پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۷۰۹۲
پنجشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۶

فکرشهر: مدیرعامل تعاونی لنجداران دیلم استان بوشهر گفت: با پیگیری های به عمل آمده نرخ سوخت شناورهای سفاری براساس فاصله تا کشور مقصد 70 درصد مسافت طی شده با قیمت آبهای داخلی و 30 درصد با نرخ بانکرینگ (بین المللی) تعیین شد که این مصوبه از هفته آینده اجرا می شود.

به گزارش فکرشهر، حمید علیپور درگفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با تلاش و پیگیری استاندار بوشهر و نماینده حوزه انتخابیه در مجلس شورای اسلامی با هدف حمایت از اشتغال مرزنشینان و ملوانان مقررشد این مصوبه با محقق شدن نصب سامانه فنی ردیاب روی همه شناورها، اجرایی شود.

وی اظهارداشت: این مصوبه به شرکت های پخش فرآورده های نفتی استان های ساحلی اعلام و از هفته آینده در سامانه آن شرکت عملیاتی می شود.

مدیرعامل تعاونی لنجداران دیلم گفت: با توجه به افزایش نرخ ارز و سوخت، لنجداران این شهرستان برای تامین گازوئیل مصرفی شناورهای باری خود با مشکل جدی روبرو شدند که با اجرای این مصوبه دغدغه آنان برطرف خواهدشد.

هیات وزیران درجلسه هیجدهم مرداد سال 1396 به پیشنهاد وزارت صنعت، معدن وتجارت و به استناد اصل یکصدوسی وهشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران آیین‌نامه ورود کالا توسط ملوانان شناورهای دریایی سنتی با ظرفیت کمتر از 500 تن و ساماندهی و نوسازی آن شناورها را در 18 ماده مصوب کرد. 

براساس ماده 19 و در اجرای بند 1 تصویب نامه‌، نرخ فروش گازوئیل به شناورهای ایرانی زیر 500 تن مشمول این آیین نامه متناسب با مسافت طی شده در آبهای جمهوری اسلامی ایران به قیمت فروش برای مصارف داخلی تعیین می‌شود.

تبصره1- به منظور اجرای بند 1 تصویب نامه یاد شده، کارگروهی به مسئولیت وزارت نفت و عضویت وزارت کشور، ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، سازمان بنادر و دریانوردی و نماینده استانداران استان‌های ساحلی جنوبی تشکیل و نحوه محاسبه و تعیین میزان مسافت طی شده از هر یک از بنادر و گمرکات مشمول اجرای مقررات ملوانی در آبهای جمهوری اسلامی ایران را ظرف یک ماه ابلاغ خواهند کرد.

تبصره 2- مالکان شناورها موظفند طبق برنامه زمان بندی اعلامی از سوی کارگروه متشکل از ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، سازمان بنادر و دریانوردی و وزارت نفت، نسبت به نصب سامانه فنی ردیاب برای کنترل مصرف سوخت بر مبنای مسافت طی شده و نظارت بر ترددهای دریایی اقدام کنند.

شهرستان ساحلی دیلم در شمال استان بوشهر قرار دارد و شغل عمده مردم آن به دریا وابسته است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر