سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی «فکرشهر»:
فکرشهر: یکی از اعضای شورای اسلامی روستای بنار آبشیرین از عضویت در این شورا استعفاء داد. او در نامه استعفای خود که اخیرا به بخشداری مرکزی تحویل داده، دلیل استعفایش را عدم همکاری دیگر اعضای این شورا برای حل مشکلات اهالی و توسعه روستا عنوان کرده است و به «فکرشهر» هم می گوید که علت اصلی استعفایش، وضعیت نامطلوب مدیریت شورای روستا و مدیریت متولیان آموزش و پرورش و نوسازی مدارس استان است...
کد خبر: ۴۷۱۰۵
پنجشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۱:۴۶

فکرشهر: یکی از اعضای شورای اسلامی روستای بنار آبشیرین از عضویت در این شورا استعفاء داد. او در نامه استعفای خود که اخیرا به بخشداری مرکزی تحویل داده، دلیل استعفایش را عدم همکاری دیگر اعضای این شورا برای حل مشکلات اهالی و توسعه روستا عنوان کرده است و به «فکرشهر» هم می گوید که علت اصلی استعفایش، وضعیت نامطلوب مدیریت شورای روستا و مدیریت متولیان آموزش و نوسازی مدارس استان است.

نوشاد باقری، درباره این تصمیم خود به «فکرشهر» گفت: در نظام مقدس جمهوری اسلامی به مداخله مردم در تعیین نمایندگان خود در تغییر و بهبود سرنوشت جامعه مدنی اشاره شده است. حقیر نیز مدت یک سال پیش با نگرش و ایده تغییر و بهبود سرنوشت روستای آبا و اجدادی خود، که مصداق آیه شریفه «لا یغیروا ما بقوم الا یغیرو بانفسهم» است، با نام نویسی و کاندیداتوری در انتخابات شورای روستای بنار آبشیرین و جلب اعتماد مردم روستا وارد ترکیب شورای اسلامی شورا شده و خود را دخیل در بهبود کیفت زندگی اهالی تا سرحد مطلوب نمودم.

وی ادامه داد: از بدو ورود به شورا، با پیگیری مستمر در حوزه فرهنگی اجتماعی، عمرانی و حتی اقتصادی نقش به سزایی را ایفا نمودم که مردم و مسوولین، خود شاهد این فعالیت ها هستند؛ البته به مجرد ورود به نهاد شورا با مشکلات عدیده ای روبرو شدم که بسیاری از شوراهای شهر و روستا تاکنون به آن مبتلا هستند.

باقری درباره مشکلات مد نظرش توضیح داد: در تعدادی از روستاها و شهرهای سطح کشور، سال های مدیدی است که برخی از کاندیداهای شورای اسلامی به جهت کثرت و گستردگی و فزونی ایل و طائفه و قبیله خود، صاحب کرسی انتخابات شورای اسلامی حوزه انتخابیه خود می شوند که برخی از این منتخبین متاسفانه هیچ گونه نقشی در بهبود کیفیت محیط پیرامون خود ندارند؛ روستای بنار آبشیرین نیز از جمله این روستاها محسوب می شود که یک شخص خاص، سال های سال در ادوار متوالی شورا، کرسی ریاست شورای روستا را تصاحب کرده در حالی که قادر به نوشتن یک نامه اداری هم نیست.

وی ادامه داد: علاوه بر آن، رئیس شورا طبق قانون ملزم به تشکیل حداقل دو جلسه در ماه است، یعنی در یک سال حداقل 24 جلسه، ولی متاسفانه تعداد تشکیل جلسات شورای بنار آبشیرین در سال گذشته تاکنون از 3 جلسه تجاوز ننموده است و متاسفانه مسوولین امر نیز به این مهم توجهی ندارند.

این عضو مستعفی شورای بنار آبشیرین اضافه کرد: در کنار این مشکلات، رئیس محترم شورا در جلسه هیات رئیسه سال جدید نیز حضور نیافته و این مهم تاکنون مسکوت مانده است.

نوشاد باقری گفت: همه مشکلات و ضعف مدیریتی شورا را که کنار بگذاریم، می رسیم به و ضعف مدیریت در ادارات آموزش و پرورش و اداره کل نوسازی مدارس که در کنار هم باعث استعفای من شده اند.

وی توضیح داد: اخیرا مجدانه برای ساخت مدرسه ابتدایی دخترانه و پسرانه دوره اول و دوم که سال هاست در بنار آبشیرین از آن بی بهره ایم و مجبور به تشکیل کلاس های درس در یک منزل استیجاری بی کیفیت و نامطلوب با اجاره بهاء یک صد و پنجاه هزار تومان در ماه هستیم، را پیگیری نموده ام و در همین باره، مطلبی را در فضای اجتماعی منتشر نمودم و تاسیس یک مدرسه در شان دانش آموزان روستای بنار آبشیرین را خواستار شدم و با توجه به اینکه سال هاست با وعده های سر خرمن خود، نوید ساخت این مدرسه را به سال بعد موکول می کنند، مسوولین ذی ربط را دخیل در ادامه این وضعیت نامطلوب قلمداد نمودم.

باقری تاکید کرد: بد نیست این را هم بدانید که در حال حاضر، پرداخت نیمی از اجاره بهاء این منزل استیجاری که به عنوان محیط آموزشی استفاده می شود را دهیاری روستا تقبل نموده و توافق شده بود نیم دیگر را  اداره آموزش و پرورش شهرستان دشتستان  پرداخت نماید که علی الظاهر این اداره قادر به پرداخت مبلغ هفتاد و پنج هزارتومانی هم نیست.

این عضو شورای روستای بنار آب شیرین که استعفا داده است، اضافه کرد: در ادامه پافشاری به وضعیت نامطلوب مدیریت شورا و مدیریت متولیان آموزش و پرورش و همچنین متولیان نوسازی مدارس استان، عده ای به شیوه های مختلف حقیر را وادار به استعفاء از ترکیب شورا نمودند؛ به همین منظور بر خود لازم دیدم به جهت جلوگیری از اختلافات بیش از این در مجموعه شورای روستا و اهالی محترم و محروم بنار آبشیرین، استعفای  خود را به بخشداری مرکزی شهرستان دشتستان تسلیم نمایم و از اینکه بیش از این قادر به ادامه فعالیت در نهاد تصمیم گیری شورا نیستم، از مردم شهید پرور روستای بنار آبشیرین پوزش و حلالیت می‌طلبم.

نظرات بینندگان
حسن
|
-
|
پنجشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۳:۳۴
درود برشما
ناشناس
|
-
|
پنجشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۴:۵۹
کسی که هنوز نمیفهمه استعفا رو باید به کی بده از شورا برود بهتر هست
یاس
|
-
|
جمعه ۱۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۱:۲۶
ای کاش یک صبح ازخواب بلند میشدیم ومیفهمیدیم تا شب گذشته تمام شوراهای سرتاسر کشور اعم ازاعضا ورییس ومعاون ووووو..همه وهمه استعفا دادن ورفتن تا به این وسیله اقلا یکی ازهزارهزاران مشکلات مملکت کم بشد برادر اهل بنارآبشیرین دستت درد نکنه ایشالا کار خوبت به تمام همکارانت درایران سرایت کنه
محبت
|
-
|
جمعه ۱۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۲
اقای باقری واقعا برای مردم بهترین بود خیلی بهتر و بیشتر شوراهای قبلی که ادعا میکردن رسیدگی کردن ولی حیف شد که استعفا دادن واقعا دلسوز و حامی مردم روستاش بود
محبت
|
-
|
جمعه ۱۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۹
ازت ممنونیم اقای باقری حیف شد کاش میشد بازم مدیریت شورا شمارو برمیگردوند و نمیرفتین چون معلوم نیس بعد شما کی جاتون بگیره
امیر
|
-
|
جمعه ۱۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۲
احسنت بر جناب باقری گل،انشالله که موفق باشید.
به امیداینکه شاهد ظهور اقامون باشیم تا دنیامونو تغییر بده
مرجان
|
-
|
جمعه ۱۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۴
حیف تو این مملکت قدر افراد فعال رو نمیدونن
احمد
|
-
|
جمعه ۱۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۵
اگراین مملکت چندتامرد مثل آقای باقری داشت دیگه هیچی کم نداشتیم.هیچ مشکلی نبود
mostafa
|
-
|
جمعه ۱۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۵
الحق میتونم بگم یکی از بهترین اعظای شورا بودی زحمات زیادت هیچوقت فراموش نمیشه در این وضعیت فعلی بهترین کار و انجام دادی...خدا قوت مهندس
سام
|
-
|
جمعه ۱۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۷
آقایاخانم ناشناس.بهترین کار وکرده آقای باقری.چون حقیقت و روکرده شماناراحتید؟
زینب خانوم
|
-
|
جمعه ۱۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۹
براى آدم نابينا الماس و شيشه يكيست،اكركسى قدرتوراندانست، فكر نكن تو شيشه اى،بلکه او نابيناست.
برای این مسئولانی که به راحتی یک فرد فعال جوانی که برای روستایش از جان و دل تلاش داره میکنه و به موفقیت داره میرسه براحتی ازدست میدن .امیدوارم مسئولان اقدامات لازم رو برای برگشتن آقای باقری در دستور کارشون ‌قرار بدن.
التماس تفکر
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر