲۲۰ لیتر در ثانیه از خط کوثر، ۶۰ تا ۷۰ لیتر در ثانیه نیز از شبانکاره وارد شهرستان دشتستان می شود؛ نزدیک به ۲۰ هزار مترمکعب از منابع جایگزین به دشتستان اختصاص داده ایم و آن را ابتدا برای آبپخش و روستاهای در مسیر و سپس برای برازجان اضافه کرده ایم. 

مدیرعامل آب منطقه ای استان بوشهر در خصوص نقش آب منطقه ای در تصویب و نصب آب شیرین کن برای تامین آب مورد نیاز برازجان از طریق دریا  نیز در پاسخ به سوال «فکرشهر» اظهارداشت: برای آبشیرین کن دشتستان هنوز منبع مشخص نشده است؛ اولویت را دریا قرار داده ایم؛ البته سد رئیسعلی دلواری و رودخانه دالکی هم در برنامه هستند. برای آبشیرین کن باید حتما مساله زیست محیطی آن را نیز در نظر گرفت، هر چند خلیج فارس بهتر از رودخانه ها است، چون به آب های آزاد وصل است و اگر پساب آن در عمق مناسب از دریا تخلیه شود، میزان خسارت زیست محیطی را کاهش می‌دهد.

وی در پاسخ به سوال دیگر «فکرشهر» درباره اظهارات اعضای شورای شهر برازجان مبنی بر نبودن نام برازجان در لیست شهرهای دارای تنش آبی استان بوشهر ـ طبق اعلام رییس مرکز پژوهش ها، توسعه و آینده نگری سازمان مدیریت برنامه و بودجه کل کشور ـ نیز  با بیان اینکه شورای شهر مسوول پیگیری آب نیست، ادامه داد: شهر برازجان، آبپخش، کلمه، تنگ ارم، دلوار، جم، عسلویه، بوشهر و تنگستان، شهرهای دارای تنش آبی استان هستند و بحران آب این شهرها را به وزارت نیرو اعلام کرده ایم.

مدیرعامل آب منطقه ای استان در خصوص سلامت آب  ورودی دشتستان و برازجان و نقش این شرکت در سلامت میکروبی و شیمیایی آب نیز در پاسخ به «فکرشهر» گفت: کنترل کیفیت منابع آبی رودخانه، سد و چاه ها تا رسیدن به لوله ها جهت استفاده به عهده آب منطقه ای استان است؛ زان پس آلودگی  آب ها به عهده شرکت آب و فاضلاب شهری و روستایی است. که احتمال آلودگی نیز وجود دارد؛ این آلودگی ها را به همکارانمان در بهداشت اعلام می کنیم و در جهت رفع آلودگی آب اقدامات لازم صورت می گیرد؛ ضمن این که در این مدت برازجان هرگز مشکل سلامت آب و نیترات نداشته است.

ادامه سخنان مدیرعامل آب منطقه ای استان بوشهر در این نشست خبری، در بخش دیگری از خبرها منتشر خواهد شد.

نظرات بینندگان
ناشناس
|
-
|
چهارشنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۱:۱۵
عجب آدم های پیدا می شن... شما ک برای آب شیرین کن برنامه ندارین، برای چاه ها هم ک فعلا برداشت ادامه داره، شورای شهر هم ک ب نظر شما مسوولیت آب نیست... یهویی بگید بریم بمیریم دیگه
کامبیز
|
-
|
چهارشنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۲:۰۹
درود

آقای رجایی شما یا قصد کار کردن نداره یا از قانون سر در نمیاره، وقتی قانونگذار ذیل تبصره ۲ ماده ۵۵ قانون شهرداری بر عهده شهرداری گذاشته پس شورای شهر به دلیل اینکه منتخب مردم و ناظر بر عملکرد شهرداری هست میتواند نسبت به وضعیت بحرانی آب شهر برازجان اقدامات لازم را انجام دهد پس جای این یاوه گویی ها به فکر تامین آب شرب باشید
ناشناس
|
-
|
چهارشنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۶
اینطور که این آقا میگه هیچ چشم انداز روشنی برای رفع مشکل بی آبی برازجان متصور نیست.واقعا متاسفم .
محمد
|
-
|
پنجشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۵
جناب اقای رجایی مسول محترم ؛ اعضای شوراهای اسلامی شهرها و البته روستاهای بزرگ دشتستان همچون دهقاید با جمعیت نزدیک به 11 هزار نفر و مصرف اب مورد نیاز به میزان 3500 متر مکعب در طی روز در خط مقدم جدال بی کفایتی های شماها در پاسخ گویی به شهروندان عصبانی خود از عدم تامین اب مورد نیازشان توسط شما که متولی هستید می باشند .اقای محترم : شما چطور به خود اجازه می دهید شوراهای اسلامی شهرها و‌روستاها را مسوول ندانید ؟ اقای محترم لطف کن به شرح وظایفی که قانون گذار برای شوراهای اسلامی شهرها و روستاها تعیین نموده سری بزن تا فرافکنی ها و بی کفایتی های شما در تامین اولی ترین نیاز سکونتگاه های انسانی که اب شرب مردم شهرها و روستاهای شهرستان دشتستان می باشد حصول مطلب برایتان گردد.وسلام یکی از اعضای شورای اسلامی روستاهای دشتستان که گرفتار بی کفایتی ها در تامین اب شرب مردم گردیده است
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر