سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۷۱۰۷
جمعه ۱۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۰

فکرشهر ـ اسماء بوستانی: عبدالرحیم کاویانی کارگردان موفق تئاتر کودک است؛ او از سال ۸۳ تئاتر را به صورت حرفه ای و با نمایش ت مثل تجربه آغاز کرده است، ۷ تئاتر را کارگردانی کرده و بیشتر فعالیت خود را در حوزه کودکان و نوجوانان انجام داده است. گفتگوی فکرشهر با این کارگردان موفق را می خوانید:

چرا بیشتر در حوزه تئاتر و نمایش کودک و نوجوان فعالیت می کنید؟

اول اینکه در نمایش کودک سه هدف را دنبال می کنم، بالا بردن اعتماد به نفس کودکان، تقویت حس همکاری در بین کودکان و تصمیم گیری سریع.  دلیل دیگر این که هنر، خصوصا حوزه کودک و نوجوان نه تنها در شهر برازجان بلکه در کل کشور مظلوم واقع شده است؛ دوست دارم معضلات کودکان و نوجوانان را در قالب نمایش به اجرا در بیاورم؛ سوغات پری یکی از کارهای من بود که استفاده صحیح کودکان از دنیای مجازی را متذکر می شد؛ دوست دارم موضوعاتی چون محیط زیست، بهداشت دهان و دندان را نیز در قالب نمایش به اجرا در بیاورم.

چند نفر در نمایش کدو قلقله زن ایفای نقش کردند و در چه رده سنی؟

۶ نفر در رده سنی ۱۰ تا ۱۳ سال ایفای نقش کردند؛ همگی از هنرجوها و آموزش دیده های خودم هستند. تمرین این نمایش را نیمه تیرماه شروع کردیم؛ تا امروز نیز توانستیم به مرحله اجرا در بیاوریم.

استقبال چطور بود؟

با توجه به سوابق کاری در عرصه هنر و نمایش اکثر خانواده ها با من آشنایی دارند و از نمایش ها واقعا استقبال می کنند؛ برای نمایش کدو قلقله زن هیچ گونه تبلیغاتی در سطح شهر انجام ندادم؛ دوستان از طریق فضای مجازی تبلیغات را انجام دادند که به حمدالله نمایش ما مثل همیشه  با استقبال بی نظیر مردم و مسوولین به پایان رسید.

نحوه انتخاب بازیگر را به چه صورت انجام می دهید؟

هیچ اولویتی برای انتخاب بازیگر نداریم؛ برای شروع به کار هر نمایش فراخوان می زنم؛ کودکانی که مشتاق هستند نام نویسی می کنند از آن ها تست می گیرم و به تعدادی که بازیگر نیاز دارم انتخاب و تمرینات را شروع میکنم.

از وضعیت پلاتو راضی هستید؟

نه. بعد از شهر بوشهر اولین شهرستان، شهر برازجان بود  که در آن  کلنگ پلاتو زده شد؛ در روز افتتاحیه پلاتو مسوولین مطرح کردند که در حال حاضر این اتاق که یکی از کلاس های فرهنگسرای شهید شاهینی برازجان است به پلاتو تبدیل می شود و در آینده کلنگ یک پلاتو مجهزتر را در جهت رفاه حال هنرمندان خواهیم زد اما تاکنون هیچ اقدامی در این راستا صورت نگرفته، پیگیر بودیم؛ در این خصوص با نماینده نیز صحبت کردم، وعده داد اما نتیجه ای ندیدیم. من به شخصه شرمنده تماشاچیان هستم.

مشکلاتی که در ساخت یک نمایش با آن مواجه هستید چیست؟

شکر خدا در یکی دو سال اخیر مشکل مخاطب نداریم اما در تامین هزینه های نمایش واقعا مانده ایم؛ به جز کدو قلقله زن کل هزینه های نمایش های قبل به عهده خود برگزار کننده است. این هزینه ها را از طریق بلیط فروشی تا حدودی تامین کردیم و باقیمانده را هدایایی برای بازیگران تهیه می کنیم. ما هنرمندان زیر مجموعه اداره ارشاد هستیم اما متاسفانه هیچ گونه حمایتی از اداره ارشاد نمی بینیم.

صحبت پایانی...

اول از همه از خانواده ها تشکر می کنم که با صبر و حوصله فرزندان خود را به محل تمرین می رساندند؛ بیشتر خانواده ها و بازیگران انتخاب شده به کار خود تعهد ندارند اما بازیگران این نمایش و خانواده هایشان واقعا همکاری خوبی با ما داشتند؛ تشکر از آقای بازدار مدیریت فرهنگسرای ارشاد، از مسوولین شهردار، معاون فرهنگی، اعضای شورای شهر برازجان که از نمایش من استقبال کردند از تمام سایت های خبری خصوصا فکرشهر به دلیل حضور و اهمیت به هنرمندان و تشکر ویژه از همسرم که پا به پای من زحمت کشید.

تصاویر اختصاصی/ تئاتر کودک «کدوی قلقله زن» با اجرای کودکان در برازجان

تصاویر اختصاصی/ تقدیر از عوامل و بازیگران تئاتر کودک «کدوی قلقله زن»

نظرات بینندگان
هنرمند
|
-
|
يکشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۳:۳۳
بادرود وخسته نباشید به این کارگردان وبازیگر جوان من به شخصه کارگردانی ایشان را بسیار قبول دارم چونکه خاک خورده صحنه و تاتر میباشد منتها چون شهر بزرگ مانند تهران ویا اصفهان نیست انطور که باید از ایشان دیدهذنمیشود فقط حس علاقه وپشتکار است ایشان همچنیین ادامه میدهد.برای ایشان ارزوی سلامتی وعمر با عزت را ازایزد منان خواستاریم.

 

امضا هنرمن
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر