پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۷۲۸۵
سه‌شنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۵

فکرشهر: مدیر آزمایشگاه کنترل مواد غذایی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: نخستین بار در کشور روش جدیدی برای تعیین سطح کیفی و درجه‌بندی غلات و حبوبات با استفاده از شیوه پردازش تصویر با تلاش کارشناسان این معاونت ابداع شد.

به گزارش فکرشهر از صدا و سیما، دکتر غلامحسین محبی افزود: این روش بر پایه پردازش تصویر است که کاربرد آن شمارش و تعیین سطح کیفی و درجه‌بندی غلات و حبوبات وارداتی به کشور می‌باشد.

وی اضافه کرد: در این روش، کاربر به‌جای شمارش غلات و حبوبات به‌صورت دستیِ مرسوم در روش‌های قدیمی، با استفاده از نرم‌افزار جدید گرافیکی شمارش را انجام می‌دهد.

مدیر آزمایشگاه کنترل مواد غذایی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ادامه داد: این روش قادر است با توجه به بانک اطلاعاتی موجود در نرم‌افزار، سطح کیفی نمونه را نیز به کاربر نمایش دهد.

وی خاطرنشان کرد: تعیین سطح کیفی و درجه‌بندی غلات و حبوبات تاکنون به‌صورت چشمی انجام می شد که با استفاده از روش جدید خطای مربوط به تعیین کیفیت به‌صورت چشم‌گیری کاهش می‌یابد.

محبی با بیان اینکه ابداع روش جدید با ابتکار آقایان دکتر نبی‌اله مبارکی و دکتر علیرضا برمک ارائه‌شده است ابراز امیدواری کرد: با حمایت مسئولان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، با توسعه روش‌های جدید در سال حمایت از کالای ایرانی، گام مهمی در خودکفایی و ارتقا سطح تخصصی آزمایشگاه‌های غذا و دارو در کشور برداریم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر