پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار اقتصاد
کد خبر: ۴۷۲۴۰
دوشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۱:۵۹

فکرشهر: برگشت ارز مسافرتی به بانک‌ها با تغییری در نحوه پرداخت نسبت به قبل همراه نیست و فقط قیمت آن همسطح بازار شده است، یورو برای مسافران تا ۱۴ هزار و ۸۰۰ تومان قیمت خورده است.

به گزارش فکرشهر از ایسنا، از روز یکشنبه پرداخت ارز مسافرتی بار دیگر در بانک‌ها آغاز شد؛ اما در حال حاضر فقط در هفت شعبه بانک ملی این پرداخت انجام می‌شود. اینکه ارز مسافرتی با چه شرایطی به متقاضیان تحویل می‌شود، پیگیری‌ از شعب از این حکایت دارد که تغییری در نحوه پرداخت نسبت به قبل اتفاق نیفتاده و فقط نرخ متفاوت است. بر این اساس هر مسافر فقط یک بار در سال می‌تواند از شعب بانک ارز مسافرتی دریافت کرده و سقف آن برای کشورها متفاوت است؛ به گونه‌ای که برای کشورهای همسایه و مشترک‌المنافع حداکثر ۵۰۰ یورو و برای سایر کشورها تا ۱۰۰۰ یورو به مسافر پرداخت خواهد شد. پرس و جو از شعب بانک ملی از این حکایت دارد که پرداخت دلار انجام نمی‌شود و فعلا فقط یورو است و نرخ آن بر اساس نرخ اعلامی بانک مرکزی به طور روزانه تعیین می‌شود، البته با نرخ بازار تفاوت چندانی نخواهد داشت؛ به گونه‌ای که امروز این ارز حدود ۱۴ هزار و ۷۰۰ تا ۱۴ هزار و ۸۰۰ قیمت‌گذاری شده و در بازار آزاد به حدود ۱۵ هزار تومان می‌رسد. مسافران می‌توانند حدود هفت روز قبل از سفر به شعب منتخب بانک ملی مراجعه کرده و درخواست دریافت ارز را اعلام کنند.

 ارز مسافرتی از ابتدای سال جاری تاکنون بارها دچار نوسان شده است؛ به طوری که در ۲۰ فروردین و در سیاست جدید ارزی  مسافران می‌توانستند با مراجعه به شعب بانک‌ها حداکثر تا ۱۰۰۰ یورو دریافت کرده، اما نرخ آن حدود ۴۲۰۰ تومان در هر دلار و تا مرز ۵۰۰۰ تومان برای هر یورو بود. در ادامه و با توجه به اختلاف قیمتی که با بازار آزاد وجود داشت و مسائلی که به وجود آمد، در بسته جدید ارزی، ارز مسافرتی به صرافی‌ها محول شد. از این رو صرافی‌ها می‌توانستند بر اساس ارز خریداری شده به مسافران پاسخگو بوده و البته قیمت‌ها در مدت اخیر همسطح بازار آزاد بود.

اما همان‌طور که در بسته جدید ارزی بانک‌ها هم فرصت ارائه ارز خدماتی داشتند، از امروز شعب بانک ملی(میرداماد، امام حسین، بازار، اسکان، مرکزی، هفتم تیر، استاد معین و کاشف) در این رابطه اقدام کردند و بعید نیست که به زودی در سایر بانک‌ها نیز رایج شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر