شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۷۳۲۵
چهارشنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۷

فکرشهر:  مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گناوه گفت: کارگاه آموزشی پیشگیری از بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان با حضور مرغداران شهرستان گناوه برگزار شد.

به گزارش فکرشهر از مهر، امان اله حیدری صبح چهارشنبه در حاشیه برگزاری کارگاه آموزشی پیشگیری از بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان اظهار داشت: توسعه برنامه‌های آموزشی را به صورت ویژه در دستور کار داریم.

وی اضافه کرد: از مهرماه هر سال به دلیل مهاجرت پرندگان وحشی، احتمال شیوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان و ابتلا به آن در واحدهای مرغداری افزایش می یابد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گناوه خاطرنشان کرد: در کارگاه آموزشی پیشگیری از بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان، مرغداران با علایم بالینی، نحوه شیوع و راه های پیشگیری از بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان آشنا شدند.

حیدری افزود: همچنین با توجه به اینکه از دیگر راه‌های ابتلا به این بیماری، انتقال از طریق پرندگان بومی و در شرایط روستایی به فارم‌های صنعتی است لذا با توجیه مرغداران، راه‌های پیشگیری از انتقال بیماری آموزش داده شد.

وی گفت: خوشبختانه امسال در سطح مرغداری‌های صنعتی و بومی شهرستان گناوه گزارشی دال بر وجود این بیماری دریافت نشده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گناوه بیان کرد: در این کارگاه آموزشی، مرغداران با شیوه های مورد استفاده در سیستم های هوادهی و خنک کننده مرغداری‌های شهرستان آشنا شدند.

وی اظهار داشت: بروز بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان می‌تواند باعث ضرر هنگفت به صنعت مرغداری شود و لذا برگزاری اینگونه دوره‌های آموزشی، می‌تواند به عنوان پدافند غیرعامل عمل کرده و از بروز هرگونه ضرر احتمالی به این صنعت جلوگیری کند.
 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر